Powerlampa blinkar som i sleep fast datorn är på

Permalänk

Powerlampa blinkar som i sleep fast datorn är på

Hej.

Jag upptäcket precis att powerlampan i chassit till min nya(ish) dator blinkar långsamt, som om den vore i sleep-läge. Allt verkar funka som det ska annars, men jag blir ändå nervös. Jag satte i ett nytt moderkort i förrgår, ett Gigabyte P55A-UD4.

Borde jag vara orolig? Vad kan det vara?

Permalänk

Detta börjar så fort windows load-skärm poppar upp, innan dess lyser lampan som den ska.

Permalänk
Medlem

Oftast behöver man installera om windows vid moderkortsbyte. Men om det fungerar utöver blinkningarna så kanske det inte är nödvändigt.

Permalänk

Tack för svar. Det visade sig att det var Megabytes "power saving"-mjukvara som gjorde att den blinkade. Konstigt att de gör så och konstigare att det inte står tydligt när man installerar det. Jag hade en massa problem med ett annat moderkort innan och har precis fått datorn stabil, höll på att börja gråta av frustration när jag såg att lampan blinkade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeybrother
Tack för svar. Det visade sig att det var Megabytes "power saving"-mjukvara som gjorde att den blinkade. Konstigt att de gör så och konstigare att det inte står tydligt när man installerar det. Jag hade en massa problem med ett annat moderkort innan och har precis fått datorn stabil, höll på att börja gråta av frustration när jag såg att lampan blinkade.

"Megabytes" hehe hoppas du menar "Gigabytes"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
"Megabytes" hehe hoppas du menar "Gigabytes"

Nej, killen i den risiga volvon som jag köpte det av sa att Megabyte är bättre än Gigabyte och slängde med ett par klubbor på köpet. Har jag blivit lurad?