Köra datorskärm plus tvn på något smidigt sätt?

Permalänk
Avstängd

Köra datorskärm plus tvn på något smidigt sätt?

Hej!

Jag har en datorskärm, och en tv med en hdmi anslutning som jag brukar koppla till datorn när jag ska kolla på film.
Men när jag har både datorskärmen och tvn inkopplad, så blir grafikkortet mycket varmare, så jag brukar dra ur hdmi kabeln som är kopplad till tvn när jag sätt klart på film.
Detta är lite jobbigt (då datorn står lite illa till så det är rätt knepigt att komma åt hdmi kabeln)
Finns det något sätt (någon setting) man kan ha både tv och datornskärm och slippa den extra värmen?

Hoppas ni försår vad jag menar (inga otrevliga svar tack )

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Rekordmedlem

Det är naturligt med mera värme, det blir högre last med filmavkodning, kolla hur mycket kortet används, dessutom ska det generera 2 bilder, men om du absolut vill kan du ju skaffa en hdmi förgrening, men det verkar rätt onödigt att göra så, vad är det för problem, mer än att du vill ha kortet svalare , eller är det endast det ? kortet blir ännu varmare om du spelar bara så du vet ...........

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det är naturligt med mera värme, det blir högre last med filmavkodning, kolla hur mycket kortet används, dessutom ska det generera 2 bilder, men om du absolut vill kan du ju skaffa en hdmi förgrening, men det verkar rätt onödigt att göra så, vad är det för problem, mer än att du vill ha kortet svalare , eller är det endast det ? kortet blir ännu varmare om du spelar bara så du vet ...........

Det skulle vara perfekt om man kunde inaktivera tvn när man inte använder den (utan att dra ur kabeln) om det går?
Jag märker även i idle när man har tv och datornskärmen inkopplad blir det betydligt varmare, därför drar jag ur hdmi kabeln.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem

dra ur kabeln ur Tvn då?:P den borde ju sitta lätt till?

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ju lite flera delar aktiva när man har flera monitorer anslutna, det märks nån watt i skillnad om man mäter, har du provat mer win + p ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

I Windows så kan du konfigurera hur skärmarna ska behandlas. Är vad jag vet bara att "visa endast bild på skärm 1" för att inaktivera bilden på tvn och tillbaks

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

I Windows så kan du konfigurera hur skärmarna ska behandlas. Är vad jag vet bara att "visa endast bild på skärm 1" för att inaktivera bilden på tvn och tillbaks

Jag menar då det, hur enkelt som helst.

Permalänk
Moderator
Moderator

I Windows 7 kan du trycka Windows-knappen och P för att få upp en förbannat snabb och smidig meny för att byta mellan dem.

("Projector" motsvarar exempelvis TV)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Tack för alla tips, ska testa

Visa signatur

Team K.U.Q