Permalänk
Medlem

SJ bokar galet

Måste passa på att fråga er vad ni anser om det här. Jag klistrar in ett inlägg som jag redan har skrivit på fairshopping till SJ. Läs och säg vad ni tycker.

För någon månad sedan så bokade min sambo en resa från Mora till Göteborg med avgång den 30e juni och tillbaka den 4e juli. Vi har bokat för att se Metallica på Ullevi. Ca 3000kr kostade biljetterna tur och retur för oss båda och då var de inte av- eller ombokningsbara. Vi tyckte att det var helt ok eftersom vi var 100% säkra på att åka då.

Vi åker aldrig tåg och senast jag åkte tåg var väldigt länge sedan så jag kan inte allt kring bokningar m.m. Hur som helst så fick man valet om man vill sitta vid fönster eller inte och det vill vi och valde därför det alternativet. Vi tänkte då att vi kommer då få sitta mitt emot varandra antingen vid bord eller utan bord, det spelade ingen roll.

Efter allt var bokat så ser vi att vi sitter inte ens i närheten av varandra. Ert bokningssystem tyckte alltså att trots att två personer bokas så ska man inte sitta bredvid/mottemot varandra.

Detta blev ju helt galet så vi försökte via nätet att ändra på det på något sätt, men lyckades inte. Vi försökte sedan avboka vilket konstigt nog gick trots att biljetterna inte var av eller ombokningsbara. Perfekt tänkte vi och gjorde en likadan bokning igen på samma tid och samma tåg, men med platser bredvid varandra (vi valde inte fönster den här gången)

Nu kom nyligen en påminnelse på den första fakturan som blev fel i ert system varpå jag ringer SJ kundtjänst som säger att de ingenting kan göra. Jag påpekar att vi absolut inte vill avboka eller ändra rutten på något sätt, bara ordna till de problem som bokningssytemet skapade, men hon vägrar och hänvisar till att biljetterna inte är ombokningsbara. Jag upprepar mig att och förtydligar att vi absolut inte har haft någon avsikt att avboka eller ändra resan, men eftersom det inte var uppenbart för oss när vi bokade att vi kommer sitta på helt olika platser i vagnen så borde det vara ok för er att ta bort ena avgiften, men hon fortsätter att vägra.

Jag ber till slut att få prata med en ansvarig varpå hon ber mig vänta medans hon ringer upp den ansvarige, men fräck som hon är så kopplar hon bort mig i systemet och jag satt där och väntade i över 25min, men ingen återkom.

Därför skriver jag nu här därför kundtjänsten vägrar hjälpa mig och bara kopplar bort mig.

1. Om jag väljer fönsterplats för oss två. Ska det då för oss vara helt uppenbart att vi får sitta på helt olika platser i vagnen? Ska vi som aldrig åker tåg veta det? Vi trodde som sagt att vi skulle sitta mitt emot varandra.

2. Eftersom ert system nu gjorde missen att boka oss fel. Ska vi verkligen stå för över dubbla biljettpriserna på grund av en sådan "piss sak"

3. Vi försöker absolut inte blåsa er på pengar på något sätt. Faktum är att resa nummer två som vi bokade är dyrare än resa ett som blev felbokad, så i vilket fall som helst så tjänar ni på det här. Vill SJ verkligen få onöjda kunder på grund av en sådan liten bagatell som att ert bokningssystem bokar platser helt galet?

------------------------
Det där är det jag skickade på fairshopping. Jag anser inte att jag har gjort nåt fel här utan att deras bokningssystem har gjort felet. Därför är det inte rimligt att vi ska betala tågbiljetter på över 6000kr när det egentligen ska kosta hälften.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv

Tycker ni har gjort helt rätt, att SJ totalvägrar att hjälpa till är bara sorgligt. Stå på er.

Permalänk
Medlem

eftersom de är O ombokningsbara så är de kört men man tyker ju att de borde gå o ändra. men de är sj! de du kunde gjort är att tagit dom första me skiljda platser men bett den som sitter framför ellre brevid om dom kan tänkas byta under resan.

de du kan göra att att försöka ringa igen o hoppas få prata me nån vettig.
svar på din fråga är
Jag anser att de är dåligt att den väljer skilda platser

Permalänk
Medlem

Gissa varför jag alltid väljer flyg och tåg framför Sj
Dyra, snikna och helt löjligt svåra att ha att göra med, de vägrar vara det minsta smidiga.
Har själv inte en aning om att det blir såhär med skilda platser, bra att bli uppmärksammad på, det är ju HELT sjukt!
Hur ska man veta, då inte ens jag som åker lite då och då, trots min motvilja, hade en aning om det?

