Permalänk
Medlem

Acer laptop vägrar starta

Min Acer aspire 5745g vägrar att starta. Batteriet är laddat och när jag startar datorn börjar den boota upp men efter 2 sek stängs den av. Har provat med strömsladden i också. Har inte gjort något med datorn, den fungerade som vanligt igår.

Någon som har tips på vad som är galet?

Permalänk
Medlem

Vad händer om du trycker på F2 eller Delete o stannar i bios slår den av då med?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Hinner inte komma så långt innan den stänger av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emomk:

Min Acer aspire 5745g vägrar att starta. Batteriet är laddat och när jag startar datorn börjar den boota upp men efter 2 sek stängs den av. Har provat med strömsladden i också. Har inte gjort något med datorn, den fungerade som vanligt igår.

Någon som har tips på vad som är galet?

Bump
Jag tar och kapar den här tråden lite.
Hittade du någon lösning?
Innan det blev så här illa så började den stänga av sig när sladden var i. Jag fick den att sluta genom att göra så att avstängningsknappen inte gjorde något. Ett tag efter det så dog den igen och nu har jag samma problem som du.

Permalänk
Medlem

Händer min laptop med...
Brukar ta ur all ström (batteri & nätdel) och ta upp den till värmen (den står i en sval källare) Då brukar den starta