SweClockers drop!
Permalänk
Robot

Legend III Water "Obsidian"

nu har jag äntligen fått tummen ur och lägger upp bilderna på mitt system som fick installerat vatten kylning och ett 800D dagen före nyår.

Hårdvaran är

CPU: AMD Phenom II 940 BE @ 3,7 GHz
Block: Innovatek G-FLOW
MOBO: Croshair II Formula
MINNE: Corsair 6400 4x1GB
GPU: EVGA GTX 275 1792 MB (temporärt 9800GT SLI)
PSU: Corsair TX 750
KYLARE: XSPC RX360

CPUn ligger på ca 24° idle och 31° i spelande, jag har fått upp den i 43° efter 30 min OCCT, tempen slutade stiga efter 15 min, så jag avbröt efter 30.
Ska nämnas att jag har konstant 16° i huset.

Anledning till att jag kör 9800GT och TX 750 just nu är för att jag ville vara helt säker på att de inte skulle läcka vatten på dom, ska installera dom på Söndag igen.

Jag är ingen fotograf så ni får vara skonsamma med komentarer om bild kvalite

Besök albumet: Legend III Water "Obsidian" av cat_fish_1

Permalänk
Medlem

Kan inte säga annat än att att du har valt ett snyggt chassi. Fast det lutar åt ett Cooler Master ATCS 840 Black för min del.
8P!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Nice säger jag ! 9p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Kan inte säga annat än att att du har valt ett snyggt chassi. Fast det lutar åt ett Cooler Master ATCS 840 Black för min del.
8P!

funderade också på de,, men jag blev såld på Obsidian när jag såg hur snygga kabeldragningar man kunde få i de:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
funderade också på de,, men jag blev såld på Obsidian när jag såg hur snygga kabeldragningar man kunde få i de:P

Tja, jag kan ju inte klandra dig på den punkten i alla fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Snyggt! Fast lite tjockare slangar hade inte varit fel!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Synd att du valt det vattenblocket på cpun dock då det är det dyraste block jag sett iaf, och det är bra mycket sämre än många andra...

har haft ett sånt när ja hade vattenkylning innan, sen bytte jag till ett heatkiller 3.0 och det sänkte tempen med ca 10 grader...

Tål att tänka på...

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofsson_tom
Synd att du valt det vattenblocket på cpun dock då det är det dyraste block jag sett iaf, och det är bra mycket sämre än många andra...

har haft ett sånt när ja hade vattenkylning innan, sen bytte jag till ett heatkiller 3.0 och det sänkte tempen med ca 10 grader...

Tål att tänka på...

hehe,, de va ju du som sålde de till mig
tycker de presterar helt ok,, satt på en Gemini II tidigare,, och detta blev MYCKET bättre:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fin katt den ser ut precis som min Toker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Fin katt den ser ut precis som min Toker

haha!! såg inte äns att han var med! de är KKK! (Krull Krigar Kungen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

borde inte loopen vara: tank -> pump -> radiator -> kylblock -> tillbaks till tanken?

rätta mig om jag har fel men är inte det den bästa ordningen för att kyla så bra som möjligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swetox
borde inte loopen vara: tank -> pump -> radiator -> kylblock -> tillbaks till tanken?

rätta mig om jag har fel men är inte det den bästa ordningen för att kyla så bra som möjligt?

skilljer bara några få %

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bäst är de när de är pump>kylblock>radd>tank för då mår dels pumpen bäst eftersom den har en konstant reserv med nerkylt vatten att ta ifrån.

Tanken ska va på sug sidan i ett system och radden/arna ska va efter kylblocket/blocken plus att pumpen alltid ska va på den kalla sidan i ett kyl system.

(Är utbildad kylmontör)

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

sätter i vattenkylning i mitt obsidian när jag får hem ny slang

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Mycket fint! Exakt vad heter fläktarna? Gav ett fint ljus

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Bäst är de när de är pump>kylblock>radd>tank för då mår dels pumpen bäst eftersom den har en konstant reserv med nerkylt vatten att ta ifrån.

Tanken ska va på sug sidan i ett system och radden/arna ska va efter kylblocket/blocken plus att pumpen alltid ska va på den kalla sidan i ett kyl system.

(Är utbildad kylmontör)

skönt att höra! då har man gjort rätt då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Mycket fint! Exakt vad heter fläktarna? Gav ett fint ljus

Fläktarna heter XLF-1253
en av dom tre jag har låter en del, men dom andra viskar fint, och dom flyttar förvånansvärt mycke luft också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Usch vad läckert!
Dom fläktarna måste vara bland dom läckraste fläckarna som finns..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Gillar Fläktarna Vart beställde/köpte du dem?
Nice chassi har du, önskar man hade pengar till det och vattenkylning därtill

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

haha!! såg inte äns att han var med! de är KKK! (Krull Krigar Kungen) [/QUOTE]

Hahah, Krull the Warrior King från "Hur man blir av med en kille på 10 dagar"?

