Permalänk

5770 Vs. 5770 Xxx

Tjaba!

Är det värt att betala 228kr mer för några extra Mhz + snyggare grafikkort?
Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte värt över 200kr extra för att få ett måttligt fabriksöverklockat kort om man inte satsar på seriös överklockning, då dessa kort ofta klockar riktigt bra.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Okej, tack för svaret

Permalänk
Avstängd

Inte värt det för 5öre bättre att köpa det billigare och sedan klocka upp det till samma speeds som XXX kortet har, vilket inte ska vara några som helst problem...

MVH

Permalänk
Medlem

Den billigare har något bättre och tystare kylning. Kan ju vara värt att tänka på.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Det senare kortet skyfflar dock ut luften ur chassit om man nu inte har bra luftflöde så är det relevant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Den billigare har något bättre och tystare kylning. Kan ju vara värt att tänka på.

Som dock inte blåser värmen ur chassit, vilket jag föredrar.

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa det senare kortet på kompletts 1337 week för 1400kr?

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB

Permalänk
Medlem

jag är lite nyfiken på det här - har själv ett 5870 xxx, borde det inte bli precis samma effect om jag flashar BIOS till xxx eller något om jag sitter med ett standard kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacob.90

Låter som en utmärkt idé tycker jag!

Permalänk
Citat:

WOW! När är den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrNi|sson
WOW! När är den?

I skrivande stund!

Permalänk
Medlem
Citat:

menar det första?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Hallelujah! Fast vid närmare granskning på kompletts hemsida så verkar det som att det inte alls är XXX versionen :S Det är vanliga versionen utan dom extra Mhz:en fast det har likadant "skal" som XXX versionen. Men gör ju inget egentligen, får ju ett billigare och snyggare kort Tack för tipset!

Permalänk

Fast föresten, har versionen med annat "skal" sämre kylning?

Permalänk

Den skickar iallfall ut luften ur chassit ist för att värma upp andra delar

EDIT: om du menar den hel täckta original versionen, Den andra gjorde dom för att sänka priset har jag för mig...

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

Så ni tycker jag ska köpa den heltäckta versionen på komplett för 1449kr istället för den vanliga på inet för 1562kr?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha gjort det, om du själv vet hur du ska göra för att överklocka kortet. Annars kan xxx-varianten vara intressant.

Permalänk
Medlem

Men herregud, 5770 gör inte av med så mycket värme att det skulle påverka de andra komponenterna nämnvärt. Har man ett hyfsat luftflöde i burken så ska det inte vara några problem med andra revisionen av kylaren. Dock var ju kompletts pris helt ok så det skulle väl egentligen vara bästa argumentet för att köpa kortet med den gammla kylaren.

Kollar ni här så ser ni att kortet inte drar mer än MAX 112w. Vilket är rätt lite.

http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5770/28.html

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C