Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon1
Ja.

Jävligt löjligt dessutom att ha "Komplett.se suger" i signaturen. Hur gammal är du?

det kanske du tycker men om du personligen pratar med mig om varför jag heter så. så har du en chans att bilda dig en egen uppfattning om varför jag heter så.

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
Som jag sa tidigare, OS är w 7 64 är inte kravet 4 gb för att det ska fungera att spela med problemfritt och inte förlora en massa nödvändiga krafter? Har komplett.se rätt att sälja ett packet med windows 7 64 med 2 gb ram ?

Herregud, du har onekligen låg kunskap...

Sen sörjer vi alla här på Sweclockers att du inte fick tillbaka dina handdukar när du skickade in din "data".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Herregud, du har onekligen låg kunskap...

Sen sörjer vi alla här på Sweclockers att du inte fick tillbaka dina handdukar när du skickade in din "data".

Tack, Som sägt har fått ersättning för handukarna 760 kr så det är löst med komplett. har även fått ersättning via saker från deras sida då en h50, damtex ljud, nytt grafikort 5850 och kylpasta.

Så när dem gör fel då gäller det att vara på dem det har man rätt till om man e kund, jag är glad att jag har fått dessa sakerna som ersättning. och det ska komplett ha stort beröm för.

Men jag kommer aldrig mer att handla av dem då det finns risk för att sama saker händer igen.

darför tycker jag att det är bra att folk får veta sanning om dem.

Perfekt, Till Komplett Från kunden i malmö och ja ni vet vem jag är.

Köpte den dator av er innan jul för runt 19000 kr och min mor köpte även en i januari för ca 12000kr.

Så här ligger det till. Min data kom flera dagar försent, och alla kablar i själva datorn låg jätte fult. efter 2 veckor gick datan i sönder och jag packade ner datorn i lådan man fick av er, Med handukar för att skydda den så gott som möjligt, ringde till Agnes på komplett och medelade henne att vi villa ha tillbaka handukarna när datan kom tillbaka. Och hon lovade att vi skulle få tillbaka dem, Men När datan kom så va inte handukarna med. jag ringde då och hörde mig för, och då hade ni slängt dem, Efter många om och män fick jag er att ersätta mina handukar. Fick då ett medelande den 5 februari att det skulle ta 4 till 6 arbetsdagar att få pengarna, Dem kom aldrig, och jag har det på svart och vit att det skulla ha skickats från eran sida, ringde då till er, Och nu hade ändrat det till 10 dagar. Och ett nytt E-post hade då kommit efter en vecka att det skulle ta 10 extra dagar att få tillbaka sina pengar.

Tycker det är jävligt dåligt av komplett.

Ena Datorn skulle ha tagit max 14 dagar tog 4 veckor nästan

och den andra var ca 4 dagar sen.

PS Efter lagning på min pc fick jag utmärkt kabel dragning efter att jag sägt till.
Dock fanns inte mina 4 handukar med som jag packade ner med datan, Och även chassi lådan fans inte med (kartongen till chassit)

är någon intresserad av att veta mer ? Hör av er

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Herregud, du har onekligen låg kunskap...

Sen sörjer vi alla här på Sweclockers att du inte fick tillbaka dina handdukar när du skickade in din "data".

Missade du ironin i ovanstående citat, fredde5?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krippe91
Missade du ironin i ovanstående citat, fredde5?

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
Tack, Som sägt har fått ersättning för handukarna 760 kr så det är löst med komplett. har även fått ersättning via saker från deras sida då en h50, damtex ljud, nytt grafikort 5850 och kylpasta.

Så när dem gör fel då gäller det att vara på dem det har man rätt till om man e kund, jag är glad att jag har fått dessa sakerna som ersättning. och det ska komplett ha stort beröm för.

Men jag kommer aldrig mer att handla av dem då det finns risk för att samma saker händer igen.

Darför tycker jag att det är bra att folk får veta sanning om dem.

Perfekt, Till Komplett Från kunden i malmö och ja ni vet vem jag är.

Köpte den dator av er innan jul för runt 19000 kr och min mor köpte även en i januari för ca 12000kr.

