Whitelines - Någon som har erfarenhet av dessa??

Permalänk
Medlem

Whitelines - Någon som har erfarenhet av dessa??

Kort info:
Whitelines, svenskt företag där linjerna är inverterade. Alltså istället för att linjerna är mörkare än pappret, så är linjerna ljusare än pappret.

Så till frågan:
Hur upplevs det att skriva på dessa papper? Är det någon som har erfarenhet av dessa? Kvalité på pappret?

Tänkte testa moleskin först, men så upptäckte jag dessa.

Permalänk

Jag har testat men kan inte påstå att det jag tyckte det var någon större skillnad mot vanligt linjerat papper. Kvalitén på pappret kan jag inte uttala mig så mycket om är väl som vilket papper som helst som är gjort för handskrift antar jag.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Pappret känns lite tyngre och jag upplever det som att det är skönare att skriva på med kulspetspenna. De inverterade linjerna gör att slutresultatet ser ja... renare ut, men att de skulle hjälpa en vid koncentrationen har jag inte märkt något av

Är det värt det? Jag köper två eller tre block Whitelines varje år... resten är vanliga block av bra kvalitet.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem

Jag har testat detta ett tag.
Tycker främst att det är bra för grafer och tabeller i matematiken.
Vid övrig användning så tycker jag inte att det spelar någon större roll eller ger någon fördel.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Okej, jag får nog helt enkelt testa och få mig en egen uppfattning. Men tack ändå för responsen.

Permalänk
Medlem

Har en kompis som bara köper Whitelines, han älskar dem.
Men dock väldigt dyra?

Permalänk
Medlem

jag tycker att de är jäkligt sköna när man räknar tex matte.. blir inte alls lika grötig när man skriver smått

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Entusiast

Kanske skulle testa whitelines. Har faktiskt stört mig lite på att det blir grötigt med vanliga linjer ibland.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kört med det i två år, fungerar bra tycker jag. Lite dyrt kanske, så gillar man sedlar ska man nog titta på något annat.

Inte lika glattigt som kollegiblock brukar vara, mer åt ritblockhållet. Jag tycker "inveteringen" gör att det blir mycket tydlgiare när man har ritat någon graf eller så.

Permalänk
Medlem

Kör whiteine för att anteckna på föreläsningar men när jag ska räkna så blir det det på vanligt rutat eller blankt. mest för att det är dyrare och jag är oekonomisk med utrymme när jag räknar.

Permalänk
Medlem

Uppföljning:

Köpte ett rutat block på bokia för 39:- tror jag. Jag kommer nog köra dessa på föreläsningar, men inte att räkna i. Ganska skönt att det blir lite "renare" när man ritar figurer och liknande.

Permalänk
Medlem

En annan fördel är att när man kopierar slipper man rutorna / linjerna. Blir som om man hade kopierat från ett vanligt A4.