Intel i7/ ATI Spelburk inkl. 24" skärm max 20.000kr, feedback sökes!

Permalänk
Medlem

Härligt. Hoppas på en rapport när allt har kommit. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Det följer med 2st 120mm fläktar till Fractal chassit. Lycka till med datorn.:up:

Visa signatur

Ryzen 7 7800 X3D - PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Montech Titan Gold 1000W - be quiet! Pure Base 500 DX Vit - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI - Asus PG279Q - Steelseries Apex Pro TKL - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2HR - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

Hej alla! ursäkta för min sena recension på den här datorn men jag har som ni kanske förstår varit VÄLDIGT upptagen med nöjen

Jag blev helt tagen av hur snabb den här dator var, heeeelt otroligt. Jag kan starta hur många program som helst och prestandan tryter inte iafall! Jag provade att spela crysis samtidigt som jag gjorde en rendering i google sketchup och det verkade gå helt utmärkt. Multitasking har fått en ny innebörd helt enkelt

Installationen gick superenkelt, inga problem alls med komponenter what-so-ever. Min största rädsla var att minnena inte skulle funka ihop med ASUS p6td deluxe moderkortet då dom inte fanns i deras lista över minnen som är kompatibla med 1366 och tri-channel. Men det funkar helt grymt! Datorn är helt knäpptyst och lite, lite för varm för tillfället. Dock skall detta ordnas med scythe slipstream fläktar. En push/pull config skall köras tillsammans med corsair h50 för att maximera kylning utan att kompromissa på ljudnivå, för en enkel lågvarvare funkar inte att köra med corsairs h50, way too hot när man kör riktigt tunga applikationer. Ett extra plus till Fractals kvalité, det går inte att få tag på såhär billig kvalitéschassi var min första tanke när jag kände på den. Wow! Den är robust, tung, känns inte plastig nånstans så man märker verkligen att det är en svensk design över det hela

En sak som jag faktist ångrar att jag valde bort var att köpa ett moderkort med stöd för sata3 och usb3.0 . Men det fanns helt enkelt inte ett stort utbud nog för att dessa skulle bli prisvärda, så inom en snar framtid så lär det bli en uppgradering

Har ni några frågor så fråga på!

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddg33k
Den som jag valde visade sig vara en lite nyare eller om det var lite äldre version av Intels G2 80gb. Hur som helst så är prestandan väldigt lika mellan dom.. Inget du märker av.

nog med offtopic, skapa en egen tråd.

Hm, när jag frågade sa dom att en var bulk och en var det inte. På bilden så är det ju G1.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Avstängd

Denna skulle jag satsat på..

Detta skulle jag köpt, visst, nu överskrider det din din budget lite men om du plockar bort ett 5850 och kör med 2 stycken samt tar ett billigare chassi och köper sakerna där dom är billigast så bör du kunna klämma dit en skärm + Nätagg som jag glömde..
Detta kan du nog få ihop för runt 20-21.

/Galapagos

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Avstängd

Såg inte att det var en gammal tråd

Hoppas du blev nöjd..

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator