byta Geforce 8600 mot HD5770

Permalänk
Medlem

byta Geforce 8600 mot HD5770

Jag skulle vilja veta hur stor skillnad det blir om jag byter mitt nuvarande Geforce 8600 mot ett Radeon HD 5770.

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @2.40GHz
Intel® G31 Express Chipset
Något nätaggrigat med 400 Watt
2048 MB RAM.

kommer dit bli någon stor skillnad i spel som Modern Warfare 2?

Permalänk
Entusiast

Frågan är ju om nätagget klarar av att putta på ett sånt. Vad är det för märke på nätagget, hur gammalt är det?

Förmodligen så saknas även strömkabel från agget till grafikkortet. Det finns adapter för 2 molex till pci-e ström...

Men som sagt så är frågan om agget klarar av grafikkortet...

Permalänk
Medlem

det kommer bli en stor skillnad ja!

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Avstängd

nätagget kommer att klara sig utan problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpnk
Frågan är ju om nätagget klarar av att putta på ett sånt. Vad är det för märke på nätagget, hur gammalt är det?

Förmodligen så saknas även strömkabel från agget till grafikkortet. Det finns adapter för 2 molex till pci-e ström...

Men som sagt så är frågan om agget klarar av grafikkortet...

klart det gör, om jag inte kommer ihåg helt fel så drar 5770 runt 100 W

Permalänk
Medlem

geforce 8 drar nog mer ström än 5770, och ang uttag så kräver dom också 6pin

Permalänk
Medlem

nyare grafikkort drar ju mindre ström så det ska inte vara några problem. du kommer att märka stor skillnad garanterat!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpnk
Frågan är ju om nätagget klarar av att putta på ett sånt. Vad är det för märke på nätagget, hur gammalt är det?

Förmodligen så saknas även strömkabel från agget till grafikkortet. Det finns adapter för 2 molex till pci-e ström...

Men som sagt så är frågan om agget klarar av grafikkortet...

Precis, 8600gt behöver ingen extra strömförsörjning.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ok tack:)