Råd gällande nytt datorpaket

Permalänk

Råd gällande nytt datorpaket

Hej, jag har tänkt köpa följande paket på Inet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/836612/2011-09-07

Vill gärna ha kommentarer på eventuella förbättringar/optimering. Budget ca 35k.

Tack på förhand.

Edit: uppdaterat kundvagn

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ11B-W | Moderkort: Asus Maximus IV Extreme Rev B3 | CPU: Intel i7 2600K | Grafikkort: 2x MSI GF 580 GTX Lightning XE 3GB SLI | RAM: Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 920 | Nätagg: Antec High Current Pro 1200W | Systemdisk: Intel SSD 510 250GB | HDD: WD Caviar Black 1TB x2 | Skärm: BenQ TFT 24” XL2410T 120hz | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Black Mamba

Permalänk
Avstängd

Har spenderar vi =D Hade inte lagt dom pengarna ens om jag hade dom pengarna till dator, du kan få ut samma prestanda för mindre, men dit val och dina pengar ^^ bara köra på!

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Waste of money. Om den blir beställd als.
Moderkort : lol
HD kylare : 2x lol
2x 580 på en skärm : lol

Skärmen är bra.

Köp en riktig bra burk och ta en skön semester istället.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av kmkz:

Har spenderar vi =D Hade inte lagt dom pengarna ens om jag hade dom pengarna till dator, du kan få ut samma prestanda för mindre, men dit val och dina pengar ^^ bara köra på!

Har du några konkreta förslag till ändringar som du anser vara vettigare investeringar?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ11B-W | Moderkort: Asus Maximus IV Extreme Rev B3 | CPU: Intel i7 2600K | Grafikkort: 2x MSI GF 580 GTX Lightning XE 3GB SLI | RAM: Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 920 | Nätagg: Antec High Current Pro 1200W | Systemdisk: Intel SSD 510 250GB | HDD: WD Caviar Black 1TB x2 | Skärm: BenQ TFT 24” XL2410T 120hz | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Black Mamba

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/836552/2011-09-07

Fortfarande altfor dyrt. Men du får en kvalitets låda, skärm och nät agg.
Om du vill ligga på topp, så uppgraderar du gfx kortet och cpu ofta.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Waste of money. Om den blir beställd als.
Moderkort : lol
HD kylare : 2x lol
2x 580 på en skärm : lol

Skärmen är bra.

Köp en riktig bra burk och ta en skön semester istället.

Har du ett annat moderkort som skulle vara bättre? jag vill ha z68, bra OC-egenskaper
HD-kylaren är mer för att ta bort knaster
Har fler skärmar samt letar efter högprestanda i spel som BF3 etc

Kom gärna med konkreta förslag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det du som är NASA? Så länge du inte ska spela på 5st 40" skärmar så kommer du inte behöva två st 580 :O. Finns ingen aneldning att lägga så mkt pengar av prestanda skäl. För 15k får du en lyxdator som maxar alla spel på högstainställningarna.

Permalänk
Skrivet av noak:

Är det du som är NASA? Så länge du inte ska spela på 5st 40" skärmar så kommer du inte behöva två st 580 :O. Finns ingen aneldning att lägga så mkt pengar av prestanda skäl. För 15k får du en lyxdator som maxar alla spel på högstainställningarna.

Om jag har en budget på ca 35k, har du några förslag på förbättringar i så fall?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha 35k för en dator, vilket skämt..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Om du ska köra på många skärmar så skulle jag försökt få tag på ett 580 med 3gb minne, om du ska ha mkt AA och så. vet inte hur stor skillnad det gör dock.
http://www.inet.se/artikel/5409296/gigabyte-geforce-gtx-580-3...
till exempel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeleni:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/836552/2011-09-07

Fortfarande altfor dyrt. Men du får en kvalitets låda, skärm och nät agg.
Om du vill ligga på topp, så uppgraderar du gfx kortet och cpu ofta.

Det förslaget är bättre än det du länkade från första början. Bara det paketet är egentligen allt för påkostat, 16-19k för en riktig top notch dator är mer rimligt.

Men dina pengar givetvis =D jag hade ändå köpt en rimlig dator efter mina behov och tagit en tripp till Thailand 1 vecka ist ^^

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk

Här har du ett paket för 23k
http://www.inet.se/kundvagn/visa/835617/2011-09-06

för mest privärda dator så borde du hålla dig till max 18k, men om du har pengar så är det upp till dig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"