Nejdu, stå på dig, gå högst upp, skriv till aftonbladet och lokala pressen där du bor och gör folk uppmärksamma på detta dumma och korkade bokningssystem de har!

Sen, jag hade blivit totalt skogstokig och vägrat att betala, jag hade bestridit fakturan och tagit skiten så långt det gått att göra.
OK att de ej var ombokningsbara osv, men vafan, kom igen Sj, nu får ni allt skämmas, hur svårt hade det vara att fixa detta genom att vara lite serviceminded?

Men, som sagt, folk är väl så genomsura på Sj att de får så mycket skit pga sena tåg osv att kundtjänst är bittra och försöker ge tillbaka på andra stackars människor

Tacka vetja swebus express, de är snälla!
Hade råkat boka helt galet, med både datum och rutt, ringer dem och ändå vill betala, varpå kundtjänsttjejen skrattar och säger, "nejdu, det behöver du inte, du får ett presentkort på resan istället som du kan utnyttja nästa gång du åker, misstag sker ibland och eftersom du vill fortsätta resa med oss i framtiden så ordnar jag det här"

Vad säger man om det annat än att jag blev överlycklig?:)
SÅ ska det se ut, SJ

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Brukar väl finnas ett alternativ som heter "Accepterar ni spridda platser" som man måste trycka i för att få spridda platser...

Av någon anledning påminner det här mig om en historia jag hörde: "Göran var en chef av stora mått. När han skulle åka tåg bad han därför sin norska sekreterare att beställa två platser så att hans skulle får mer utrymme. När sekreteraren hade gjort det sa hon glatt:
- Du hade tur, du fick två fönsterplatser!"

Hoppas att ni får tillbaka pengarna i alla fall, elakt av SJ att vägra...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

eftersom de är O ombokningsbara så är de kört men man tyker ju att de borde gå o ändra. men de är sj! de du kunde gjort är att tagit dom första me skiljda platser men bett den som sitter framför ellre brevid om dom kan tänkas byta under resan.

de du kan göra att att försöka ringa igen o hoppas få prata me nån vettig.
svar på din fråga är
Jag anser att de är dåligt att den väljer skilda platser

Jag precis, det gick inte för oss att se var vi skulle bli placerade innan vi slutförde köpet. Hade vi sett att vi blev placerade på olika ställen i vagnen så hade vi aldrig slutfört det första köpet.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv

Riktigt löjligt att du inte får godkänna allt som har med bokningen att göra, utan får uppgifter om platser och dylikt, EFTERÅT?

Permalänk
Medlem

SJ är nog fan det sämsa legitima skitföretag jag vet som finns i sverige, SÄMST på vintern med alla förseningar osv år efter år efter år efter år, "VI SKA GÖRA NÅGOT ÅT SAKEN TILL NÄSTA ÅR VI LOVAR!!!!!" sen detta med, sicken tur man haft att man sluppit detta när man själv bokat.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

tjaa dem måste väll få in pengar på någotvis föratt kunna betala alla försenade tågkunder så.

Permalänk
Skrivet av felxi:

Brukar väl finnas ett alternativ som heter "Accepterar ni spridda platser" som man måste trycka i för att få spridda platser...

Av någon anledning påminner det här mig om en historia jag hörde: "Göran var en chef av stora mått. När han skulle åka tåg bad han därför sin norska sekreterare att beställa två platser så att hans skulle får mer utrymme. När sekreteraren hade gjort det sa hon glatt:
- Du hade tur, du fick två fönsterplatser!"

Hoppas att ni får tillbaka pengarna i alla fall, elakt av SJ att vägra...

Finns inget sånt alternativ att trycka i, systemet antar att man hatar varandra och vill sitta så långt ifrån varandra som möjligt...

Visa signatur

-Om det inte är rätt så är det fel-

Permalänk

Tyvärr så kan du nog inte räkna med att få svar från SJ på Fairshopping.se, då de aldrig har brytt sig om att svara tidigare. Deras kundtjänst är rent ut sagt ett dåligt skämt, den gången jag var i kontakt med dem via mail så tog det över 2 MÅNADER innan jag fick svar. Dock var detta under den värsta årstiden för dem, nämligen i vintras. Men ändå!

Allt jag kan ge som förslag är väl, som andra redan har sagt, att ringa igen och hoppas på att få prata med en människa som inte sekunderna innan har blivit totalt utskälld, för att ett av SJs tåg är över 4 timmar försenad!

Angående platsuppdelning i olika delar av tåget, så vet jag att de förut har haft en liten "check-box" som måste kryssas i för att acceptera splittade platser. Men om jag inte missminner mig så har denna tagits bort? Av någon underlig anledning.

Permalänk
Medlem

Även om SJ har rätt. Så är detta helt fel.

Hoppas de löser sig till de bästa.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConTigent:

Tyvärr så kan du nog inte räkna med att få svar från SJ på Fairshopping.se, då de aldrig har brytt sig om att svara tidigare. Deras kundtjänst är rent ut sagt ett dåligt skämt, den gången jag var i kontakt med dem via mail så tog det över 2 MÅNADER innan jag fick svar. Dock var detta under den värsta årstiden för dem, nämligen i vintras. Men ändå!

Allt jag kan ge som förslag är väl, som andra redan har sagt, att ringa igen och hoppas på att få prata med en människa som inte sekunderna innan har blivit totalt utskälld, för att ett av SJs tåg är över 4 timmar försenad!

Angående platsuppdelning i olika delar av tåget, så vet jag att de förut har haft en liten "check-box" som måste kryssas i för att acceptera splittade platser. Men om jag inte missminner mig så har denna tagits bort? Av någon underlig anledning.

Om det är så att de inte svarar på fairshopping så testar jag att ringa igen. Går det inte den gången heller så får det bli ARN isåfall. Tänker fan inte ge mig. Möjligen om ARN inte håller med mig så får jag väl ge mig tyvärr.

Ja den där check-boxen du snackar om finns inte längre, åtminstone inte när vi bokade.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Om det är så att de inte svarar på fairshopping så testar jag att ringa igen. Går det inte den gången heller så får det bli ARN isåfall. Tänker fan inte ge mig. Möjligen om ARN inte håller med mig så får jag väl ge mig tyvärr.

Ja den där check-boxen du snackar om finns inte längre, åtminstone inte när vi bokade.

Hoppas verkligen det löser sig för dig! De måste ju för tusan ha någon form av välvilja emot sina kunder...

Permalänk
Medlem

SJ är ett jävla skitföretag som borde skämmas livet ur sig. Jobbar på centralstationen i göteborg och hör varje dag om försenade tåg, okunnig personal och dåliga ursäkter. Förseningar p.g.a personalbrist är väl ok nån enstaka gång men när jag hör det flera ggr i veckan, blir det ett skämt. Särskilt som SJ gör miljardvinster år efter år.

Ett litet råd till alla här:

Acceptera ingen skit, begär ersättning för varje försening.

Fan enda landet i Europa där tågen inte lyckas gå och komma i tid, förutom möjligen England och där håller de på och lösa sina problem, hur? Genom att förstatliga järnvägen igen. Går inte att ha ett vinstdrivande public service företag.

Ett lands infrastruktur skall ägas och drivas av staten för medborgarnas bästa. Punkt slut.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga er som vet. Hur går jag vidare om de inte löser mitt problem via t.ex. farishopping eller telefon? Ringer man ARN direkt eller vänder man sig till något person i kommunen? har hört talas om konsumentombudsmannen, men vet inte vad skilllnaden på han(hon) och ARN är och i vilka tillfällen man ska vända sig till den ena eller andra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Kolla på svtplay.se och rota fram Uppdrag Gransknings avsnitt om SJ så kan ni få en hel del intressant info.

Personligen så har SJ aldrig strulat för mig, och när tågen blivit sena så är det pga ett eller flera långsamtgående godståg eller pendeltåg som ligger framför och blockerar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Kolla på svtplay.se och rota fram Uppdrag Gransknings avsnitt om SJ så kan ni få en hel del intressant info.

Personligen så har SJ aldrig strulat för mig, och när tågen blivit sena så är det pga ett eller flera långsamtgående godståg eller pendeltåg som ligger framför och blockerar.

-----------------
Då åker du nog inte tåg särskilt ofta eller så har du en sjuklig tur
Vet inte när jag kom fram i tid senast med Sj
Åker oftast sträckan Sthlm-Västervik och senast jag åkte där blev det försenat från sthlm-linköping (som alltid) och jag missade enda anslutningståget..de vägrade stå för bussresan ner och förlorade pengarna för biljetten jag bokat lkpg-v-vik med hänvisning till att det var banverkets fel och inte deras.
Jag sa till tjejen, att det struntar jag i eftersom jag köpt tjänsten av dem, inte av banverket, men jag pallade inte bråka för 200kr just då, blev bara sista gången jag åkte med dem på flera år

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Tänkte fråga er som vet. Hur går jag vidare om de inte löser mitt problem via t.ex. farishopping eller telefon? Ringer man ARN direkt eller vänder man sig till något person i kommunen? har hört talas om konsumentombudsmannen, men vet inte vad skilllnaden på han(hon) och ARN är och i vilka tillfällen man ska vända sig till den ena eller andra.

