Permalänk

Noctua-PC version 2

En liten försnyggad version av min första dator.
Moderkortet och minnen är bytta samt att kabeldragningen är lite bättre nu än den var förut.

Hårdvara:
Chassi: Fractal Design R3
Moderkort: Gigabyte GA-P67A-UD4 REV B3
CPU: Intel Core i7 2600K 3,4GHz
GPU: MSI Geforce GTX 590 3GB
Lagring: 2x 2TB Western Digital Caviar Green SATA II och 120GB SSD Intel 510
Internminne: Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE, LOW PROFILE
Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD
Processorkylare: Noctua NH-D14
Fläktar: 6x Noctua NF-s12B FLX 120mm

Noctua-PC version 2

Permalänk
Medlem

snyggt 4p

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

snyggt 4p

Vad skulle jag gjort annorlunda för att förtjäna en 5:a????

Permalänk
Skrivet av TheBergqvist:

Vad skulle jag gjort annorlunda för att förtjäna en 5:a????

Jag ger dig en trea, för en femma krävs högre bevis på teknisk skicklighet, estetisk tilltalan hos bygget, samt kreativa lösningar. Ditt bygge må vara snyggt men det är ingen dunderprestation om man jämnför med till ex. Laines byggen (purple haze, simplicity). Nåja fint bygge hursomhelst (men inget mästerhantverk), avundsjuk på de dyra delarna

Permalänk
Skrivet av Crossblizzard:

Jag ger dig en trea, för en femma krävs högre bevis på teknisk skicklighet, estetisk tilltalan hos bygget, samt kreativa lösningar. Ditt bygge må vara snyggt men det är ingen dunderprestation om man jämnför med till ex. Laines byggen (purple haze, simplicity). Nåja fint bygge hursomhelst.

Kanske det

Permalänk

5p! Hur målade du dem kablarna? Med målafärg eller hur?

Permalänk
Medlem

''hd audio''kabeln vart riktigt bra!
får se till att göra det jag med, har bara målat de fula röda satakablarna!

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om att man kan måla med penna dem färgade kablarna!

Permalänk
Skrivet av CALLEPERFECT:

5p! Hur målade du dem kablarna? Med målafärg eller hur?

Jag målade med en penna
Det står "Artline700 High Performance" på den.
Jag provade lite andra pennor och ingen utav dem fastnade på själva kablarna men denna gjorde det.
Tålamod är något jag rekommenderar för er som planerar att måla kablarna

Permalänk
Skrivet av FluXeN:

''hd audio''kabeln vart riktigt bra!
får se till att göra det jag med, har bara målat de fula röda satakablarna!

haha, den syns ju inte för fem öre på bilden xD
Det var tur att den inte var kortare än den var för det var på millimetern att den gick runt alltihop.
Annars hade jag varit tvungen att dra den bredvid grafikkortet...då den troligen hade smält p.g.a. den extrema värmen som utsöndras från mitt kärnkraftverk till grafikkort

Permalänk
Medlem

Spökar det på 6:e bilden eller? Nåt vågliknande sveper förbi i överkant

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Spökar det på 6:e bilden eller? Nåt vågliknande sveper förbi i överkant

Hehe, nejdå
Det är loggan på mitt grafikkort.
Om du kollar 19:e bilden i mitt första galleri, "Noctua-PC", så förstår du

Permalänk
Entusiast

Finfint! Skönt att du fått till det så att det bara är två färger. Mina senaste grafikkort förstörde helt för mig då allt gått i blått och svart... så kommer det två röda grafikkort och förstör det för mig.

Helt ok kabeldragning också! 3.75 blir mitt betyg

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Finfint! Skönt att du fått till det så att det bara är två färger. Mina senaste grafikkort förstörde helt för mig då allt gått i blått och svart... så kommer det två röda grafikkort och förstör det för mig.

Helt ok kabeldragning också! 3.75 blir mitt betyg

Jag hoppas att 3,75 avrundas uppåt

Permalänk
Medlem

Snyggt! väntar själv på ett lika dant chassi fast i vitt:)

Permalänk
Avstängd

gillar inte noctuas fläktar pga av färgen men var ju rätt snyggt ändå!!

Permalänk
Skrivet av og900turbo:

Tackar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av og900turbo:

Håller delvis med. Det är sällan de passar in rent färgmässigt och oftast så är det bara en eller två såna fläktar i en rigg. Det är inte många andra komponenter som är färgat i en ljus nyans av diarrébrunt. Dock säger jag som jag tidigare sa att TS har lyckats bra då han har många såna fläktar och allt annat går i svart

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg kabeldragning! 5/5

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

Var har du gömt SSDn?

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Var har du gömt SSDn?

Oj, fel av mig!

Jag kopierade nämligen texten från mitt förra album och märkte inte att det stod att jag hade en ssd
Det finns alltså ingen MEN jag planerar att köpa en inom dem kommande veckorna.

Tack för att du upptäckte det

Permalänk
Medlem

Hah, funderade bara på om du hade kommit på något genialiskt gömställe för systemdisken
Aj dock, green diskar som systemdisk kan inte vara allt för roligt, med tanke på så låg I/O kapacitet etc.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Hah, funderade bara på om du hade kommit på något genialiskt gömställe för systemdisken
Aj dock, green diskar som systemdisk kan inte vara allt för roligt, med tanke på så låg I/O kapacitet etc.

Det är faktiskt inte någon fara att har dessa diskar som systemdiskar, har aldrig stört mig på att dem skulle vara långsamma.

Permalänk

mycket snyggt, funderar på att byta FD fläktarna och köra Noctua som dig på samtliga platser, hur är din ljudnivå? temperatur?
har du fläkt monterade på sidan också?

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBergqvist:

Det är faktiskt inte någon fara att har dessa diskar som systemdiskar, har aldrig stört mig på att dem skulle vara långsamma.

Skrivet av Monsterspelaren:

mycket snyggt, funderar på att byta FD fläktarna och köra Noctua som dig på samtliga platser, hur är din ljudnivå? temperatur?
har du fläkt monterade på sidan också?

Undrar samma

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

Riktigt vackert bygge, jag är personligen också ett stort fan av Noctua. Dels hur de presterar, dels hur de låter och dels hur de ser ut. 5/5 får det här bygget av mig!

Någon dag ska jag själv försöka att ta mig i kragen och ta tag i kabeldragningen i min dator, så att min burk kan bli lika estetiskt tilltalande.

EDIT: Bucklar chassiväggen ut någonting? Den bakom moderkortet, alltså.