Permalänk
Medlem

passiv netbook 1-4000kr

Söker efter en passivt kyld netbook prisklass upp till 4000kr.

Har för mig att Dell mini 9 är passiv men den har några år på nacken?

Permalänk

En liten netbook hörs ju knappt även fast den är aktivt kyld med fläkt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

I många netbooks kan man stänga av fläkten utan att det påverkar prestandan. Detta gäller givetvis så länge man inte spelar

Permalänk
Medlem

Jag håller inte riktigt med de andra svaren - jag har haft Dell mini 9 i ett år nu och jag anser att den är en av de bästa datorerna som konstruerats.

Antagligen den första och hittills enda bärbara datorn som är 100% ljudlös pga att den kyls passivt och har SSD.

Jag blir störd av allt fläktljud och att köpa en netbook med fläkt och försöka stänga av den känns bara dumt när man kan köpa en som är passivt kyld från fabriken.

Alla Dell mini modeller kyls passivt - du kan alltså köpa nuvarande Dell mini 10/10v eller den nya 1012 (inspiron 10)

10-modellerna har traditionell 2.5" hårddisk - men den kan man ju byta ut till SSD om man vill.

Ett riktigt fynd är att man nu kan köpa Dell mini 10v på Elgigantens webshop för 2495:-

Permalänk
Medlem

dom nya pineview processorerna ska vara mycket energisnålare och svalare så mitt tips är att vänta på dom netbooksen som borde komma snart

Permalänk
Medlem

De finns redan nu och Dell mini 1012 är en av dem:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=554283

Om det finns andra modeller med N450 som kyls passivt får ni gärna tipsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jag blir störd av allt fläktljud och att köpa en netbook med fläkt och försöka stänga av den känns bara dumt när man kan köpa en som är passivt kyld från fabriken.

Fläkten är varken dyr eller tar stor plats...

Permalänk
Medlem

Nu måste du missuppfattat mig ?

Dell mini är byggda för att köras passivt: Finally Fanless!

Använder man en dator som är tänkt att kylas med fläkt och stänger av fläkten så lär ju garantin flyga all världens väg om det händer någonting med den.

Jag upprepar: att köpa en netbook med fläkt och försöka stänga av den känns bara dumt när man kan köpa en som är passivt kyld från fabriken.