Ängelholmare - Vart finns det fiber egentligen?

Permalänk
Medlem

Ängelholmare - Vart finns det fiber egentligen?

Efter ett snack med hyresvärden där jag bor och X antal samtal till bjärekraft börjar jag snart tappa hoppet för att få in fiber här.

Så började helt enkelt ringa runt till Ängelholms hem, Leeman Olsson osv, praktiskt taget alla jag kunde hitta och INGEN hade fiber indraget till sina lägenheter.

Så då undrar jag är det någon som är aktiv här och bor i Hyreslägenhet och har fiber? Eller har en aning om vart det skulle kunna finnas här i kära ängelholm.

Permalänk
Avstängd

Om du är den enda som vill ha fiber lär det bli svårt om det är hyreslägenheter och du inte får med hyresvärden.
Är det en BRF brukar det vara lättare att kunna påverka.

Bjärekraft borde ju kunna förse er med en fiberförbindelse till deras öppna stadsnät tycker man.
Har du ställt fel frågor?
Begär en offert av en fiberförbindelse till aktuell adress.

Sen måste det patchas och dras fastighetsnät. Där måste du ha med hyresvärden.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Jag sammlade ihop dem flesta grannarna och ringde bjärekraft då min hyresvärd inte vart intresserad, tänkte att vi kunde finansiera det själva.

Bad bjärekraft ta fram en ungefärlig prisuppgift och plan på hur det hela skulle gå till så jag och grannarna kunde övertyga hyresvärden, istället ringde dem till hyresvärden direkt och han sa såklart nej direkt då han inte gillar dem av någon anledning, så nu är dem inte längre sammarbetsvilliga.

Förstår inte varför det ska vara så svårt, om det skulle knipa kan ja tom plocka fram spaden själv!

Vårt hyreshus ligger mitt i ett villaområde, och många villor här har redan fiber dessutom.

Är så trött på det nu att ja e sugen på att flytta till en lägenhet där dem har det men hittar ingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turki:

Jag sammlade ihop dem flesta grannarna och ringde bjärekraft då min hyresvärd inte vart intresserad, tänkte att vi kunde finansiera det själva.

Bad bjärekraft ta fram en ungefärlig prisuppgift och plan på hur det hela skulle gå till så jag och grannarna kunde övertyga hyresvärden, istället ringde dem till hyresvärden direkt och han sa såklart nej direkt då han inte gillar dem av någon anledning, så nu är dem inte längre sammarbetsvilliga.

Förstår inte varför det ska vara så svårt, om det skulle knipa kan ja tom plocka fram spaden själv!

Vårt hyreshus ligger mitt i ett villaområde, och många villor här har redan fiber dessutom.

Är så trött på det nu att ja e sugen på att flytta till en lägenhet där dem har det men hittar ingen.

Ni betalar större delen av något som förhöjer värdet på lägenheten. Varför skulle man som hyresvärd säga nej till det? Likaså företaget som erbjuder tjänsten, man kommer inte närmare ett kontrakt genom att inte ens försöka.

Permalänk
Medlem

Ja, visst känns det som ett guld läge för både min hyresvärd och bjärekraft!

Vi har el och kabel från bjärekraft till huset redan, tydligen så har det varit en del problem med dem, men det finns ju ingen annan o välja på så...

Känns som dött lopp om jag inte kan få över hyresvärden på vår sida, därför jag ville ha en plan så vi kunde övertyga honom på riktigt.

Permalänk
Medlem

Hej! Vi har fått datauttag (fiber) från Tele2 installerat i alla hyreslägenheter på Gasverksgatan i Ängelholm för någon månad sen. I förra veckan hörde jag äntligen av Tele2 i form av en säljare som kom och knackade på dörren på kvällen. Jag beställde då 100/10Mbit bredband och ip-telefoni och hoppas få router och papper inom ett par veckor. 249 kr/mån för 100/10Mbit och 69 kr/mån för telefoni kostar det.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |