Permalänk
Medlem

Man tycker ett 4850 borde klara detta galant? Är det inte ett processortungt spel som de flesta andra spel som kommer till xbox och ps? Konsolversionerna är ju skrivna för att använda 3 eller fler kärnor medans grafikkorten i konsolerna suger. Det som är dåligt med konsolerna är deras råa rasterizerprestanda känns det som. De klarar inte av höga upplösningar.

Jag är inte så kräsen när det kommer till upplösning. Tycker det ser bra ut i ganska låga upplösningnar om AA är decent så man slipper jagging. Man får se om man köper detta till PS3 eller PC.

Edit: Skulle vara kul om någon med ett 4850 eller liknande och en skitkraftig processor lade upp lite benchresultat.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

sitter på en i7 860 150 raptor och xfx 5850 black edition

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
Tack jag skrev fel )=== för när jag maxar aa till 16 på carl of duty så får jag lag

aa/ansotropic är MYCKET resurskrävande och i de flesta fall ska man inte köra med det på om man inte har riktigt RIKTIGT bra rigg. vsync äter också en del prestanda.

Permalänk
Medlem

Måste verkligen DX11 innebära en stor jävla prestandasänkning? Såg ett test med Battleforge där DX11 gav bättre FPS än DX10 eftersom de optimerat spelet för DX11.

Permalänk
Medlem

vad är rigg ?

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
så jag har en piss data till att spela med ? för fan nu blir jag arg.... )===

piss data jag har.... byttade nyss upp mig från ett his 4890 till xfx 5850 black edition.

4890 till 5850 är ju inte så mega stort hopp egentligen tyvärr..

Och nej du har ingen piss dator. Du har en bra dator. Men spelet vi pratar om här e något fruktansvärt krävande.

Jag utgår bara från det du har skrivit, det kommer gå att spela med en äldre direct X version och spelet kommer också fungera bättre med tiden när ATI har fått lite tid på sig att optimera drivrutinerna.

Tyvärr tar ATI alldeles för lång tid på sig i sammanhanget.

tar vi COD MW2 så har dom fortfarande inte släppt en fix för den taskiga optimeringen för 58XX användare. Och detta problemet har funnits sen release som typ var i oktober eller något liknande?

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av One.84
Måste verkligen DX11 innebära en stor jävla prestandasänkning? Såg ett test med Battleforge där DX11 gav bättre FPS än DX10 eftersom de optimerat spelet för DX11.

Det är isåfall endast i det sammanhanget.

Googla lite så ser du.

Det kommer garanterat, utan någon som helst tvekan, kräva fruktansvärt mycket mer kraft.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

Zagrow snälla sluta myta runt på forumen läst alla din inlägg så här långt och det är inte mycket som stämmer i dina uttalanden. Jag kör 5770 i crossfire och jag kör allt på mas i 1920 x 1080 och jag ligger på ungefär 40fps inne i byggnaderna och close-combat, när jag spelar Recon så ligger den på 60-70. man behöver inte alls ett 5870 för att maxa. 5850 räcker bara man har en hyfsad prolle så går det.

Btw när jag hade 1 5770 så körde jag det i high utan lagg någon stans.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

har du någon ide, va jag ska uppgradera med för att kunna få så bra upplösning som möjligt ? och fin snygg bild utan lag ?

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
har du någon ide, va jag ska uppgradera med för att kunna få så bra upplösning som möjligt ? och fin snygg bild utan lag ?

Om vi snackar absolut max på ALLTmed DX11 sen så ett till kort som du redan har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
har du någon ide, va jag ska uppgradera med för att kunna få så bra upplösning som möjligt ? och fin snygg bild utan lag ?

Du kan köra det bra nu. om det inte fungerar så är det dina drivrutiner som spökar.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Zagrow snälla sluta myta runt på forumen läst alla din inlägg så här långt och det är inte mycket som stämmer i dina uttalanden. Jag kör 5770 i crossfire och jag kör allt på mas i 1920 x 1080 och jag ligger på ungefär 40fps inne i byggnaderna och close-combat, när jag spelar Recon så ligger den på 60-70. man behöver inte alls ett 5870 för att maxa. 5850 räcker bara man har en hyfsad prolle så går det.

Btw när jag hade 1 5770 så körde jag det i high utan lagg någon stans.

Nu förstår jag inte vad du vill poängtera? Du får nog kolla igenom tråden igen.

