Permalänk
Medlem

Konstiga hastigheter helt plötsligt.

Först testade jag speedtest.net och fick detta

Sen testade jag bredbandskollen

Varför blir det såhär? Jag har 25/5 från bålsta kabeltv. Har testat både trådlöst och trådat och får samma hastigheter. Jag laddar ner i max 2.9mb/s när jag laddar ner filer.

MVH wRRM

Permalänk
Medlem

Konstiga? Det är väl bara tacka och ta emot och hoppas det håller i sig länge Gissar på att Bålsta KabelTV håller på att testa lite 100Mbit

Att du maxar 2,9MB/s sedan är ju en annan sak, gissar på att du kommer högre om du drar saker från t.ex. Sunet eller torrents med många seeders.

Grattis!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

du har ändrat hur mycke paket du kan skicka å det får dessa tester å bli helt felaktiga, bästa/lättaste testet du kan göra är å skicka/ta imot en fil via ftp i samma närområde för å mäta kommunen´s linje, varvid du sen görlikadant mot "internet" ex: ftp.sunet.se

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
du har ändrat hur mycke paket du kan skicka å det får dessa tester å bli helt felaktiga, bästa/lättaste testet du kan göra är å skicka/ta imot en fil via ftp i samma närområde för å mäta kommunen´s linje, varvid du sen görlikadant mot "internet" ex: ftp.sunet.se

Har testat på 2 olika datorer med olika webläsare utan att det blir någon skillnad, har också resetat min router som är en Dlink Dir-655 och provat senaste beta firmwaren också. Fortfarande samma. Från Sunet får jag 2.9mb/s.

MVH wRRM

Permalänk

Fick liknande resultat både på speedtest och bredbandskollen. Typ 400mbit ner när jag har 100/100 och en ASA brandvägg med vanliga fastethernet portar så det är typ en fysisk omöjlighet att ha mer än 100mbit. Tankade ner det gamla tptest från bredbandskollen och den ger riktig hastighet.
Vet inte om det är nån bugg eller vad det är, men jag kan lugnt säga att jag inte förlitar mig på dom sidorna längre

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Jag får också väldigt konstiga värden med Bredbandskollen, jag sitter på Telia adsl 6-8Mbit/s, jag brukar få ut 7Mbit/s vilket jag är nöjd med, men på sistone har det känts lite trögt att surfa så jag körde Bredbandskollen, med följande resultat;

Jag tycker personligen det är lite väl högt för gamla kopparledningar från 60-talet

Permalänk
Medlem

Om dl/up är helt knas, ta kontakt med eran ISP, skicka gärna en ett mail före samtal där bifogade bilder finns, märk gärna mailet med nå tal så är de lättare för dem å söka fram det... ex: 5544332211

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Om dl/up är helt knas, ta kontakt med eran ISP, skicka gärna en ett mail före samtal där bifogade bilder finns, märk gärna mailet med nå tal så är de lättare för dem å söka fram det... ex: 5544332211

Kan dock lova att 9 fall av 10 är det sidan som mäter hastigheten som tuggar svamp snarare än att du har något fel på uppkopplingen

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar