Permalänk
Avstängd

Vilken råtta för cs 400kr?

Tjenare, sitter med en sketen 3årig Ace mluc100. Vet inte om det är skräp eller musen men ibland hoppar den till och skuttar osv Men nu hade jag tänkt köpa en ny mus. Har en Razer Sphex som musmatta. Jag har kollat på Logitech mx518 och steelseries Ikari laser. Ikari:n kostar nästan dubbla priset och undrar om det är värt det. Dock kanske det är värt att nämna att jag har VÄLDIGT SMÅ händer.

Tack.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

mx518 kan man lita på, kanske inte är den skönaste musen, men gör jobbet. Passar nog alla händer fin fint

Själv hatar jag alla Ace och Steel möss så ta 518!

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

Om du har små händer kanske du tycker Microsoft Intellimouse 3.0 är skön Ett tips är att testa mössen före köp.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem

Annars finns väl G9:an också. Den har ju utbytbara skal och är rätt så liten från början.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Skrivet av Gathor:

mx518 kan man lita på, kanske inte är den skönaste musen, men gör jobbet. Passar nog alla händer fin fint

Själv hatar jag alla Ace och Steel möss så ta 518!

Håller helt klart med dig. Har en mx518 och för de priset den säljs för idag är det bara ett måste att ha (y)

http://www.inet.se/artikel/6606091/logitech-mx518-optical-gam...

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem

har pangat många hs med min mx518 i mina dar. Är flera år gammal men inga planer på att bytas ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detektivbyrån:

Om du har små händer kanske du tycker Microsoft Intellimouse 3.0 är skön Ett tips är att testa mössen före köp.

Eh, det är faktiskt en hyfsat stor råtta. Razer gör små möss, körde med Ikari laser i några månader och den är faktiskt för stor för min smak, bytte till Razer Imperator och den är liten och bra. Så jag tipsar dig om att gå till typ elgiganten och testa alla möss de har framme.

Permalänk
Medlem

jag skulle försöka kirra en bättre beggad intelli 3.0 som någon annan redan sa, helt klart mest prisvärda musen, åtminstånde för CS.

Kompisen som lirat CS hyffsat högt upp ett par år har kört den i drygt 8-10 år nu tror jag så särkilt dålig kan den ju knappast vara

Permalänk
Medlem

Har haft 3.0 i säkert 2 år nu, fungerar fortförande bäst

Visa signatur

Knowledge speaks, but wisdom listens

Permalänk
Medlem

Ingen idé att leta beggade Intelli-råttor, de kostar ju för böfvelen endast 139 kr på Misco eller 185 kr på Komplett. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94897 men återigen är det ingen som läser vad trådskaparen skriver, han vill ju ha en mus för små händer, Intellimouse är en blaffa om ni frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vamaili:

Har haft 3.0 i säkert 2 år nu, fungerar fortförande bäst

Jämfört med vaddå?
Har en Diamondback från 2004 som jag använder dagligen. Skötsel och hygien gör att det inte kläggar igen, tror att alla möss kan leva såpass länge om man sköter dem och inte kastar de i väggen när man dör i ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Tjenare, sitter med en sketen 3årig Ace mluc100. Vet inte om det är skräp eller musen men ibland hoppar den till och skuttar osv Men nu hade jag tänkt köpa en ny mus. Har en Razer Sphex som musmatta. Jag har kollat på Logitech mx518 och steelseries Ikari laser. Ikari:n kostar nästan dubbla priset och undrar om det är värt det. Dock kanske det är värt att nämna att jag har VÄLDIGT SMÅ händer.

Tack.

Steel series är fina grejer, tänkte också köpa ikari för någon månad sedan, men blev avrådd ifrån den och valde xai, xai är verkligen en mus jag kan rekommendera iaf.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en kinzu, funkar bra på vissa inställningar på andra är den helt värdelös, som när man sätter den på 500hz polling rate då dubbelklickar den av sig självt. 1600cpi är buggig och pixelskippar men på 125hz 800/3200cpi är den helt underbar, älskar storleken även om glidzen kunde varit något bättre så är det inget problem eftersom musen inte väger något. Kostar f.ö ca 300kr Finns ju Xai med som inte verkar ha några som helst problem
Vill även tillägga att det finns Microsoft intellimouse optical 1.1 som är mindre än 3.0an men minst lika pålitlig.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Avstängd

Nu skrev jag ''cs'' i rubriken fast jag menar ''ca'' xD

Edit: Battlefield serien spelar jag.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Kan tilläggas att jag också har små händer per definition, man vänjer sig dock väldigt snabbt med lite "större" möss, (även om jag föredrar dem tighta, haha).

Vill du ha lite mindre så kika på Razer Diamondback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Jämfört med vaddå?
Har en Diamondback från 2004 som jag använder dagligen. Skötsel och hygien gör att det inte kläggar igen, tror att alla möss kan leva såpass länge om man sköter dem och inte kastar de i väggen när man dör i ett spel.

Har haft massor av möss innan dess, bland annat en Diamondback
1. Den kostar för mycket
2. Knapparna blir riktigt sega efter ett tag (Inte bara för mig har haft kompisar som har sagt samma.)
3. Inte ett dugg skön i handen imo

Visa signatur

Knowledge speaks, but wisdom listens

Permalänk
Avstängd

Låt mig fråga. Anses Ace mluc100 som en ''stor'' mus?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

Tror jag kör på en mx518 och en steel seriers qck+

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Jämfört med vaddå?
Har en Diamondback från 2004 som jag använder dagligen. Skötsel och hygien gör att det inte kläggar igen, tror att alla möss kan leva såpass länge om man sköter dem och inte kastar de i väggen när man dör i ett spel.

Hade min original 3.0 i runt 9 år, under 2 av åren hade jag en från nysläppet, min gamla fungerar fortfarande utmärkt. Men numera har jag en mx518 och har inte ångrat mig än.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Du ska ha iexplorer 3.0. Punkt.
Jag har själv slitit ut 5 stycken mer eller mindre, började med den. Det som pajjar e scrollen. Dom e billiga, snabba och sköna i handen, köp. När den pajjar, köp en ny, ingen idea att gå över till mx518, jävla bajsmus som ska va ergonomisk, du håller den som ett troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Jämfört med vaddå?
Har en Diamondback från 2004 som jag använder dagligen. Skötsel och hygien gör att det inte kläggar igen, tror att alla möss kan leva såpass länge om man sköter dem och inte kastar de i väggen när man dör i ett spel.

Wow, glasa in den och spara. Det var ju fabrikationsfel på dem om jag inte minns fel? Dem började glappa i sladden som går in i musen. Avverkade 4 sådana på ett år, alla på rma. Bra mus för övrigt

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoddan:

Du ska ha iexplorer 3.0. Punkt.
Jag har själv slitit ut 5 stycken mer eller mindre, började med den. Det som pajjar e scrollen. Dom e billiga, snabba och sköna i handen, köp. När den pajjar, köp en ny, ingen idea att gå över till mx518, jävla bajsmus som ska va ergonomisk, du håller den som ett troll.

iexplorer är en webbläsare...

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vamaili:

Har haft 3.0 i säkert 2 år nu, fungerar fortförande bäst

Bästa musen!, är dock redan inne på min 5e

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

139 kr för 3.0 kan ju knappast bli billigare sitter och funderar på man ska köpa några:P

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

3.0 äger. har haft min i 6 år och är nöjd fortfarande

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem

Har alltid haft Logitech MX518, Extremt bra mus till priset men pangar tyvär bättre med Steelseries Ikari - Har aldrig listat ut varför... men jag skulle rekommendera att du testar olika möss innan du köper!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>