Jag har inte påstått att någon med din rigg inte skulle få denna fps?

Har du inte insett att det är DX 10 eller 9 du spelar med idag?

Har du inte insett att jag har skrivit på flera ställen gång på gång att det är smaksak hur kräsen man är och personligen står jag inte ut med fps under 60? Detta verkar även ett par andra personer i tråden hålla med mig om och det finns garanterat fler.

Har du inte insett att 5770 CF presterar nån fps ÖVER ett 5870? Då faller ju hela din tes om du nu ens hade någon?

Har du insett att "ZeuxsLarsson" här i tråden själv testade framför ögonen på oss och att din input inte ger oss något? Han har samma setup som dig.

Edit: Ett 5770 resulterar i runt 30 fps i BC2 med DX10. Anser du det vara laggfritt så skiljer våra åsikter ännu mer här.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

kan kanske vara för att vi sänkt internet med till 2 mbit ? för jag ska flytta nu i mars ....drf jag sänkt internet fär tat få mindre kostnad. sitter annas på 100 mbit

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
kan kanske vara för att vi sänkt internet med till 2 mbit ? för jag ska flytta nu i mars ....drf jag sänkt internet fär tat få mindre kostnad. sitter annas på 100 mbit

2mb ska inte vara något problem, mer än nog tror jag. Dessutom så påverkar inte uppkoppling din FPS utan snarare din ms (Ping) dvs fördröjning. Hög ms (dvs dålig uppkoppling) kan också ge slött spel men inte igenom FPS drops.

Permalänk
Medlem

har aldrig kollat FPS när jag har spelat då jag inte vet hur man gör....

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem

Zagrow du påstår att man behöver 5870 CF för att kör det helt laggfritt? Det tror jag inte eftersom när jag körde ETT 5770 så låg jag på 50 fps minst 25 vid stora explosioner så ett 5850 är perfekt för detta spelet. 50fps är helt klart laggfritt och spelbart i alla grader.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
har aldrig kollat FPS när jag har spelat då jag inte vet hur man gör....

Ladda ner fraps, tryck på FPS fliken och starta spelet. Du kommer se FPSen som gula siffror i ett av skärmens hörn.

Permalänk
Medlem

hur kolla man FPS i Spelen då?

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
hur kolla man FPS i Spelen då?

sorry tack

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Zagrow du påstår att man behöver 5870 CF för att kör det helt laggfritt? Det tror jag inte eftersom när jag körde ETT 5770 så låg jag på 50 fps minst 25 vid stora explosioner så ett 5850 är perfekt för detta spelet. 50fps är helt klart laggfritt och spelbart i alla grader.

Då drar du egna slutsatser på något som jag aldrig varken menat eller skrivit direkt. Jag har klagat på den prestandan jag får ut trots min rigg. Jag har inte sagt att 5870 cf är ett krav för att köra laggfritt.

25-50 fps är långt ifrån laggfritt.

Det finns folk i denna tråden som har mindre krav och de finns de som har högre krav. Jag är personligen en av de som är lite mer kräsen och trivs med att kunna köra med bland annat kantutjämning och höga inställningar. I synnerhet i ett så verkligt spel som BC2. Det påverkar känslan ganska mycket.

Men det finns garanterat ingen i denna tråden som anser att 25 fps är laggfritt förutom du. I synnerhet inte spelbart i ett spel som detta.

Delar du inte mina åsikter så spelar det mig ingen roll. Det påminner om andra sammanhang när man pratar bild och kalibrering och andra saker där det finns vissa som har öga för detalj och många som inte har det eller inte helt enkelt bryr sig.

Hur som helst skiter jag i vilket, men att säga att det jag skriver inte stämmer är ju därimot rent skitsnack.

Jag tvivlar att ens hälften av folket på till och med detta forumet skulle hålla med om att 25 fps är helt okej att spela en intensiv online krigssimulator med.

Edit: Jag menar ju generellt är det diskution om huruvida 60 fps räcker eller ej med tanke på bilduppdateringsfrekvensen. Men gällandes 25 fps och spelbarhet i sammanhanget kommer knappast många dela din åsikt med.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

Haha, såg nu att jag själv hade sjukt gamla drivrutiner. Ska testa med nyaste nu och se om MEDIUM fungerar bättre

Förövrigt Zagrow, jag hoppas du har sjukt bra högtalare och baslåda? Det gör SJUKT mycket också i ett spel som Bc2... Känna basen när en bomb slår ner, damn gör skitmkt.. inte bara grafik som är viktig;)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ja sitter med ett yamaha system och en RXV-661 förstärkare så de duger ju.