I din kommun så finns det antagligen en konsumentombudsman, tag kontakt med denna. Finns det inte i din kommun så ber de dig ta kontakt med en angränsande som har. Prata med denna angående ditt problem med SJ och be om tips och råd. Jag gissar på att denna person kommer stå på din sida, men eftersom han/hon inte har så stort inflytande på ett så pass stort företag som SJ. Så kommer denna förmodligen skicka dig vidare till ARN.

Du kan ju ringa ARN direkt, men rekommenderar att ta kontakt med konsumentombudsmannen i din kommun först. För att få lite kött på benen, och medhåll från en som jobbar med konsumenträtt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Riktigt löjligt att du inte får godkänna allt som har med bokningen att göra, utan får uppgifter om platser och dylikt, EFTERÅT?

uppgifter om platser kommer inte efteråt, det kommer innan betalning, vid summeringen. jag beställde senast igår och såg detta. fick gratis platsbokning av någon anledning.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

uppgifter om platser kommer inte efteråt, det kommer innan betalning, vid summeringen. jag beställde senast igår och såg detta. fick gratis platsbokning av någon anledning.

Då har jag antingen missat det eller så syntes inte det vid mitt bokningstillfälle. I vilket fall som helst så står jag fast vid att bokar man två personer så är det självklart att man ska sitta bredvid/mittimot varandra om man inte själv väljer att sitta lång ifrån varandra. Tänk hur det hade varit om man gick på bio och bokade två platser, en för sin "date" och en för sig själv och sedan visar det sig att man fått platser på helt olika rader. Skulle jag då gå och säga till så kan jag lova att vi får byta plats så länge det finns två platser lediga bredvid varandra efterrsom det inte innebär någon extra kostnad för dom att byta. Dessutom skulle vi ju ha fått platser bredvid varandra från början.

SJ verkar iaf tycka att det är helt normalt att två personer som bokar tillsammans ska sitta på olika rader trots att det finns två st lediga platser bredvid/mittimot varandra och att det egentligen kostar SJ mer att sitta i telefon och tjafsa om saken i 30min än att bara klicka några gånger med musen och byta.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Då har jag antingen missat det eller så syntes inte det vid mitt bokningstillfälle. I vilket fall som helst så står jag fast vid att bokar man två personer så är det självklart att man ska sitta bredvid/mittimot varandra om man inte själv väljer att sitta lång ifrån varandra. TÄnkt hur det hade varit om man gick på bio och bokade två platser, en för sin "date" och en för sig själv och sedan visar det sig att man fått platser på helt olika rader. Skulle jag då gå och säga till så kan jag lova att vi får byta plats så länge det finns två platser lediga bredvid varandra efterrsom det ijnte inbär någon extra kostnad för dom att byta. Dessutom skulle vi ju ha fått platser bredvid varandra från början.

SJ verkar iaf tycka att det är helt normalt att två personer som bokar tillsammans ska sitta på olika rader trots att det finns två st lediga platser bredvid/mittimot varandra och att det egentligen kostar SJ mer att sitta i telefon och tjafsa om saken i 30min än att bara klicka några gånger med musen och byta.

inte sagt att du har fel, bokar man 2 bör man vara inom rimlig gräns av varandra. men platserna stod iaf där, sen vet jag inte om man kund gjort något för att påverka platsnumreringen. Kan man boka via telefon i dagsläget? kanske ett alternativ.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

inte sagt att du har fel, bokar man 2 bör man vara inom rimlig gräns av varandra. men platserna stod iaf där, sen vet jag inte om man kund gjort något för att påverka platsnumreringen. Kan man boka via telefon i dagsläget? kanske ett alternativ.

Man kan troligen boka via telefon, men det var inget jag tänkte på eftersom man inte förväntar dig att det ska bli sådana här problem.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Uppgift om vilken plats man får kommer alltid innan betalningen - iaf om bokningen avser X2000. Med andra ord handlar det här om ett klassisk så kallat "handhavandefel". SJ har således inte gjort något fel i den delen, eftersom TS bekräftat de föreslagna platserna iom att du gjorde betalningen.

Däremot är det sjukt dåligt av SJ att inte hjälpa till med att byta platser... fast å andra sidan blir jag inte förvånad - kundservice är inte SJs starka sida.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrong-hole:

Finns inget sånt alternativ att trycka i, systemet antar att man hatar varandra och vill sitta så långt ifrån varandra som möjligt...

