Permalänk
Medlem

Säljråd grym dator...

Hej
Det är datorn i min signatur som jag eventuellt måste sälja. Allt förutom ssd disken.

Vad kan jag få för den?.

Permalänk
Medlem

10,000-12,000

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Proffsmoddare

70% av nyköpspris är väl ganska standard för begagnade saker.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Skulle säga max 6000 utan skärm. Enda intressanta i den är 5870 kortet ifall SSDn inte är inkluderad

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Någonting runt 7-9k kanske, beroende på köpare och om du har garanti kvar på prylarna Det är ju inga gamla grejjer liksom...

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

jag kan nog offra mig på ditt 5870 ^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Skulle säga max 6000 utan skärm. Enda intressanta i den är 5870 kortet ifall SSDn inte är inkluderad

...och vad är då en i7 860? Kattskit?

Jag misstänker dock att DU endast är intresserad av HD5870 och SSD, men det är en helt annan sak än vad trådskaparen frågar efter.

Personligen skulle jag lagt ut den på Tradera, enligt min erfarenhet är det lättare att få bra betalt där (särskilt när det är flera något envisa intressenter).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget

Jag misstänker dock att DU endast är intresserad av HD5870 och SSD, men det är en helt annan sak än vad trådskaparen frågar efter.

Personligen skulle jag lagt ut den på Tradera, enligt min erfarenhet är det lättare att få bra betalt där (särskilt när det är flera något envisa intressenter).

Ja, tradera är nog de bästa!

Min kompis hade sin dator ute på blocket i några veckor utan napp.

nått random chassi, amd 2200+ @ 2,2ghz- 2gb ddr- 250gb hdd- 7600gt.

Han fick 2600kr för burken! vilket e jävligt mycket för den!

kan tillägga att dem bjöd från ca 1900kr till 2600kr på 41 min ( dem sista 41 minuterna)

IAF, jag tror att du kan få ca 9000 för den, men lägg ut den på tradera ( med falska uppgifter & se vad folk bjuder ?.. ganska dumt gjort men då får du ju verkligen reda på vad du hade kunnat får för den! )

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem

Själv kan jag eventuellt tänka mig moderkort, processor samt minnena ^^

Permalänk
Medlem

75% borde du kunna få tillbaka.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget

Skulle inte kalla det kattskit men i mina ögon är den inte ett dugg intressant eftersom ett bra 1366 system kostar i princip lika mycket som ett 1156 och därför faller i7 860 bort. Skulle aldrig köpa en budget i7.

Kan även tillägga att för min del är inte 5870 eller en SSD intressant just nu för att jag klarar mig grymt bra med mitt 5850 och vill inte ha en SSD förräns bra SATA3 SSD diskar och 6kärniga processorer dyker upp senare i år.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ni som svarar med önskan om att köpa enstaka delar, snälla nån, läste ni ens vad jag skrev förutom specsen på datorn?

Vill veta vad allt är värt.

Kan tillägga att allt sitter i ett Lian Li Lancool PC-K62. Och det sitter även en dvd brännare i.

Kan ju även följa med en supra hdmi 2m kabel då jag inte kommer ha användning av den.

Angående tradera, om sist budet är för lågt i mitt tycke kan jag då välja att inte sälja eller MÅSTE jag typ?

EDIT: Knuckles, varför ens kommentera?. Gå å köp ett 1366 system istället för att klaga här. q6600, hah!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SonsA

EDIT: Knuckles, varför ens kommentera?. Gå å köp ett 1366 system istället för att klaga här. q6600, hah!

Var du inte ute efter folks åsikter? Vad var det för fel på hans kommentar?
Han sa vad han trodde och förklarade varför han trodde det. Det kan väl inte bli bättre än så?

Ang ditt system så har själv ingen aning vad ditt system kan va värt men själv brukar jag ge max 2/3delar av nypriset när jag köper begagnade prylar. (Och då menar jag inte nypriset för 2 år sen vilket folk gärna skriver ut på tex blocket.se hehe ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Var du inte ute efter folks åsikter? Vad var det för fel på hans kommentar?
Han sa vad han trodde och förklarade varför han trodde det. Det kan väl inte bli bättre än så?

Ang ditt system så har själv ingen aning vad ditt system kan va värt men själv brukar jag ge max 2/3delar av nypriset när jag köper begagnade prylar. (Och då menar jag inte nypriset för 2 år sen vilket folk gärna skriver ut på tex blocket.se hehe ).

Jag frågade vad hela datorn är värd, jag frågade däremot inte vad ni tycker om datorn i sig, utan endast värde var i fråga. Så om ni tycker att processorn är "budget" eller inte lika bra som någon annan processor, håll det för er själva, det är för mig helt ointressant...

Hade ju hoppats på att folk skulle säga värde i siffror istället. Någon säger 10-12k nån annan säger 6k å några andra 70% å 75% å 2/3 av nypriset.

Nypriset varierar ju från butik till butik, så mitt nypris kan ju vara 2k dyrare än någon annanstans, eller 2k billigare.

Aja tack för svar, får prova å sätta ut annons på nåt belopp jag tycker är vettigt

Permalänk

Cirka 7500 om du säljer monterat och har kvitton/garanti.

Angående nypris; vad du betalade är ointressant, sätt ihop paketet på Inet eller liknande.

Trådens medelpris : 6800 (95% CI: 4100, 9600)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SonsA

Angående tradera, om sist budet är för lågt i mitt tycke kan jag då välja att inte sälja eller MÅSTE jag typ?

Du kan ange ett dolt reservationspris om du vill. Då är inte varan såld förrän du har uppnått det priset. Det kan dock leda till färre bud, eftersom köparna naturligtvis helst vill göra ett klipp och få datorn till så lågt pris som möjligt.
Du kan ju även ange ett högt utgångsbud och hoppas på överbud ändå.

Men vanligtvis brukar man börja på ett lågt utgångsbud, man får några låga bud under de första dagarna och under den sista dagen kan man få några fler. Men under den sista timme blir det vanligtvis budstrid om inte priset kommit upp. För det mesta sker den största prisförändringen under den sista timmen (ofta under de sista minuterna) innan auktionsslut.
Iom att det blir budhets på slutet läggs en del inte så genomtänkta bud, vilket ju är bra för säljaren.

Visa signatur

~Pelle~