Så här ligger det till. Min data kom flera dagar försent, och alla kablar i själva datorn låg jätte fult. efter 2 veckor gick datan i sönder och jag packade ner datorn i lådan man fick av er, Med handukar för att skydda den så gott som möjligt, ringde till Agnes på komplett och medelade henne att vi villa ha tillbaka handukarna när datan kom tillbaka. Och hon lovade att vi skulle få tillbaka dem, Men När datan kom så va inte handukarna med. jag ringde då och hörde mig för, och då hade ni slängt dem, Efter många om och män fick jag er att ersätta mina handukar. Fick då ett medelande den 5 februari att det skulle ta 4 till 6 arbetsdagar att få pengarna, Dem kom aldrig, och jag har det på svart och vit att det skulla ha skickats från eran sida, ringde då till er, Och nu hade ändrat det till 10 dagar. Och ett nytt E-post hade då kommit efter en vecka att det skulle ta 10 extra dagar att få tillbaka sina pengar.

Tycker det är jävligt dåligt av komplett.

Ena Datorn skulle ha tagit max 14 dagar tog 4 veckor nästan

och den andra var ca 4 dagar sen.

PS Efter lagning på min pc fick jag utmärkt kabel dragning efter att jag sägt till.
Dock fanns inte mina 4 handukar med som jag packade ner med datan, Och även chassi lådan fans inte med (kartongen till chassit)

är någon intresserad av att veta mer ? Hör av er

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem

Vore bra om ni kunde ha Gratis frakt tex över 1000:-

Jag menar kan Cdon ha det vid 600:- så borde ni också kunna det.
Ginza har fri frakt vid 1200:-

Kanske nått belöningssystem om man tex handlat för 5000:- så får man 5% rabatt på resterande köp under 1år.

Sen en viktig punkt ta bort avhämtningsavgiften på 29:- när man hämtar i hämtbutik andra butiker har samma pris som på sidan det medför ingen extra avgift vid hämtning i hämtbutik eller butik.
Kolla bara Elgigantens Collect at store eller scandinavian photo.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd

Som ersättning för dina handdukar som kostar 50kr från OBS stormarknad fick du :

760kr
Corsair H50 ca 700kr
Damptek Ljuddämpningsmattor ca 500kr
Radeon HD5850 ca 2700kr

Måste säga att det var riktigt generöst isf av Komplett.
Endå väljer du att spy galla å smutskasta dem.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

måste bara säga att om du köer en dator för 19000 då har du antagligen pengar att köpa en **** handduk för? det är ju inget man börjar gråta över hehe... själv så tycker jag komplett är sjukt snabba med leverans hade datorn skärmen å hörlurarna hemma på a 36 timmar;)

Edit: du tror inte han snackar lite för mycket om vad han fick? haha inte en chans att han fick saker för över 4 tusen för ett par handukar..

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Förmodligen trollar han. Något är inte som det skall vara iallafall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon1
Som ersättning för dina handdukar som kostar 50kr från OBS stormarknad fick du :

760kr
Corsair H50 ca 700kr
Damptek Ljuddämpningsmattor ca 500kr
Radeon HD5850 ca 2700kr

Måste säga att det var riktigt generöst isf av Komplett.
Endå väljer du att spy galla å smutskasta dem.

jag spyr inte skit över dem, jag talar om vad som hände mig.

handukarna kostade 190 kr st 4 st det var pengarna jag fick, det andra va för att när mammas data kom. så kom bara själva pc och inte skärmen den kom 3 dagar senare där av jag fick sakerna av dem.

Komplett.se har åtgärdat mig nu och jag är nöjd och tycker det är bra att dem gjorde det. jag spyr inte skit över dem, då jag talar om vad som har hänt mig. det är bara sanning.

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
jag spyr inte skit över dem, jag talar om vad som hände mig.

handukarna kostade 190 kr st 4 st det var pengarna jag fick, det andra va för att när mammas data kom. så kom bara själva pc och inte skärmen den kom 3 dagar senare där av jag fick sakerna av dem.

Komplett.se har åtgärdat mig nu och jag är nöjd och tycker det är bra att dem gjorde det. jag spyr inte skit över dem, då jag talar om vad som har hänt mig. det är bara sanning.

Så du menar att du fick saker för ett värde av cirka 4000 kronor för att skärmen kom 3 dagar för sent?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krippe91
Så du menar att du fick saker för ett värde av cirka 4000 kronor för att skärmen kom 3 dagar för sent?

Nu luktar det mer troll en någonsin

Permalänk
Medlem

Som sägt det jag säger är att jag köpte 2 datorer av dem, och allt blev fel från första början med dem. ena datorn gick sönder efter 2 veckor och den andra kom flera veckor föresent, jag tog kontakt med komplett. och dem hjälpte mig efter att jag var på dem.

Det ´hände inte på en dag, det tog lång tid att få igenom detta. och jag är nöjd att dem hjälpte mig med detta. och jag vill att andra ska få höra vad som hände med mig. komplett.se är snälla om man är på dem och kräver sina rättigheter som kund. då hjälper dem en. säger man inte i från då kan man stå där och se dum ut när ens data e på lagning. istället valde jag att gå på dem och kräva mina rättigheter som kund.

Har alla E-post medelande sparade om det är någon som inte tror mig.

Angånde grafikortet så hade jag ett His 4890 först, men det gick i sönder och dem valde att skicka ett 5850 black edition då deras his har utgått från deras lager.

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
jag spyr inte skit över dem, jag talar om vad som hände mig.

handukarna kostade 190 kr st 4 st det var pengarna jag fick, det andra va för att när mammas data kom. så kom bara själva pc och inte skärmen den kom 3 dagar senare där av jag fick sakerna av dem.

Komplett.se har åtgärdat mig nu och jag är nöjd och tycker det är bra att dem gjorde det. jag spyr inte skit över dem, då jag talar om vad som har hänt mig. det är bara sanning.

Ta för helvete bort skiten i din signatur. Snacka skit om ett företag i deras egna diskussionstråd är riktig dålig stil, dagis beteende.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Fredde5 skämtar med oss. Så måste det vara.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Det finns ingen "gratis" frakt, men ni måste göra något åt era fraktpriser.
Enstaka försändelser är fraktpriserna okey, men sen går de i taket.
Exempelvis Komplett Gamer A20 med frakt på 598.90 inkl moms med PF är löjligt mycket.
Ni måste förlora massor med försäljning med såna priser.
Har själv valt andra alternativ flera gånger.
Visserligen är det man betalar det intressanta, oavsett "gratis" frakt eller inte, men det är bara för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Fredde5 skämtar med oss. Så måste det vara.

Vem i sjutton emballerar med frottéhanddukar.
Tänk om alla returer var ompackade med handdukar, filtar o.s.v
som kunderna vill ha tillbaka.
Skulle se ut som i Ullared.

Permalänk
Avstängd

En fråga till Komplett.se.

För att få handla av er eller på nätet över huvud taget så måste man vara myndig dvs 18 år fyllda. Minderåriga som ringer er och klagar på att deras "data" krånglar, LED-fläktar som inte lyser mm och kräver er på diverse saker, ber ni att få prata med deras föräldrar som antagligen har stått för kalaset så att ni är i samma nivå när det gäller språkkunskaperna och kommunikation mm så att det inte blir något missförstånd?

Det är ganska svårt att försöka kommunicera/förklara sådana saker för en hyperaktiv tolvåring som går på socker sen första rasten på skoldagen.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Vem i sjutton emballerar med frottéhanddukar.
Tänk om alla returer var ompackade med handdukar, filtar o.s.v
som kunderna vill ha tillbaka.
Skulle se ut som i Ullared.

Kanske ny affärsidé?

"När svetten lackar vid monteringen, torka torrt med Kompletts Absoluta Frotté, KAF. Tillsammans med Freddes Energi har ni KAFFE, ett stimulerande bidrag till varje datorbygge!"

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

*suck* Sista gången man ids säga nåt, folk har tydliga problem å läsa rätt.

Citat:

.. Jag quotar mig själv...
Endast I30 som har 4Gb ram till win 7 x64 vilket är min för att spela i x64 miljö utan prestanda försämringar.

P R E S T A N D A - F Ö R S Ä M R I N G A R, vars ni fick måsten å skall vete tusan!
Detta gäller ENBART för krävande spel, inte MS Röj. Låter tråden falla till Komplett.se å låter alla ärenden skötas via dem hädanefter då detta är deras kanal i Sweclockers.Com // En sliten gammal man

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Komplett.se

Kvickstick
Scythe Musashi är upplagd i vårt system och går att beställa.
Leveransen tog lite längre tid än vad jag först uppgav men kylaren skall vara i lager den 26:e februari.
Du hittar kylaren här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404928

Huddit
Komplett Gamer i05 lanserades redan 2007, långt innan Intel i5 ens fanns på kartan. I dag kan kanske namnet ses som missvisande men vi anser att vi är väldigt informativa på vår webb och i all marknadsföring och att det tydligt framgår vilken typ av processor som systemet levereras med som standard. Men ge oss kärna konkreta exempel på var informationen kan vara missvisande så skall vi givetvis se över det, vi vill ju inte att våra kunder skall bli missnöjda med sitt köp.

Superlight
Denna funktionen finns fortfarande. Första gången man skall skriva en recension får man möjligheten att välja ett alias eller sitt riktiga namn. Detta går bara att välja en gång och är sedan konstant för samtliga recensioner man lägger in via det kundkontot.

Grabben_83a
Tack för dina synpunkter. Vi ser på möjligheterna att premiera trogna kunder i framtiden och nu senast premierade vi Sweclockers läsare med en processor till halva priset och vi återkommer kanske med flera liknande aktiviteter framöver. Under hösten implementerade vi en del uppdatering i vårt fraktsystem som bland annat innebär att leveranser som innehåller mer än ett kolli (exempelvis en skärm + ett chassi) får lägre totalpris.

Leon1
Ja det stämmer att man måste vara myndig eller ha målsmans tillåtelse för att få handla. Vi försöker alltid vara så tillmötesgående och hjälpsamma som möjligt, oavsett vem i familjen det är som hör av sig till oss, över 18 eller inte. I vissa fall kan vi dock behöva kontakta målsman.

I övrigt så önskar vi att väldigt långa inlägg och återberättelse av upplevelser samt kommentarer på dessa hålls till ett minimum eller ännu bättre; i en separat tråd, oavsett om det är positivt eller negativt. jag understryker ännu en gång att vi gärna mottar kritik och beröm, det är med hjälp av era åsikter och upplevelser som vi kan bli bättre och erbjuda Er de bästa produkterna, bäst köpupplevelse och bäst support m.m.

MVH // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Ska maila Komplett, men tänkte fråga här med...

Jag beställde en 965a på komplett 1337 men jag hade inte pengarna till att hämta ut den, så den skickades tillbaka till komplett.

O nu så har jag fått en Kreditnota i mailen, så jag undrar betalar jag den (får fördelsedags pengar) får jag då processorn lr har jag blåst mig själv på ca 1000kr ?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

Jag måste hålla med om att kabeldragningen var knepig.

Jag var lat och hade ingen lust att montera grejerna denna gång. Så jag beställde Gamer i30 (med vissa ändringar)

Ena strömkabeln som ska gå in i moderkortet hade dom dragit UNDER grafikkortet mot moderkortet.

Ingen skada skedd (kablar är väl inte så bra på att repa upp moderkort...), men jag som en smått pedant, fick nästan hjärtinfarkt

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvartVarg
Jag måste hålla med om att kabeldragningen var knepig.

Jag var lat och hade ingen lust att montera grejerna denna gång. Så jag beställde Gamer i30 (med vissa ändringar)

Ena strömkabeln som ska gå in i moderkortet hade dom dragit UNDER grafikkortet mot moderkortet.

Ingen skada skedd (kablar är väl inte så bra på att repa upp moderkort...), men jag som en smått pedant, fick nästan hjärtinfarkt

Japp samma med min mors data, dock drog jag om det. Min egen så ut som bomb när jag fick hem den, man hade inte utnytjat de smarta hålen i chassit till kablar, men efter lagning och att jag sägt till om en snygg kabel dragning så va det perfekt.

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
Japp samma med min mors data, dock drog jag om det. Min egen så ut som bomb när jag fick hem den, man hade inte utnytjat de smarta hålen i chassit till kablar, men efter lagning och att jag sägt till om en snygg kabel dragning så va det perfekt.

Ja, man tycker att det vore smartare istället för riskera moderkortet.
Jag drog om allt innan jag startade datorn.

Fredde5: Vad hade gått sönder?

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga; tar det längre tid för tunga saker att komma fram? Lite skumt då ett usb-minne låg kvar hos er och ett chassi kom fram till posten...

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hur långt tid tar det att få svar ifrån supporten, skrev i onsdags har jag för mig. Förstår att ingen svarar på helgen med 2 dagar borde väll räcka? Ska jag skicka ett nytt, eller vänta några dagar till? Gillar inte att garantiärenden drar ut på tiden.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=3747&utm_source=komplett...

"Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 4GB

Snabba kvalitetsminnen från välkända Corsair! CL8-8-8-24, 1.65V"'

Nu är väl något knas? Corsair = Crucial?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Komplett.se

the_speed
Kontakta vår kundservice så kan de hjälpa dig med detta.

SvartVarg
När det gäller kabeldragningen i våra PC så skall jag vidarebefordra dina synpunkter till vår produktionsavdelning.

wasidop
Ibland kan skrymmande paket ta någon dag längre i postens hantering, kontakta gärna vår kundservice för att se hur det ligger till med just din order / dina paket.

geforce60
Vi har som mål att besvara alla mail inom 48 timmar. Att skicka flera mail hjälper inte då vi besvarar mailen i turordning. Om du anser att du inte får svar snabbt nog så går det bra att ringa oss.

PaE
Tack, vi har korrigerat skrivfelet.

Mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram