Digitala spelfynd 🎼 (bara tips, ingen diskussion)!

PermalÀnk
Keeper of Traditions ★
●

Det Àr ju helt omöjligt att köpa nÄgot :S

Lustigt ocksÄ att hela XCOM samlingen Àr billigare Àn att bara köpa expansionen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Daemon:

De har Àndrat 75% till 25% nu, hoppas du hann. :C

Skrivet av RealPower:

Japp Fast det hÀr bÄdar ju inte gott.. Om de gjort ett misstag sÄ kommer de nog annullera mitt köp :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Icte:

Japp Fast det hÀr bÄdar ju inte gott.. Om de gjort ett misstag sÄ kommer de nog annullera mitt köp :/

Njae, tror det var vÀldigt kort sÄ kanske e dem snÀlla och struntar i det. Men vad vet jag?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RealPower:

Njae, tror det var vÀldigt kort sÄ kanske e dem snÀlla och struntar i det. Men vad vet jag?

FÄr hoppas att du har rÀtt! Men tycker det var konstigt att dealen försvann efter sisÄ 10 minuter :/

EDIT: Ser nu att 500 kr har dragits frÄn kontot? ...

Blir vÀl att annullera köpet

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Inaktiv
●

Personligen ser jag inget annat Àn samma priser som det brukar vara vid större och mindre reor. Förhoppningsvis dyker vÀl nÄgot roligare upp framöver.

Skrivet av Dunder:

Det Àr ju helt omöjligt att köpa nÄgot :S

Lustigt ocksÄ att hela XCOM samlingen Àr billigare Àn att bara köpa expansionen.

Det har varit sÄ varje gÄng typ. Har fÄtt mig att avstÄ köpet dÄ det kÀnns som en taskig deal för de av oss som redan köpt resten av XCOM-spelen/DLC't.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av anon5930:

Personligen ser jag inget annat Àn samma priser som det brukar vara vid större och mindre reor.

Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r vĂ€l Metro Redux Bundle för 7.99€ (80%) det bĂ€sta, men förhoppningsvis kommer det fler

http://store.steampowered.com/sub/44169/?snr=1_7_7_topsellers...

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Pulver:

Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r vĂ€l Metro Redux Bundle för 7.99€ (80%) det bĂ€sta, men förhoppningsvis kommer det fler

http://store.steampowered.com/sub/44169/?snr=1_7_7_topsellers...

Jo, rÀtt bra pris det ÀndÄ.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Icte:

Och dÄ var servrarna överbelastade

EDIT: Oo, inte illa! GTA V för €15! Blir ett köp

Absolut!

Skrivet av Buio:

Ugh, jag som redan sprÀngt mÄnadens budget.

Det kommer fler mÄnader

Skrivet av Daemon:

De har Àndrat 75% till 25% nu, hoppas du hann. :C

CRAP!

Skrivet av RealPower:

Ja hann du?

aahh!! 15€ Ă€r givet! men 55 € !? som det stĂ„r i nu kĂ€nns inte som att det bli ett köp, fĂ„r hoppas att det kommer en chocksĂ€nkning till

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

PermalÀnk
Medlem ★
●

med tanke pÄ att rean varar i 2 veckor tror jag knappast dom ger ut dom bÀsta deals idag, man gör nog bÀst i att vÀnta, knappast lönt att rusa och köpa idag som folk verkar göra,, kan ju inte ens komma in i det dÀr spelet för att crafta den badge sen om man vill haha lol.. visste dom inte att det kommer massa folk nÀr det blir summer deals eller?

PermalÀnk
Medlem
●

köpte mig outlast plus dlc samt metro redux bundle, de bÀsta dealsen av de spel jag inte har

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Icte:

FÄr hoppas att du har rÀtt! Men tycker det var konstigt att dealen försvann efter sisÄ 10 minuter :/

EDIT: Ser nu att 500 kr har dragits frÄn kontot? ...

Blir vÀl att annullera köpet

Har du fÄtt nÄgot bekrÀftelsemail, och vad stÄr det för pris dÀr? Du kanske kan fÄ dem att Àndra betalningen om du kan pÄvisa att bara accepterade det lÀgre priset.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Calsoe:

Har du fÄtt nÄgot bekrÀftelsemail, och vad stÄr det för pris dÀr? Du kanske kan fÄ dem att Àndra betalningen om du kan pÄvisa att bara accepterade det lÀgre priset.

Det stĂ„r €55 pĂ„ bekrĂ€ftelse mailet och har skickat in ett meddelande till Steams support men verkar vara ganska kört Är 100% sĂ€ker pĂ„ att priset var €15 nĂ€r jag vĂ€l köpte det men oh well, sĂ€kert ett misstag Finns mĂ„nga andra spel som jag Ă€r intresserade av som t.ex. Metro Redux Bundle. Helt OK pris!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●

Liten hint ang steam rean som Àr igÄng.

kollade wolfenstein bundlarna.

dom Àr dyrare Àn att klicka i varje spel en och en och sen betala rubbet.