Dock kan ja nästan aldrig köra på särskilt hög volym med mitt ljudsystem då jag bor i lägenhet. Grannarna får dampryck direkt och jag har redan två varningar så, har lugnat mig med det där :/

Kör med G35 lurarna istället. De viktigaste är sourround ljudet när man smyger i byggnaderna och kör självmordsbombning med en AVT med 5 st C4 placerad på och rakt in i baserna XD

Alternativt snor apachen eller något annat skoj.

Använder ljudsystemet dessutom numera endast till blu-ray & musik i vardagsrummet. Kopplat till en PLV-Z700 med ordentlig kalibrering XD

Och ja, jag gillar prylar..

Jag köpte dock de mesta innan jag återgick till studierna. Men jag e sambo med tjejen så csn pengarna räcker ändå en bit trotsallt. Halverar man sina räkningar så blir de inte så farligt ändå.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Asså vad babblar ni om här i tråden? Har ni överhuvudtaget någon aning om vad spelet kräver?

Det är äckligt krävande och betan körs bara i DX10!

Release kommer vara DX11!

Polaren har 5770 och det går inte att spela BFBC2 mer eller mindre, med allting på low osv så går det sådär.

Battlefield har alltid vart krävande och i synnerhet just denna releasen!

Edit: Flera föreslår grafikkort som knappt kommer klara spelet i LOW inställningar. Sen är det skoj att folk föreslår kort som inte klarar DX11. Vilket är typ halva upplevelsen med spelet.

Hur som helst skriver ju TS om maxade inställningar. Då är man troligtvis rätt kräsen som många ändå faktiskt är.

Allt under 60 fps laggar så man märker av det och det påverkar utan tvekan i close combat. Skillnaden mellan 60 fps och 100+ är också märkbar även om man inte ser den bokstavligen. Det är ändå en skillnad i flytet. Det vet alla som har spelat lite under sin tid.

Jag vet inte vad du har för budget men jag hade siktat på 5850 CF alternativt åtminstone ett 5870.

Men förvänta dig feta problem med ATI. Det är en tydlig erfarenhet jag har fått gå igenom.

Jag kommer aldrig köpa ATI igen efter allt detta, inte så länge Nvidia har något jämförbart ute på marknaden.

Inte fan hjälper det med bättre prestanda på ATI om de fan aldrig går att spela de nya spelen. Skit är det.

Spelar Betan med mitt GTX260 utan problem alls

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
En massa text....

Kan inte annat än att hålla med. Jag klarar inte av att spela med >50fps, helst 60+ hela tiden

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Spelar Betan med mitt GTX260 utan problem alls

Jaha det var ju givande?

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

Spelet flöt på mycket bättre nu med nya drivrutiner. Men om någon svarar på min blocket annons och ger 5.5k+ säljer jag dirr och köper ny. Lever själv på studiemedel på 2.7k i månaden så jag är inte speciellt rik heller

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kwame
Spelet flöt på mycket bättre nu med nya drivrutiner. Men om någon svarar på min blocket annons och ger 5.5k+ säljer jag dirr och köper ny. Lever själv på studiemedel på 2.7k i månaden så jag är inte speciellt rik heller

Jag vill bara påminna att man med högsta sannolikhet kommer kunna välja att spela även den "riktiga" versionen med direct X 10.

Ingenting är ju tvång. Det är ju en fråga om hur kräsen man är och vad man väljer att prioritera här i livet.

Det är mycket som kostar.

Förövrigt så har jag också csnlån så jag har 8,1k i månaden plus lite andra inkomster från gamla jobb dylikt.

I och för sig har jag inte så mycket kvar när räkningarna är betalade därimot. Men det lönar sig när man väl är färdigutbildad

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Spelar Betan med mitt GTX260 utan problem alls

Specificera.

Permalänk
Medlem

Förlåt att jag inte hänger med nu, men angående det med DX 11 osv, Är beta:n just nu bara på DX 10 ? och sen när spelet kommer ut i affären full game då. kommer den vara på DX 11 eller:O?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Mycket prat

Jävla tomte, tänk på att det är en BETA fortfarande, klart att den inte är så jävla optimerad som du vill att den ska vara.

Och FYI, jag kör med setupen i sign på 1680x1050, High, 70 FPS average.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar