Windows 7 Uppgradering återställning

Permalänk

Windows 7 Uppgradering återställning

Hej! Jag har Windows 7 installerat på datorn via en uppgraderingslicens från en Windows vista OEM licens. Så det som jag undrar är hur man gör om man vill återställa allting från noll och få Windows 7 tillbaka, Sedan så vet jag inte riktigt där med OEM licens om det är så att man bara får använda den en gång på en dator utan tidigare OS eller om licensen är bunden till en dator. Isåfall om det är det andra så kan man ju först installera om Windows vista och direkt uppgradera till Windows 7.

Tacksam för svar /// gabbe the 222

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk
Medlem

Win 7 skivan kommer bara att kontrollera att det redan finns Windows på disken innan den börjar.

För att göra en ren installation av Win 7 så går du först in i bios till boot listan och ser till att CD/DVD är först/före hårddisken. Sen startar du datorn från Win 7 DVD. Kom ihåg att du INTE vill uppgradera. När du kommer till stället där man väljer hårddisk (partitioner) så finns det en avancerad alternativ mer flera val för att hantera hårddisken. Passa på att ta bort och skapa ny partition om den låter dig gör det när du ändå snabb formaterar disken.

Permalänk

Okej, tack för ditt svar, bra att ha i framtiden om jag skulle behöva göra en återställning. Och för andra medlemmar med samma problem.

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.