Exempel:
Wolfenstein: The Old Blood - 9,99€
Wolfenstein: The New Order - 12,49€

Bundeln med bĂ„da samma - 40€

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

PermalÀnk
Moderator
Moderator ★
●
Skrivet av Toivo83:

Liten hint ang steam rean som Àr igÄng.

kollade wolfenstein bundlarna.

dom Àr dyrare Àn att klicka i varje spel en och en och sen betala rubbet.

Exempel:
Wolfenstein: The Old Blood - 9,99€
Wolfenstein: The New Order - 12,49€

Bundeln med bĂ„da samma - 40€

Paketet var nog endast en kvarleva frÄn deras ordinarie prissÀttning, verkar vara borttagen.

Blev ett köp hÀr hursomhelst.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Daemon:

Paketet var nog endast en kvarleva frÄn deras ordinarie prissÀttning, verkar vara borttagen.

Blev ett köp hÀr hursomhelst.

Var vÀldigt förvÄnad, kollade innan wolfenstein kom pÄ "dagens rea" och dÄ var det 50%, sedan nÀr den kom upp pÄ rea sÄ var det ocksÄ 50% men ser nu att det har Àndrats. Najs

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

PermalÀnk
●

Kan tycka att det Àr kaffepengar pÄ Crysis-kollektionen hos Steam just nu..
http://store.steampowered.com/app/17300/

Crysis 3 finns inte pÄ Steam, men Àven den gÄr för 99kr hos Discshop.

Lite osÀker pÄ om sista meningen Àr offtopic eller ej.

Visa signatur

"Den som sÀtter skrÀck i andra Àr sjÀlv stÀndigt skrÀckslagen"

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Windows-95:

Crysis 3 finns inte pÄ Steam, men Àven den gÄr för 99kr hos Discshop.

Det Àr rea pÄ Origin ocksÄ, Crysis 3 finns för 50:-
https://www.origin.com/sv-se/store/buy/crysis-3/pc-download/b...

PermalÀnk
Medlem ★
●

Inget erbjudande pÄ digital nerladdning. men dÄ priset Àr sÄ lÄgt sÄ tipsar jag ÀndÄ. Elgiganten har superrea denna helg. AC Unity kostar bara 49 kr.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 SkÀrm: Samsung QN95B 75"

PermalÀnk
●

@Buio:
Det Àr ÀndÄ nÄgot nostalgiskt med en fysisk kopia av ett spel. : D

Men hur funkar sÄna downloads egentligen om man köper den men inte laddar spelet direkt, finns det nÄgon garanti pÄ att man Àger nyckeln i frÄga om man inte utnyttjar den direkt? Var sparas den sÄ att sÀga?

Aldrig provat downloads.

Edit: Har lÀst pÄ lite om Origin, lite som ett Steam-konto alltsÄ. Men hur funkar det pÄ t.ex. Elgiganten vid downloads? Finns det nÄgon sÀkerhet kring om nyckeln skulle bli stulen eller nÄgot?

Tack pÄ förhand.

Förtydligande
Visa signatur

"Den som sÀtter skrÀck i andra Àr sjÀlv stÀndigt skrÀckslagen"

PermalÀnk
Medlem ★
●

Battlefield 4 Premium Edition (basspelet plus alla expansioner) för 249 kr pÄ Origin just nu.
LĂ€nk: https://www.origin.com/en-se/store/buy/battlefield-4/pc-downl...

NÀrmaste pÄ prisjakt Àr 375.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Windows-95:

@Buio:
Det Àr ÀndÄ nÄgot nostalgiskt med en fysisk kopia av ett spel. : D

Men hur funkar sÄna downloads egentligen om man köper den men inte laddar spelet direkt, finns det nÄgon garanti pÄ att man Àger nyckeln i frÄga om man inte utnyttjar den direkt? Var sparas den sÄ att sÀga?

Aldrig provat downloads.

Edit: Har lÀst pÄ lite om Origin, lite som ett Steam-konto alltsÄ. Men hur funkar det pÄ t.ex. Elgiganten vid downloads? Finns det nÄgon sÀkerhet kring om nyckeln skulle bli stulen eller nÄgot?

Tack pÄ förhand.

Nu vet jag inte ifall elgiganten sÀljer digitala kopior, men nÀr det gÀller ubisoft spel och downloads, sÄ köper du dem till deras ubiplay tjÀnst, alltsÄ samma som origin/steam. sÄ dÄ har du spelet dÀr och laddar ner det genom det.

Annars sÄ brukar de ha nyckeln pÄ ordersidan, men de sÀljer verkligen bara textstrÀngen, de tar inte hand om nerladdningsservrar eller nÄgot sÄdant. Svarar det pÄ det du undrar?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Windows-95:

@Buio:
Det Àr ÀndÄ nÄgot nostalgiskt med en fysisk kopia av ett spel. : D

Men hur funkar sÄna downloads egentligen om man köper den men inte laddar spelet direkt, finns det nÄgon garanti pÄ att man Àger nyckeln i frÄga om man inte utnyttjar den direkt? Var sparas den sÄ att sÀga?

Aldrig provat downloads.

Edit: Har lÀst pÄ lite om Origin, lite som ett Steam-konto alltsÄ. Men hur funkar det pÄ t.ex. Elgiganten vid downloads? Finns det nÄgon sÀkerhet kring om nyckeln skulle bli stulen eller nÄgot?

Tack pÄ förhand.

Köpte Battlefield Hardline i fysisk kopia frÄn Electroworld. Bara att lÀgga in nyckeln i Origin och köra.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Windows-95:

Finns det nÄgon sÀkerhet kring om nyckeln skulle bli stulen eller nÄgot?

Inte egentligen. Om man tar kontakt med EA, sÄ vill de att man "bevisar" att man har sina retail nycklar, om det Àr sÄ spelet Àr registrerat. Bilder, med andra ord. Jag har gÄtt igenom processen med bÄde EA, och UBI-soft's support, och det fungerar, nÀr man vill fÄ samlat ihop licenser pÄ ett och samma konto. Med andra ord, gÀller det retail spel som registreras pÄ online-tjÀsten, bör man Àven fortsatt hantera sin licens / CD-key som en vÀrdehandling.
Om vi i stĂ€llet pratar digitala köp, dĂ€r det inte finns nĂ„gon fysisk vĂ€rdehandling, sĂ„ Ă€r 100% av "sĂ€kerheten" enskild access till kontot. Man delar inte lösenord med nĂ„got, osv. Är man flera som spelar pĂ„ samma dator, och anvĂ€nder samma konto, sĂ„ spara inloggningen & lösenordet, sĂ„ du Ă€r den enda som har det. Man blir (i princip) aldrig "hackad" sĂ„ att folk fĂ„r Ă„tkomst till ditt konto, man har lĂ€mnat ifrĂ„n sig lösenordet till nĂ„got, Ă€ven om man kanske inte ens insĂ„g vad man gjorde. Reagerar man pĂ„ det hyfsat snabbt och har tillgĂ„ng till mailen som Ă€r / var knuten till kontot osv kan supporten oftast hantera det, men ju lĂ€ngre tiden gĂ„r, desto svĂ„rare Ă€r det att fĂ„ rĂ€tt.

Fast nu Àr vi nog i fel trÄd. Vill du ta den diskussionen vidare föreslÄr jag att man startar en ny trÄd.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver Àr om inget annat uttrycks, min Äsikt! Ingenting mÄste vara dagens sanning enligt din Äsikt, och gör du antaganden baserade pÄ mina Äsikter hoppas jag att du övervÀgt mer Àn bara just min Äsikt.

PermalÀnk
●

Är The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition, vĂ€rt 3€ kr pĂ„ Steamrean ??

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

PermalÀnk
Keeper of Traditions ★
●
Skrivet av Gorgeous-George:

Är The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition, vĂ€rt 3€ kr pĂ„ Steamrean ??

Helt klart.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

PermalÀnk
●
Skrivet av Umbrellas:

Battlefield 4 Premium Edition (basspelet plus alla expansioner) för 249 kr pÄ Origin just nu.
LĂ€nk: https://www.origin.com/en-se/store/buy/battlefield-4/pc-downl...

NÀrmaste pÄ prisjakt Àr 375.

LÄter bra tycker jag. Har redan BF4 men jag vill ha premium. Vet du om man fÄr en nyckel för grundspelet och en annan för premium? I sÄ fall kunde jag ta premiumnyckeln sjÀlv och ge bort grundspelet till en syterson

Edit:
Hittade svaret hÀr:
BF4 tvÄ nycklar
Tydligen fÄr man en nyckel för grundspelet och en nyckel för premium.

Edit2:
Gick inte sÄ bra. Jag loggade in pÄ mitt origin konto nÀr jag bestÀllde. Jag fick automatiskt premium och den hÄller pÄ att laddar ner DLCerna. Fick inget mail med koder sÄ dÀr blev man blÄst pÄ en BF4 nyckel...

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

PermalÀnk
Medlem
●

Alien Isolation till 75% rabatt för 12.49€ mĂ„ste vara dagens bĂ€sta erbjudande pĂ„ Steam rean:

http://store.steampowered.com/app/214490/

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Pulver:

Alien Isolation till 75% rabatt för 12.49€ mĂ„ste vara dagens bĂ€sta erbjudande pĂ„ Steam rean:

http://store.steampowered.com/app/214490/

Är nog dagens bĂ€sta erbjudande, tyvĂ€rr fixar inte mina nerver det dĂ€r spelet

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Juicis:

Är nog dagens bĂ€sta erbjudande, tyvĂ€rr fixar inte mina nerver det dĂ€r spelet

Haha, ja det stÀmmer för min del ocksÄ - ÀndÄ "tvingar" jag mig sjÀlv att spela

Om man nu gillar skrÀck i rymden sÄ Àr Àven "Dead space" spelen (1 och 2) pÄ rea för typ 20kr styck:

http://store.steampowered.com/app/47780/

Jag köpte mig Àven Burnout Paradise idag för typ 12kr:

http://store.steampowered.com/app/24740/

PermalÀnk
●

Dagens sÀmsta erbjudande, Dragon Age II pÄ Steam, de har inte ens Dragon Age II i sortimentet. Det tar bara upp en plats i Flash-rean.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)