SweClockers drop!

6000 kr för en sida i Word Press?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnorken:

Hur mycket "webbande" får man idag för 6000kr exkl moms (antar jag) om även tre uppdateringar och hosting ska ingå? 10-12h? I min enterprise-"interndebiteringsvärld" så skulle 6000 räcka till hosting för ett kvartal... (Fast det är bra hosting, väldigt mycket bättre än vad som behövs)

...siffror från Pelle-P12 som kör svart är ointressanta...

Du tar alltså 2000 i månaden för att hosta en enkel hemsida? Snacka om överpris! Jag är ganska säker på att denna sidan inte behöver mer än det lägsta som finns hos one.com, dvs 10 kr/månad...

Hur länge sedan var det sedan beställingen? När det gått ett år och inga uppdateringar gjorts är det bara gå till domstol för kontraktsbrott om uppdateringarna inte skett...

Permalänk
Rekordmedlem

Det handlar bara om att lura småföretagare att teckna abonnemang som är lagliga men ändå är mycket moraliskt tveksamma, det poppar upp en massa liknande företag, eftersom det är lagligt, det är samma sak med de som registrerar domäner, eller säljer sökoptimeringar, det är en ny form av skitföretagande, brottslingarna går dit det är liten risk för straff, se på hur de gått från normal droger till doping, mycket mindre risk/vinst,

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnorken:

Hur mycket "webbande" får man idag för 6000kr exkl moms (antar jag) om även tre uppdateringar och hosting ska ingå? 10-12h? I min enterprise-"interndebiteringsvärld" så skulle 6000 räcka till hosting för ett kvartal... (Fast det är bra hosting, väldigt mycket bättre än vad som behövs)

...siffror från Pelle-P12 som kör svart är ointressanta...

Jag skulle säga nån stans runt 7-15h beroende på erfarenheten hos utvecklaren/designern. Då ska allt räknas med, mycket tid går till att kommunicera med kunden tex.
Det är svårt att göra bra sidor i den här prisklassen, ska det vara lönsamt får man inte lägga speciellt mycket tid på något.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni rackar ner på firmor som använder sig av wordpress?
Hade de gjort ett eget system hade det garanterat stuckit iväg i summorna.
Vem som helst kan i princip sätta upp en wordpressinstallation, men vem som helst kan inte konfa upp och designa efter kundens önskemål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Förstår inte varför ni rackar ner på firmor som använder sig av wordpress?
Hade de gjort ett eget system hade det garanterat stuckit iväg i summorna.
Vem som helst kan i princip sätta upp en wordpressinstallation, men vem som helst kan inte konfa upp och designa efter kundens önskemål.

Det är väl egentligen ingen här som rackar ner på firmor som använder sig av Wordpress. Det är inget fel på Wordpress i sig, det fungerar ypperligt att använda till mindre sidor och för mindre företag etc.

Men normalt, om man vill arbeta sig uppåt mot större kunder så kommer vissa kunder inte vara så intresserade av en om man bara är inriktad på ett typ av CMS och inte har utvecklat något eget. Men för det mesta så vill de ha ett system som är helt designat efter deras önskemål eller ett väldigt stort och beprövat system.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Det är väl egentligen ingen här som rackar ner på firmor som använder sig av Wordpress. Det är inget fel på Wordpress i sig, det fungerar ypperligt att använda till mindre sidor och för mindre företag etc.

Men normalt, om man vill arbeta sig uppåt mot större kunder så kommer vissa kunder inte vara så intresserade av en om man bara är inriktad på ett typ av CMS och inte har utvecklat något eget. Men för det mesta så vill de ha ett system som är helt designat efter deras önskemål eller ett väldigt stort och beprövat system.

Om jag hade beställt ett system av en firma hade det känts tryggt om de använde sig av ett standard typ wordpress, joomla m.fl ifall kontakten med den firman hade havererat. Då kan en annan firma lätt ta över. Man ser ju ofta skräckexempel på kod när det är egenutvecklade system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Om jag hade beställt ett system av en firma hade det känts tryggt om de använde sig av ett standard typ wordpress, joomla m.fl ifall kontakten med den firman hade havererat. Då kan en annan firma lätt ta över. Man ser ju ofta skräckexempel på kod när det är egenutvecklade system.

Som jag sa så fungerar Wordpress ypperligt för mindre företag.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Som jag sa så fungerar Wordpress ypperligt för mindre företag.

Jo det håller jag med om.
Bara för intresse, vad brukar större företag använda sig av?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Vi registrerade .no istället och jag tänker inte göra någonting med .com adressen. Däremot är tjejen ifråga så förbannad på företaget att hon har anmält dem både till polisen och till norska motsvarigheten till KO... Jag hoppas bara innerligt att hon håller mig utanför den konflikten, så jag kan knåpa ihop en snygg sida och en slideshow i javascript i lugn och ro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Jo det håller jag med om.
Bara för intresse, vad brukar större företag använda sig av?

Större företag, pratar du om webbyrån eller kunden?

Permalänk
Medlem