Permalänk

Själv så sitter man och funderar på vad man tjänar på att göra..
Har ett Radeon 4870 x2 som jag använder nu.
Men har 2st Geforce 8800gtx som ligger bara.. Vilket skulle man tjäna mera på att köra med? Dubbla Geforce 8800gtx som SLI eller bara ena Radeon 4870?

Permalänk
Medlem

Finns det några tredjepartskylare till 5850?

Jag köpte ett av Kompletts 5850 Black till rea-priset förra veckan men jag är inte riktigt nöjd med fläktljudet, den väsnas alldeles för mycket vid låg belastning för mina öron. Vad jag förstått går det ganska enkelt att pilla dit t.ex. en Accelero S1 men hur är det med VRM och minneskapslarna?

Jag såg några bilder av en snubbe som låtit en del av originalkylningen sitta kvar och bara tryckt dit S1:an på själva GPU:n...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discobear
Själv så sitter man och funderar på vad man tjänar på att göra..
Har ett Radeon 4870 x2 som jag använder nu.
Men har 2st Geforce 8800gtx som ligger bara.. Vilket skulle man tjäna mera på att köra med? Dubbla Geforce 8800gtx som SLI eller bara ena Radeon 4870?

Och detta är relevant i tråden för att..? Tråden gäller HD5800-serien.

Då du ändå sitter på korten så är det ju bara att du provar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarkov
Finns det några tredjepartskylare till 5850?

Jag köpte ett av Kompletts 5850 Black till rea-priset förra veckan men jag är inte riktigt nöjd med fläktljudet, den väsnas alldeles för mycket vid låg belastning för mina öron. Vad jag förstått går det ganska enkelt att pilla dit t.ex. en Accelero S1 men hur är det med VRM och minneskapslarna?

Jag såg några bilder av en snubbe som låtit en del av originalkylningen sitta kvar och bara tryckt dit S1:an på själva GPU:n...

Ja, det funkar väl att göra så. Men jag vet inte hur bra den plattan kyler egentligen när man är uppe runt 75A via VRM:erna. Värmeöverföringsförmågan till omgivande luft är inte jättebra. Om du inte bryr dig om garanti, så finns det ju färdiga flänsar med fragtape som du kan klämma dit. Zalman har även en VRM-kylare, så även Thermalright. Thermalrights varianter är dock dyra och svåra att få tag på (mig veterligen).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Fick problem med datorn, så då tänkte jag att det var lika bra att plocka i grafikkortet och installera om allt.

Sagt och gjort, nu sitter jag med mitt HD5850 i datorn och oj. Ökade på inställningarna i Last Remnant och det går smidigare och flyter på så mycket bättre.

Grym förbättring.

Ljudet är också acceptabelt då jag sitter med hörlurarna på mig så hör jag inte ens fläkten.

Så jag är bombnöjd över köpet.

Visa signatur

Jobb/Nöje: Corsair Carbide 500R Black | Intel i7 2600k @ 3.4 | MSI Z68A GD65 G3 | Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP 16GB | MSI GTX 680 Twin Frozr | OCZ 120 MAX IOPS OS/Programdisk | 2st Samsung 2TB lagring | 1st Philips 27"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarkov
Finns det några tredjepartskylare till 5850?

Jag köpte ett av Kompletts 5850 Black till rea-priset förra veckan men jag är inte riktigt nöjd med fläktljudet, den väsnas alldeles för mycket vid låg belastning för mina öron. Vad jag förstått går det ganska enkelt att pilla dit t.ex. en Accelero S1 men hur är det med VRM och minneskapslarna?

Jag såg några bilder av en snubbe som låtit en del av originalkylningen sitta kvar och bara tryckt dit S1:an på själva GPU:n...

där har du en för 5850 http://www.inet.se/artikel/6909445/scythe-musashi-vga-cooler

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
där har du en för 5850 http://www.inet.se/artikel/6909445/scythe-musashi-vga-cooler

Japp, hittade den igår. Lite dyrare än Accelero-kylarna men åas verkar den passa bättre på korten och har fått riktigt bra kritik. Jag har redan lagt en sådan i kundvagnen men hann inte kontrollmäta mitt chassi igår, det är redan tight med 5850-kortet...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

den är inte direkt större än orginal kylaren.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Bara för mig som det fortfarande står 9.12 i min CCC även om jag installerat 10.01?

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiLL38R0R
Bara för mig som det fortfarande står 9.12 i min CCC även om jag installerat 10.01?