Haha antagligen när man bokar tillsammans också...

Skrivet av Nimrood:

SJ är ett jävla skitföretag som borde skämmas livet ur sig. Jobbar på centralstationen i göteborg och hör varje dag om försenade tåg, okunnig personal och dåliga ursäkter. Förseningar p.g.a personalbrist är väl ok nån enstaka gång men när jag hör det flera ggr i veckan, blir det ett skämt. Särskilt som SJ gör miljardvinster år efter år.

Ett litet råd till alla här:

Acceptera ingen skit, begär ersättning för varje försening.

Fan enda landet i Europa där tågen inte lyckas gå och komma i tid, förutom möjligen England och där håller de på och lösa sina problem, hur? Genom att förstatliga järnvägen igen. Går inte att ha ett vinstdrivande public service företag.

Ett lands infrastruktur skall ägas och drivas av staten för medborgarnas bästa. Punkt slut.

Fast vad blir egentligen bättre av att staten får monopol på tågen istället? Priserna kommer det inte hända någonting med, servicen blir troligtvis inte bättre. Troligtvis kommer ingenting annat hända än att SJ helt plötsligt börjar gå med förlust, och detta ska ju så klart alla skattebetalare stå för.
Jag tror snarare att det behövs mer konkurrens för att hålla tidtabeller, priser och service på bra nivåer.
Det är iaf vad jag tror på
Fast jag kan ju hålla med dig om att det är konstigt att de går med så mycket vinst när de inte gör ett rätt...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Uppgift om vilken plats man får kommer alltid innan betalningen - iaf om bokningen avser X2000. Med andra ord handlar det här om ett klassisk så kallat "handhavandefel". SJ har således inte gjort något fel i den delen, eftersom TS bekräftat de föreslagna platserna iom att du gjorde betalningen.

Däremot är det sjukt dåligt av SJ att inte hjälpa till med att byta platser... fast å andra sidan blir jag inte förvånad - kundservice är inte SJs starka sida.

Får man då fråga vad SJs starka sida är?
I och för sig har tågen alltid varit fräscha när jag åkt med SJ, är väl det ända jag kan komma på. Dock har jag bara åkt 2-3 ggr så jag har inte så bra koll.

Sorry för dubbelpost BTW.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Uppgift om vilken plats man får kommer alltid innan betalningen - iaf om bokningen avser X2000. Med andra ord handlar det här om ett klassisk så kallat "handhavandefel". SJ har således inte gjort något fel i den delen, eftersom TS bekräftat de föreslagna platserna iom att du gjorde betalningen.

Däremot är det sjukt dåligt av SJ att inte hjälpa till med att byta platser... fast å andra sidan blir jag inte förvånad - kundservice är inte SJs starka sida.

Men om man nu inte gjorde någon betalning, utan valde faktura och sedan avbokade den innan man betalt den? Man har ju då alltså inte bekräftat platserna iom att man inte betalt. Känns ju helt fel att man ska behöva betala för något som är avbokat och oanvändbart?

Visa signatur

-Om det inte är rätt så är det fel-

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrong-hole:

Men om man nu inte gjorde någon betalning, utan valde faktura och sedan avbokade den innan man betalt den? Man har ju då alltså inte bekräftat platserna iom att man inte betalt. Känns ju helt fel att man ska behöva betala för något som är avbokat och oanvändbart?

Ja, men ännu mer konstigt är att loggar vi in på sidan nu så kan man se att de biljetter som vi avbokade (som inte skulle gå att avboka) står det nu återbetald på. Återbetald tolkar jag som att avbokningen var ok och vi får pengar tillbaka. Vi har också tagit screenshot på det ifall att SJ skulle ändra något där.

Rätt fult att skriva återbetald när det är ren lögn.

Edit: här är ett screenshot som säger att resorna är återbetalda.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Ja, men ännu mer konstigt är att loggar vi in på sidan nu så kan man se att de biljetter som vi avbokade (som inte skulle gå att avboka) står det nu återbetald på. Återbetald tolkar jag som att avbokningen var ok och vi får pengar tillbaka. Vi har också tagit screenshot på det ifall att SJ skulle ändra något där.

Rätt fult att skriva återbetald när det är ren lögn.

Edit: här är ett screenshot som säger att resorna är återbetalda.

http://laddauppbilder.se/?dm=12130822739116

Men om det inte är något betalt så finns det ju inget att återbetala

Visa signatur

-Om det inte är rätt så är det fel-