Safari börjar ladda hem filmklipp

Permalänk

Safari börjar ladda hem filmklipp

Hej!
När man går in på Youtube på Safari och cmd+klickar på en filmlänk för att öppna filmen i en ny flik börjar den ibland automatiskt ladda hem filmen. Detta är extremt irriterande eftersom det händer bara med vissa filmer och ibland lägger man inte märke till det och sen har man 5 filmer i hämtade filer fönstret!
Hur fixar man detta?

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma skumma beteende. Hände väldigt sällan och har inte varigt med om det på länge nu. Jag antar att du har ClickToFlash installerat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Jag har haft samma skumma beteende. Hände väldigt sällan och har inte varigt med om det på länge nu. Jag antar att du har ClickToFlash installerat?

ClickToFlash är installerat, Flash kraschar på tok för mycket ^^

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Jo, förstår inte hur man klarar sig utan ClickToFlash ;). Är rätt säker på att det är en bug i clicktoflash som gör att det börjar ladda ner. Prova betan och se om det slutar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Jo, förstår inte hur man klarar sig utan ClickToFlash ;). Är rätt säker på att det är en bug i clicktoflash som gör att det börjar ladda ner. Prova betan och se om det slutar

Installera Betan.. Nu får vi se!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Testat med html5 och h.2xx?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Testat med html5 och h.2xx?

ClickToFlash kör youtube i quicktime med h.264

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Testat med html5 och h.2xx?

Jag kör med Youtube html5 beta ja, med det är ju inte alla filmer.
Vad är h.2xx?

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkanfritzon
Jag kör med Youtube html5 beta ja, med det är ju inte alla filmer.
Vad är h.2xx?

O.o.. Youtube html5 betan är (var iaf sist jag provade) mycket sämre än clicktoflash's youtube uppspelning Safari -> ClickToFlash -> Preferences.. -> Youtube: Play H.264 movies with QuickTime & Use Large Version if avalible

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
ClickToFlash kör youtube i quicktime med h.264

Okej! va bara ett förslag:)