Val mellan hp mini 311-1000c och hp pavilion dm3-1040eo

Permalänk
Medlem

Val mellan hp mini 311-1000c och hp pavilion dm3-1040eo

Jag hade tänkt köpa en liten smidig bärbar dator och står i valet och kvalet mellan dessa två modeller:

hp compaq mini 311-1000c, 4995:- på dustinhome
hp pavilion dm3-1040eo, 2990:- på netonnet + ~600 :- för extra ram

Jag behöver en dator som får plats i väskan och inte
väger bly. Till minin hade jag i så fall tänkt köpa till ram så att den är maxad på 3gb och lägga in W7 på den, vilket dock verkar innebära en del jobb.

Ett av kraven är att den ska kunna spela upp film i HD, så jag är nyfiken på om någon av dessa klarar detta. 311:an har nvidia ION-krets som fungerar bra tillsammans med CUDA-support, pavilion har AMD athlon neo x2-processor (x64) tillsammans med Ati radeon hd3200, hur är möjligheten att spela upp HD på den konfigurationen?

Enligt Inet så presterar minin bättre än pavilion i 3D mark, hur är detta möjligt?

Så frågan är vilken som är mest prisvärd, skiljer en del i pris, prestanda, storlek och vikt. Vill gärna ha lite åsikter om detta. Skriver på en iPhone nu så kan tyvärr inte lägga in länkar till datorerna, hoppas ni har överseende med detta.

Permalänk

ION kretsen är vassare än den andra. Spelar 1080p utan problem, klarar tom. spel på lite lägre inställningar. Skulle ta compaq minin alla dagar i veckan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=502070

Permalänk
Medlem

Lätt HP MiNi 311!

Ska själv beställa en från inet endast 2.990:- om jag inte minns fel. + Corsair 2GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (fabriksminnet kör inte snabbare än 1066Mhz, så ingen idé att köpa 1333Mhz.)
Hör folk som lirar Left4 Dead 2 på denna(!), om man nu vill det.