Permalänk
Medlem

Tangentbord 1000:-

Hej,

Nu skaj ag byta ut mitt standard tangentbord pga att det endast kan registrera att 3 olika knappar e intrykta samtidigt.

PGA detta är jag begränsad i en del spel jag spelar för tillfället,
så nu vill jag ha ett nytt.

Kriterier
1. under 1000kr
2. "litet" altså inget jättestort razer som är 2m brett.
3. inget razer överhuvutaget, har bara haft krångel med deras mjukvara på tidigare produkter så aldrig mer razer.
4. kan registrear 5 st knapptryck samtidigt.
5. obs makro knappar är ej en nödvändighet

Brign it on!

tack på förhand

jens

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag aldrig betala 1000 för ett tangentbord..
Har kört med Logitech Ultra-X flat i 6-7 år, bästa tangentbordet jag någonsin haft.
Kostar drygt 200pix och jag köper 1 nytt varje år.

Permalänk
Medlem

Logitech G15:D

Permalänk
Medlem

g15 rekommenderar jag, älskade den men nu ska jag byta till ett Apple-tangentbord imorgon... har väl G15 i lådan när jag ska spela FPS-spel.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Logitech G*?

Själv har jag ett trettikronors t-bord ifrån Kjell (Logitech simpelt med PS/2) av den enkla anledning att då kan jag spilla kaffe bäst jag vill i tangentbordet utan att bli ledsen...

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Permalänk

Ett IBM modell m kanske?

Permalänk
Medlem

Det känns som att Logitech överhuvudtaget gör bra tangentbord. Är riktigt nöjd med min Illuminated. Ett givet val om man prioriterar ett tunnt tangentbord som dessutom är riktigt snyggt. Finns säkerligen bättre val om man vill programmera knappar osv.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Själv skulle jag aldrig betala 1000 för ett tangentbord..
Har kört med Logitech Ultra-X flat i 6-7 år, bästa tangentbordet jag någonsin haft.
Kostar drygt 200pix och jag köper 1 nytt varje år.

Köper du nytt varje år kan man ju ifrågasätta kvalitén... eller din agressivitet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokkoko
Finns säkerligen bättre val om man vill programmera knappar osv.

Eller om man föredrar mindre tråkiga tangenter. Model M är ett alternativ; annars klarade väl det senaste Das Keyboard många tangenter samtidigt (det verkar dock svårt att komma över det i Sverige).

Permalänk
Medlem

Hade Apples tangentbord funnits i Windows-modell så hade jag rekommenderat det. Tveklöst skönast. Men när jag sitter vid en vanlig PC så är det Logitech Ultra-X Flat som gäller varje dag - absolut mest prisvärda och sköna Windows-tangentbordet.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Hade Apples tangentbord funnits i Windows-modell så hade jag rekommenderat det. Tveklöst skönast. Men när jag sitter vid en vanlig PC så är det Logitech Ultra-X Flat som gäller varje dag - absolut mest prisvärda och sköna Windows-tangentbordet.

Förutom det trådlösa tangentbordet (som funkar med BT-adapter) så funkar apple's tangentbord perfekt till PC (i värsta fall får du binda ett par knappar)

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gothxx
Köper du nytt varje år kan man ju ifrågasätta kvalitén... eller din agressivitet

Men det kanske är fräshare med ett nytt varje år?
För de blir äckliga efter ett tag även om man håller efter dem
med trasa och dammsugare.

Permalänk
Medlem

Är Detta tangentbord samma som Logitech Ultra X Flat?
Ser exakt lika dant ut men med olika namn.

Permalänk
Medlem

frågan är också hur många knappar intrykta samtidigt kan tangentborden hantera, kan ultra-x flat hantera tex 5 knapptryck samtidigt?

Permalänk
Medlem

detta är produkt infon från en logitech g19 tex

When you’re gearing up for battle, you never compromise. Not on your team, not on your weapons, and certainly not on your hardware. If you take your gameplay seriously, you want the Logitech® G19 on your side.

Control
Tiltable, color GamePanel™ LCD: The (320x240) display shows unprecedented levels of information—both in- and out-of-game—including game stats, system information, VOIP communication data, video playback, image slideshows, and many other items.
User-selectable backlit characters: Personalize the keyboard to better fit with the rest of your computer and gaming equipment, and easily locate keys—even in the dark.
Twelve fully programmable G-keys with three macros per key: Program up to 36 single keypresses or complex macros; use the MR key to record new macros on-the-fly.
Multi-key input: Use up to five keys at once to perform multiple complex actions.
Game/desktop mode: Disable the Windows/Context Menu keys so they won’t interrupt your game if pressed accidentally.

Convenience
Two powered Hi-Speed USB 2.0 ports: Transfer data to and from peripherals—such as MP3 players and flash drives—while also charging battery-powered devices.
Intelligent cable management: Keep mouse, headset, and other cords out of the way by routing them through channels on the underside of the keyboard.
Instant media access: Use the convenient one-touch controls for volume and media playback.

de viktigtaste för mig här e:
Multi-key input: Use up to five keys at once to perform multiple complex actions.

andra bra tangentbord som klarar det? förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
*Wall of Text*

G19 är väl ett av de bästa tangentborden, och har du råd med ett så säger jag att du ska slå till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiklund2
Är Detta tangentbord samma som Logitech Ultra X Flat?
Ser exakt lika dant ut men med olika namn.

Jag hade ett sådant innan mitt g15.. Måste säga att det är kvalitet på det Hade både nyponsoppa, cola, chips, och kaksmulor mellan tangenterna å det funkde fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
G19 är väl ett av de bästa tangentborden, och har du råd med ett så säger jag att du ska slå till.

det jag funderade var fall det fanns ett billigare tangenbord med just den funktionen, för de finns en del spel där jag behöver kunna använva 4 knappar sakmtidigt och de flesta tangentbord stödjer bara 3 :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Är Detta tangentbord samma som Logitech Ultra X Flat?
Ser exakt lika dant ut men med olika namn.

Stödjer detta tangentbord fler än 3 knappintryckningar samtidigt?

Permalänk

MEN om du bara ska hitta ett som kan registrera fem knapptryck samtidigt behöver du knappast ett för 1000kr. Du hittar säkert ett för 300kr som klarar det.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är Steelseries Steelkeys 6G, det har jag själv och är vansinnigt nöjd! Alternativt Steelseries 7G som är en nyare modell, vet inte om 6G säljs längre

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer7
Mitt tips är Steelseries Steelkeys 6G, det har jag själv och är vansinnigt nöjd! Alternativt Steelseries 7G som är en nyare modell, vet inte om 6G säljs längre

Det har väl också mekaniska tangenter (i alla fall 7G)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det har väl också mekaniska tangenter (i alla fall 7G)?

Båda två, galet välgjorda tangentbord

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
MEN om du bara ska hitta ett som kan registrera fem knapptryck samtidigt behöver du knappast ett för 1000kr. Du hittar säkert ett för 300kr som klarar det.

Nu e de du som e dum.... jag tänker inte köpa ett japanskt tangentbord med egen strömförsörjning inbyggd fläkt och direktkoppling till alla arlandas avgångar bara för att det klarar 5 tangenter åt gången... de var bara idiotiskt av dig att tro att de va de ända som spelade roll..!

Permalänk
Medlem

någon som har provat logitech g110?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det har väl också mekaniska tangenter (i alla fall 7G)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer7
Båda två, galet välgjorda tangentbord

jag har kollat in ett "7G" verkar riktigt nice, inget onödigt krimskrams som G11 eller G15 bara ett Cleant simpelt snyggt gaming tangentbord

Detta verkar ju sjukt nice!
A robust PS/2 buffer system is used to ensure that you can press a bunch of keys at the same time without locking up the input on your PC. Mash your hands down on all the keys at once, and they will all be transmitted to your PC. This is important in games where you're rapidly pressing multiple keys, sometimes with Shift or Control held down.