Det är ett känt fel i 10.1, AMD missade att ändra versionsnumret i drivrutinerna.

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heedman
Det är ett känt fel i 10.1, AMD missade att ändra versionsnumret i drivrutinerna.

Skönt Tänkte om det blev fel eller så igår då jag installerade. Men tack då

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Medlem

ett 5850 eller två 5770?

Hej jag har en fråga!

Vilket är bäst att man har ett 5850 eller två 5770

Två 5770 blir runt 800kr dyrare?

Ifall ni behöver någon mer info om min dator så säg det bara

TACK

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem

Hur gör ni när ni installerar nya drivisar.

Drar ni ner hela CCC kitet, bara installerar.
eller rensar ni bort gamla före ny installen?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hur gör ni när ni installerar nya drivisar.

Drar ni ner hela CCC kitet, bara installerar.
eller rensar ni bort gamla före ny installen?

Jag avinstallerar alltid gamla.

Permalänk
Inaktiv

Re: ett 5850 eller två 5770?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante93
Hej jag har en fråga!

Vilket är bäst att man har ett 5850 eller två 5770

Två 5770 blir runt 800kr dyrare?

Ifall ni behöver någon mer info om min dator så säg det bara

TACK

Prestanda? Eventuellt två HD5770. I övrigt? HD5850.

Permalänk
Medlem

Re: ett 5850 eller två 5770?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante93
Hej jag har en fråga!

Vilket är bäst att man har ett 5850 eller två 5770

Två 5770 blir runt 800kr dyrare?

Ifall ni behöver någon mer info om min dator så säg det bara

TACK

Kör på ett 5850. Bara dumt att vara beroende av att spelen går bra att köra med crossfire.

Permalänk
Medlem

Re: Re: ett 5850 eller två 5770?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Prestanda? Eventuellt två HD5770. I övrigt? HD5850.

Men är två HD5770 värt dom 800kr mer?

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem

Två 5770 slår ett 5870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Två 5770 slår ett 5870.

ja men är det värt dom 800kr mer?

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante93
ja men är det värt dom 800kr mer?

Det borde du själv veta om du anser det.
Hur ska vi kunna veta om du tycker det är värt eller inte?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante93
ja men är det värt dom 800kr mer?

Två 5770 kostar väl inte 800 kr mer än ett 5870. Snarare några hundringar mindre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Två 5770 kostar väl inte 800 kr mer än ett 5870. Snarare några hundringar mindre?

Nej det blir det inte.

5770
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579053

5850
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579270

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: ett 5850 eller två 5770?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante93
Men är två HD5770 värt dom 800kr mer?

Jag sa det som var relevant. Dina behov vet du själv.

Permalänk
Medlem

anser du att du har pengar och vill slösa - köp.
anser du att du inte har pengar - köp inte.

Måste fråga, tycker ni jag ska köpa 1 eller 2 burkar champinjoner till köttfärssåsen imorgon?

1 burk gör det gott, 2 burkar borde göra det extra gott?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
anser du att du har pengar och vill slösa - köp.
anser du att du inte har pengar - köp inte.

Måste fråga, tycker ni jag ska köpa 1 eller 2 burkar champinjoner till köttfärssåsen imorgon?

1 burk gör det gott, 2 burkar borde göra det extra gott?

Men du får kanske ont i magen. Men gott så länge det varar?

Permalänk
Medlem

champisar är förbannat gott =P iallafall färska så 2 burkar får det bli,extra prestanda i kistan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

vrf tar du inte en champis burk och en kantarell så har du liksom två olika så kan du jämföra vad som är bäst?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Inaktiv

Detta har förmodligen frågats innan men vad använder ni för program för fläktstyrning på era HD5850's? CCC verkar inte kunna göra något för mig, Rivatuner visar fingret och sen har jag inte kommit längre.

Permalänk
Medlem

använder faktiskt inte, fläktarna ä i kopplade direkt i agget.
sen har jag 2 rattar bak på chassit som styr.
dom ställde jag på 50%

så jag antar att dom snurrar 1000rpm 24/7

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hejsan, har ett litet problem med mitt 5870 (XFX).
När jag försöker ansluta en andra skärm så slocknar min primära skärm, den blir svart alltså, någon som har nån idé om vad det kan röra sig om för fel?

Min primära skärm är en Samsung Syncmaster 206BW och den andra är en Fujitsu siemens av samma storlek, kommer inte ihåg namnet på den.