Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Sista kollen, speldator för ~9000 kr

Permalänk
Medlem

Sista kollen, speldator för ~9000 kr

Absolut sista kollen på dator innan jag beställer!

Datorn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/699653/2011-08-04

Så min frågor är;
Kommer allt passa ihop ?
Om inte, vad ska jag byta ut ? Max 9000 kr men 2-300 kr över gör inte så mycket om det ger bättre prestanda.
Är väldigt osäker då det är min första dator jag köper i delar.

Ni får gärna komma med förslag!

Tack!

Permalänk
Medlem

Ser okej ut. Men varför har du lagt till kylpasta? Det finns redan kylpasta på processorn du får.
Har lite frågor så att jag kan hjälpa dig...

Lägger du stor vikt vid en enkel montering i form av ett modulärt nätaggregat? Det gör satt du kan ta bort kablar du inte behöver=Snygg kabeldragning
Ska du klocka processorn?
Ska du inte ha en dvd-brännare?

EDIT:

Vill du kunna köra SLI i framtiden? (Stoppa in ett till Nvidia grafikkort och ha dubbla grafikkort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Ser okej ut. Men varför har du lagt till kylpasta? Det finns redan kylpasta på processorn du får.
Har lite frågor så att jag kan hjälpa dig...

Lägger du stor vikt vid en enkel montering i form av ett modulärt nätaggregat? Det gör satt du kan ta bort kablar du inte behöver=Snygg kabeldragning
Ska du klocka processorn?
Ska du inte ha en dvd-brännare?

EDIT:

Vill du kunna köra SLI i framtiden? (Stoppa in ett till Nvidia grafikkort och ha dubbla grafikkort)

Anledningen till Kylpasta var för att jag inte hade någon aning om att det redan var på processorn.
Som sagt, helt ny med sånt här.

En dvd-brännare har jag liggande som kommer att användas.
Jag planerar inte för tillfället att klocka den, men om jag gör så har jag hört att man behöver en ny CPU fläkt. Antar att det var de du syftade på ?
Och en enkel montering skulle uppskattas, så ett modulärt nätaggregat skulle ju vara bra.
SLI har jag inga stora planer för, men om jag skulle vilja vad bör jag ändra då ?

Och som jag redan sagt ett par gånger, är helt ny med sånt här så all hjälp uppskattas !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythers:

Anledningen till Kylpasta var för att jag inte hade någon aning om att det redan var på processorn.
Som sagt, helt ny med sånt här.

En dvd-brännare har jag liggande som kommer att användas.
Jag planerar inte för tillfället att klocka den, men om jag gör så har jag hört att man behöver en ny CPU fläkt. Antar att det var de du syftade på ?
Och en enkel montering skulle uppskattas, så ett modulärt nätaggregat skulle ju vara bra.
SLI har jag inga stora planer för, men om jag skulle vilja vad bör jag ändra då ?

Och som jag redan sagt ett par gånger, är helt ny med sånt här så all hjälp uppskattas !

Okej

Jag skulle rekommendera ett modulärt nätaggregat. Det kostar ca 200kr mera men det är det helt klart värt!
Att processorn heter "2500K" och inte bara 2500 beror på att den går att just klocka. Om du "kanske" ska klocka i framtiden tycker jag att du ska köpa K modellen. Kostar inte mycket mera... Om du vill köra SLI med GTX 570 kort behöver du ett lite kraftigare nätaggregat. En ny CPU kylare kan du alltid köpa till senare om du skulle vilja klocka. Det behöver du inte lägga pengar på nu.

Jag återkommer inom kort men en lite förändrad kundvagn som är bättre till samms pris ungefär, jag kanske kommer upp i ca 9500, men du får mycket extra för dom pengarna!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/699898/9021

Där har du lite bättre prestanda.

Motivering

* Säkert för SLI i framtiden.
* 2 platser för ytterligare ram i framtiden.
* Ett chassi med mycket bättre kylning
* Modulärt nätaggregat.

Vad det gäller ditt val av grafikkort är jag lite osäker. 570 är ett bra kort, dock vet jag inte riktigt vilket av dom som du bör köpa. Vi får vänta tills det svarar någon annan klok sweclockare som kan svara på den frågan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Motivering

* Modulärt nätaggregat.

Vad det gäller ditt val av grafikkort är jag lite osäker. 570 är ett bra kort, dock vet jag inte riktigt vilket av dom som du bör köpa. Vi får vänta tills det svarar någon annan klok sweclockare som kan svara på den frågan!

Tackar så väldigt mycket för din hjälp !

Okok, jag kör annars på 570 om ingen annan här har något att tillägga!

Men som sagt, tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Motivering

* Modulärt nätaggregat.

Förutom att ramminnet körs i 1.65V vilket inte är optimalt för i5an. Det skall vara 1.5V.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythers:

Tackar så väldigt mycket för din hjälp !

Okok, jag kör annars på 570 om ingen annan här har något att tillägga!

Men som sagt, tack så mycket för hjälpen!

FIck själv lära mig idag att Sandy bridge passar bäst med ramminnen med spänning 1.5v och dem du har där är 1.65

rekommenderar att du väljer nåra med 1.5v spänning ist då det tydligen ska vara bättre med SB

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

FIck själv lära mig idag att Sandy bridge passar bäst med ramminnen med spänning 1.5v och dem du har där är 1.65

rekommenderar att du väljer nåra med 1.5v spänning ist då det tydligen ska vara bättre med SB

http://www.inet.se/artikel/5315067/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Dem här t.ex.?

Permalänk
Medlem

Yesbox

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

ja precis:)