Permalänk
Medlem
Skrivet av Tottn:

Om du bestämmer dig för C++ så hojta till, är också nybörjare. Vi kanske kan hjälpas åt? Och det blir nog bra mkt roligare om man har någon att snacka med och den ena kanske kan hjälpa med nått den andre inte fått häng/förstår sig på än.

jag kommer börja med python för att sedan gå vidare till antagligen c++
men fin tanke annars!

och tack för hjälpen allesammans

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

jag kommer börja med python för att sedan gå vidare till antagligen c++
men fin tanke annars!

och tack för hjälpen allesammans

Jag börja scripta med python i en kurs jag hade. Uppdraget var att göra en .OBJ exporter till maya. Jag tyckte det var svårt för det är ett så enkelt språk.

Det känns ganska ovant när man kan skicka funktioner som argument och inte behöver definera typer. Lite snurrigt va det, men roligt.

lycka till!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem

Gogo Python!! Gillar däremot inte deras __init__ function :S

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nybörjare på C++ och F# :3 om någon vill snacka så skicka ett litet snabbt PM ^^,

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

läs mycket om det du vill lära dig genom google och hitta online delar åt det du vill lära dig mer av, är bra mycket enklare att lära sig idag med tanke på att allt finns på nätet i stort sett.

Jobbar med c# själv nu och tycker om språket skarpt men det är lite smaksak vilket man faller för.

Glöm bara inte att stöter du på problem vilket språk det än är så finns svaret där ute nånstans om du inte kommer på det själv

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Om du har en androidtelefon eller en äldre telefon med java på så rekommenderar jag verkligen att börja med java i eclipse. Det är allt en liten kick att se sitt program köra på sin mobil... även om det är något simpelt som ett hänga gubben spel.

J2me till vanliga mobiler är jättelätt. Android är rätt mycket klyddigare.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."