Modern Warfare 2 Vs BattleField Bad Company 2

Permalänk
Medlem

Modern Warfare 2 Vs BattleField Bad Company 2

Hej!

Vad tycker ni är bäst spel
Mw2 eller Bf Bc 2

Vad rekommenderar ni?
Tackar för svar!

Permalänk

jag har båda spelen, tog mig ungefär 192 timmar innan jag ledsnade att spela mw2 nonstop kör det kanske 3-4 timmar veckan nu mera, bfbc2 var också riktigt nice har spelat i 37 timmar dock känner inte riktigt det dära att man verkligen vill sitta nonstop som det var i mw2.
Men båda spelena var riktigt nice, jag skulle säja gillar du stora krig gå med bc2, gillar du mera mindre krig mera kanske Cs liknande så gå med mw2 "finns dock mods i bc2 så man får små krig som squad deathmatch, 4 vs 4 vs 4 vs 4 och squad rush 4 vs 4."

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
jag har båda spelen, tog mig ungefär 192 timmar innan jag ledsnade att spela mw2 nonstop kör det kanske 3-4 timmar veckan nu mera, bfbc2 var också riktigt nice har spelat i 37 timmar dock känner inte riktigt det dära att man verkligen vill sitta nonstop som det var i mw2.
Men båda spelena var riktigt nice, jag skulle säja gillar du stora krig gå med bc2, gillar du mera mindre krig mera kanske Cs liknande så gå med mw2 "finns dock mods i bc2 så man får små krig som squad deathmatch, 4 vs 4 vs 4 vs 4 och squad rush 4 vs 4."

Jo, det verkar ju vara en smaksak.
Mw2 fokuserar på mindre slagsfält, inga fordon etc medan bc2 har stora slagsfält med bilar, pansarvagnar, helikoptrar etc.

Så i slutändan handlar det väl om hur mycket du vill springa

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Den här tråden ligger i fel del av forumet, har inget alls med Massiva onlinespel att göra då det inte finns någon Massiv mängd spelare i något av dem.

Ska ligga under shooters.

Permalänk
Medlem

Modern warfare 2

Hej!
Tack för svar!
Finns det något bra agp grafik kort som ni rekommenderar för att kunna spela modern warfare 2 utan lagg?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

jag har också båda spelen men jag säger faktiskt lätt bad company2 ! har spelat det grymt mycket och det känns som man aldrig ska tröttna!

Permalänk
Medlem

Med en gammal dator med agp kort kommer du inte kunna spela BC2.

Permalänk
Medlem

Som cryptic säger kommer din dator inte klara av att spela Bad Company 2 ifall du har AGP kort. Väldigt krävande spel.

Jag har båda spelen, men tycker BC2 helt klart är roligare.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

BFBC2 all the way.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem

Har båda och BC2 slår MW2 på fingrarna lätt, precis som förväntat. Jävla Cod kör ju samma race hela tiden. Samma tråkiga effekter, 4-kantiga banor, ingen förstörelse, ingen kul-ballistik och extremt kasst ljud.

Permalänk
Medlem

jag har både mw2 och bc2. Jag säger Bad Company 2 helt klart! MW2 går inte att spela online, det är bara massa ungar som springer runt, och man kan inte välja vilken server man ska spela på.

Bad Company 2 äger mw2 i alla aspekt tycker jag. Har mw2 liggandes på hyllan, avinstallerat, vill någon ha den säg till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddlz
jag har både mw2 och bc2. Jag säger Bad Company 2 helt klart! MW2 går inte att spela online, det är bara massa ungar som springer runt, och man kan inte välja vilken server man ska spela på.

Bad Company 2 äger mw2 i alla aspekt tycker jag. Har mw2 liggandes på hyllan, avinstallerat, vill någon ha den säg till.

donera det gärna till mig som är fattig student

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisthegamez
donera det gärna till mig som är fattig student

eller till mig x)

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
eller till mig x)

Men jag har testat MW2 hos en kompis och jag har BC2 och jag tycker BC2 är överlägset.

(Sry för dubbelpost)

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Skaffade en ny dator!

det här har den:

Processor
Typ av processor AMD Phenom II Quad Core
Nummer 810
Hastighet (GHz) 2,60
CPU Cache 6
Chipset ATI RS740
Minne
RAM - typ DDR2
RAM (MB) 8 192
RAM - Maximal uppgradering (MB) 8 192
RAM - Hastighet (MHz) 800
RAM - Portar (total) 4
RAM - Portar (tillgängliga) 2
Hårddisk
Kapacitet (GB) 1 000
Hårddisk - hastighet (RPM) 7 200
Gränssnitt (Interface) S-ATA
Ljud & Grafik
Ljudkort - typ HD Audio 7.1
Grafikkort - typ Nvidia GT230
Fristående grafikkort
Dedikerat grafikminne (MB) 1 536
Delat grafikminne (MB) 3 327
Anslutningar
TV Out HDMI
USB 2.0 8
FireWire (IEEE 1394) 2
LAN-kort - Typ 10/100
Port för minneskort
Stöttar följande minneskort CF1, CF2, microdrive, SD, SD ultra II (high speed)

skrev väll rätt mycket! xD

Tack för svar!

Permalänk
Avstängd

Är man en PC gamer så är ju BFBC lätt det man väljer.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Dude
Skaffade en ny dator!

det här har den:

Processor
Typ av processor AMD Phenom II Quad Core
Nummer 810
Hastighet (GHz) 2,60
CPU Cache 6
Chipset ATI RS740
Minne
RAM - typ DDR2
RAM (MB) 8 192
RAM - Maximal uppgradering (MB) 8 192
RAM - Hastighet (MHz) 800
RAM - Portar (total) 4
RAM - Portar (tillgängliga) 2
Hårddisk
Kapacitet (GB) 1 000
Hårddisk - hastighet (RPM) 7 200
Gränssnitt (Interface) S-ATA
Ljud & Grafik
Ljudkort - typ HD Audio 7.1
Grafikkort - typ Nvidia GT230
Fristående grafikkort
Dedikerat grafikminne (MB) 1 536
Delat grafikminne (MB) 3 327
Anslutningar
TV Out HDMI
USB 2.0 8
FireWire (IEEE 1394) 2
LAN-kort - Typ 10/100
Port för minneskort
Stöttar följande minneskort CF1, CF2, microdrive, SD, SD ultra II (high speed)

skrev väll rätt mycket! xD

Tack för svar!

Trevligt med nya saker (i guess).

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

BFBC2 utan tvekan.
MW2 har små banor och så gillar jag inte tempot i spelet.
Alla sitter som i en liten hönsbur och skjuter vilt på allt och alla.

Permalänk
Medlem

MW2 hittillls.
Det funkar felfritt och flyter på fint.

BFBC2 kräver för mycket för min dator, så helt rättvis jämförelse är det kanske inte.

Rent spelmässigt så är de roliga på olika sätt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
MW2 hittillls.
Det funkar felfritt och flyter på fint.

BFBC2 kräver för mycket för min dator, så helt rättvis jämförelse är det kanske inte.

Rent spelmässigt så är de roliga på olika sätt

Roliga på olika sätt. Ja dom är ju två helt olika spel, och kan inte direkt jämföras! MW1>MW2.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Mw2 är mer individuellt baserat där man skiter i vad de andra i laget gör bara man får flest kills och minst death.

Bc2 är ju att man måste samarbeta annars förlorar man och spelet blir tråkigt. Så om du har folk som du kan lira med i vent, ts, skype, mumble så vinner bc2 sjukt hårt.

eftersom man verkligen inte behöver lagarbete i mw2 så är det mer ett "lonergame" alltså småbarn kan lira och skjuta dom bryr sig inte hur det går eller om man inte kör riktigt eller ha en kul match, bara man får döda
Men i bc2 måste man snacka med folk och ha lite taktik och om det är en jämn match så är det direkt ett kul game om man har några polare man spelar med. För det vinnande laget är det som samarbetar mest

Permalänk
Medlem

singleplayer: MW2
multiplayer: BF:BC2

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Bc2 utan tvekan! har spelat båda spelen både sp och mp..

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Jo, det verkar ju vara en smaksak.
Mw2 fokuserar på mindre slagfält, inga fordon etc medan bc2 har stora slagfält med bilar, pansarvagnar, helikoptrar etc.

Så i slutändan handlar det väl om hur mycket du vill springa

haha så jävla skön

ON TOPIC:

MW2 och BC2 är inte samma typ av spel..det är som att jämföra dag och natt.

MW2 "var" skoj men nu tycker jag det suger hängpung..
BC2 är inte särskilt lockande då jag anser att BF serien är så långsam...och stel i/på sättet man rör sig.

BC2

+

*Stora slagfält
*Förstörbar terräng
*Fler spelare
*Fordon

-

*Långsamt, stelt
*Mycket springande

MW2

+

*Små slagfält (för de som nu gillar det)

-

*ûber kasst spanings system...

*För mycket explosiva vapen på så små banor, samt att de är väldigt lätt att sikta med. "NOOB TUBE"

*OP (OverPowered) Killstreaks!

*Krypskytte gevären är värdelös då vanliga gevär som ACR, FAMAS och M16 kan döda en på samma avstånd utan problem. Till och med SMG's dödar lätt på spelets "sniper avstånd"

*Överdriven "kniv användning"

THE LIST GOES ON AND ON!!!

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Se och lär!
http://www.youtube.com/watch?v=0gxvw2VUQRY

+1

Det går inte att jämföra spelen som sagt, är två olika typer av spel. Ingen kan säga vad som är bättre. Som att fråga

-Vad är godare, Ost eller skinka som pålägg?

Alla tycker olika, försök bilda dig en uppfattning av spelen och köp det du tycker är roligare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Se och lär!
http://www.youtube.com/watch?v=0gxvw2VUQRY

Jävla idiot

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

BF BC2 Rush.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist

-Vad är godare, Ost eller skinka som pålägg?

Pepparsalami

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club