Silverstone Raven RV03

Permalänk
Melding Plague

Silverstone Raven RV03

Silverstone hör till en liten men växande skara chassitillverkare som vågar gå utanför ramarna och experimentera med nya typer av lösningar. Jonas Thörnqvist bjuder på en grundlig genomgång av prestandamodellen Raven RV03.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Synd att dom (Raven) är lite plastiga. Gillar hur Silverstone tänker annars.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

vacker som få.

Permalänk
Medlem

6/10
Ful som få (enligt mig)
Högkvalitativ plastburk.
Innovativ med smarta lösningar men med vissa barnsjukdomar.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Ser för jävligt ut.

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar den O.o ?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd

den första ver och denna ver har dåligt hårddisk monterings teknik som gör att det tar mycket längre tid att montera en hårddisk men annars såg det bra ut va jag tyckte.

Permalänk

"Det finns en I/O panels öppning här, ganska vanlig på chassin nuförtiden"

Fick mig att le ganska brett

Billigt men plastigt, inget jag skulle använda själv men nog nåt man skulle kunna rekommendera pga priset

Permalänk
Medlem

De var väll tur att det blev en Raven rv02 då, detta var ju inget att hänga i granen

Permalänk
Medlem

Tycker den set okej ut men som Jonas sa den ser lite plastig ut. Dock så skulle jag gärna ta den extra tiden att montera in 3,5 enheter i fronten, bara det blir bra slutresultat. 7,5/10 skulle jag nog ge den ifrån vad jag har set på den här recensionen.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

De var väll tur att det blev en Raven rv02 då, detta var ju inget att hänga i granen

Instämmer.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se hur det ser ut när alla kablar är inkopplade. Blir inte så snyggt med 5-10 kablar kommer uppifrån. Känns som denna är långt från klar

Permalänk
Medlem

föredrar stilrena chassin! intressant design dock

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Silverstone i all ära... men det här chassits utseende?! vissa säger att det är fult? jag stannar inte där... det ser ut som budget avföring från Antec i början av 2000 talet. Nu hittade jag inte vilken burk jag tänkte på, men såg ut ungefär såhär: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=449836

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Näe detta var ingen höjdare.. tur att man inte rekommenderat det till någon än för efter denna recension lär det heller aldrig ske.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Skulle nog bli arg på mig själv om jag hade ett så fult chassi. Den verkar ju ha en del bra saker i och med att varmluft stiger, men att allt verkade så knepigt gör att den tappar helt och hållet.

Permalänk

Hade gärna sätt fler tillverkare vända på moderkortet såhär

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Inget vidare chassie, men bra recenssion som vanligt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vi har power och reset-knappar här på framsidan vilket är ganska vanligt nuförtiden, haha.

Jag förstår att Jonas menar upptill eller ovanpå men lät kul iaf.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Bara jag som gillar den O.o ?

nej, jag får mitt från inet om 9 dagar!

Permalänk
Medlem

Verkar ju finnas bra mycket bättre chassin för den pengen? Nä själv hoppas jag på att bli nöjd med ett Fractical Design R3 som kommer på posten imorn!

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Verkar bli ett sånt här för mig, jag kommer inte lida av några nackdelar som Jonas berättade så för mig kommer chassit fungera utmärkt! blir antingen detta eller H2

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Nej men ska kanske inte bidra med mer klagomål angående utseendet på denna kloss men den är fan ta mig lite väl lik mitt ryggskydd jag använder när jag är i offpisten... Mitt chassi ska passa in i omgivningen och vara tilltalande att se på och det är därför mitt ryggskydd ligger ute i garaget. xD

Gillar dock lösningarna chassit erbjuder när det gäller moderkortet och kabeldragningarna! Skulle vara trevligt att få se samma möjligheter i nästkommande chassin!:)

Visa signatur

"Jag delar inte dina åsikter och jag är beredd att döda dig om du utrycker dem"
Intel Core i7 2600K 4.9GHz| Corsair Hydro H60 | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB | XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 | Western Digital Scorpio Blue 1TB 5400RPM | Corsair SSD Force Series GT 120GB | Corsair HX 750W PSU | Microsoft SideWinder x6 | Microsoft SideWinder x8 | LG W2753VC-PF 27" | USB-kaffemugg 0,3liter |

Permalänk
Medlem

Ni gör riktigt bra chassi recensioner. Även om jag sitter på ett Obsidian 800D som jag är helnöjd med och troligen inte kommer byta på X antal år så tittar jag ändå på dessa recensioner. Känns så professionella och objektiva som de kan bli även om det sistnämnda är omöjligt att uppnå till fullo.

Stor eloge till er!

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

som de flesta sagt verkar det som att RV03 är ett steg bakåt från RV02, jag älskar mitt 02 chassi men detta verkar inte ens i närheten så bra ...

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Inaktiv

Hade gärna velat se ett test mellan det där chassit och Fractal Design Arc där man fyller alla fläktplatser, sätter i en 2600K med standardkylare för att sedan maxa ur datorn i 1 timme och till sist mäter temperaturerna för att se hur mycket bättre det här chassit egentligen är.

Om ni på SweClockers har kvar chassit, är det något ni skulle vilja fixa?

På Facebook frågade ni efter nya tester ni skulle göra så detta skulle väl vara ett bra förslag, isåfall gärna med fler än detta + Arc.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av anon127781:

Hade gärna velat se ett test mellan det där chassit och Fractal Design Arc där man fyller alla fläktplatser, sätter i en 2600K med standardkylare för att sedan maxa ur datorn i 1 timme och till sist mäter temperaturerna för att se hur mycket bättre det här chassit egentligen är.

Om ni på SweClockers har kvar chassit, är det något ni skulle vilja fixa?

På Facebook frågade ni efter nya tester ni skulle göra så detta skulle väl vara ett bra förslag, isåfall gärna med fler än detta + Arc.

Ja, det skulle vara spännande att se!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Superfint chassi med smarta lösningar, absolut Men gillar det ändå inte...

Finns dock en del som borde blivit bättre, :/ Tex. det med hårddiskarna bakpå, utspridda, inget vidare, kommer gå sata kablar kors och tvärs. Sen den lösningen med strömmen till psun, knepigt :/ Och till sist hdd montenringen, man ska verkligen inte känna att man inte kan köpa nya hårddiskar pga. monteringen/demontering är ett hel****

Är nog inget chassi jag skulle köpa, men som sagt, fint, hög kvalite verkar det vara, men jag håller mig till mitt Corsair 650D, där dom verkligen har tänkt till både på material och lösningar. Dessutom, varför ingen firewire ELLER usb 2.0 internt på fronten, tycker inte du skall bli tvungen att använda 3.0 kablarna, skall alltid finnas interna till MK.

Visa signatur

Permalänk

Finns det fler chassin med I/O:n stickandes ut ur toppen av chassit sådär? Isåfall, kan ni berätta vilka det är?

Permalänk
Medlem

Plastigt, en del mindre bra lösningar, plexiglas. Nej tack, gillar dock nytt tänkande.