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

16° i huset O_O Norrland ftw?!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

Fint system, bra val av komponenter. Finns inget jag ogillar faktiskt. Eller jo, med vattebnkylningen, du kunde fixat det på ett cleanare vis. Kolla mitt galleri så ser du hur jag tänker. Just nu får din a slangar konstiga böjar.

Sen kan vi skpiia komentarer så som "utbildade kylmontörer" det spelar ingen roll när man monterar en sådan simpel vattenkylning om man är utbildad eller el. Jag är utbildad överlevnadsmänniska, men inte fasen kan jag klara mig i skogen.....:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swink

vågar knappast säga detta,,,,, men dom är från pixmania :'(

Citat:

[B] haha!! såg inte äns att han var med! de är KKK! (Krull Krigar Kungen)

Hahah, Krull the Warrior King från "Hur man blir av med en kille på 10 dagar"? [/B][/QUOTE]
korrekt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
16° i huset O_O Norrland ftw?!

hatar värme, frodas nu på vintern:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Fint system, bra val av komponenter. Finns inget jag ogillar faktiskt. Eller jo, med vattebnkylningen, du kunde fixat det på ett cleanare vis. Kolla mitt galleri så ser du hur jag tänker. Just nu får din a slangar konstiga böjar.

har åtgärdat dett aunder dagen faktiskt,, har satt en 90° koppling nere vid pumpen, så nu har jag nästan raka slangar,, grymt bra flöde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[UPDATE]

La upp lite bilder på min Limited Edition hylla, dock är där ett fåtal saker som har fått öppnas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Gillar verkligen fläktarna, sitter med samma chassi och har kollat runt lite efter takfläktar, diggar dem verkligen hur dem passar in i chassit. Tror du hjälpt mig hittat ett resultat på fläktar att inkassera.

Vad heter vattenkylning systemet du kör med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satan2k
Gillar verkligen fläktarna, sitter med samma chassi och har kollat runt lite efter takfläktar, diggar dem verkligen hur dem passar in i chassit. Tror du hjälpt mig hittat ett resultat på fläktar att inkassera.

Vad heter vattenkylning systemet du kör med?

systemet har jag själv dratt ihop, de består av

RES: EK-Multioption RES 100 rev.2
PUMP: EK-DCP 4.0 (800L/h)
RADIATOR: XSPC RX360
BLOCK: innovatek G-FLOW

men du bör ta en Liang DDC pump istället, den är mindre ock EK pumpen fick plats på håret på undervåningen i chassit och jag hade väldiga problem med slang veck pga detta, men de löstes med en 90° vinkel till slangen:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

systemet har jag själv dratt ihop, de består av

RES: EK-Multioption RES 100 rev.2
PUMP: EK-DCP 4.0 (800L/h)
RADIATOR: XSPC RX360
BLOCK: innovatek G-FLOW

men du bör ta en Liang DDC pump istället, den är mindre ock EK pumpen fick plats på håret på undervåningen i chassit och jag hade väldiga problem med slang veck pga detta, men de löstes med en 90° vinkel till slangen:P

Total priset på allt de där blev?

Sitter här och funderar på att inkassera mig ett helt nytt system. There for, så skulle jag vilja köpa mig ett stabilt vattenkylnings system och pussla ihop och se hur de blir att fungera(Då jag aldrig hållt på med det innan) Så kan de vara en bra idé och försöka montera på det på en skräp dator.

Iallafall så har du dig riktigt schysst bygge du gjort.

Permalänk
Medlem

gick på ca 2,5k med slangar, nipplar och vätska.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

hehe,, de va ju du som sålde de till mig
tycker de presterar helt ok,, satt på en Gemini II tidigare,, och detta blev MYCKET bättre:P

Var det? Hehe ok, har jag glömt... Jo men då är det ju ok, begagnat och så, du fick ju bra pris ;P

Hade du köpt den ny hade varit väldigt dumt...

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Sen kan vi skpiia komentarer så som "utbildade kylmontörer" det spelar ingen roll när man monterar en sådan simpel vattenkylning om man är utbildad eller el. Jag är utbildad överlevnadsmänniska, men inte fasen kan jag klara mig i skogen.....:/

Dumheter... det är väl klart att det hjälper med en utbildning. Och hade du varit en "utbildad överlevnadsmänniska", så hade du klarat dig ute i skogen.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.