Permalänk
Avstängd

Telia Digital TV via ADSL?

Hur är bildkvalitén, hur påverkar internethastigheten, samt hur påverkas pingen?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk

Min mor har det så ja kan inte säga ngt angående ping osv, men bilden är klockren!

Visa signatur

Ammath- "Hur fan orkar ni tjafsa. Låt dom som gillar Mac få gillar Mac, låt dom som gillar PC få gilla PC och låt oss som gillar båda få göra det. Vafan jobba, plugga eller pilla er i näsan istället för att sitta här och försöka föra en debatt som är lika meningslös som valet i höst"

Permalänk

Pingen höjs med ~20ms för att motverka bildstörningar

Permalänk
Medlem

Du förlorar runt 2 kbps ner.
bilden är väl som vanligt.

Håll dig borta ifrån Telia smart bara eftersom deras Thompson gateway är skrot:P

Permalänk
Medlem

jag förlorar betydligt mer än 2kbps, ca 2mbps.

Permalänk
Medlem

Jag som bor ute i skogen och max kan ha 8mbit/s för att koppattrden inte klarar mer kan nu när jag har telia digital tv inte skaffa snabbare bredband än 2mbit/s då tv-n kräver runt 5-6mbit/s Det är väll en nackdel. TJänsten i övrigt är välldigt bra, sånär som på att boxen, iaf med tidigare mjukvaror var bitvis skrämmande långsam, nogot som dock bättrat sig! (räkna bara inte med att du kan surfa med den, det går segare än på en gammal edge mobil...)

Permalänk
Avstängd

Just nu har jag Telia 24mbit och vet ju att de stryper hastigheten till 14mb och -5-6mb när man använder boxen! Det är helt okej, dock spelar jag en del online och undrar hur det påverkar pingen?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite