Länk till Lastpass vilket synkar och sparar lösenord,bokmärken,formulär ifyllningar, och säkra anteckningar mellan allt som stödjer lastpass ff,chrome,ie,opera,iphone,andriod o massa fler.
Och ja funkar även i linux och för mac.
Jag klarar mig inte längre utan lastpass då jag bytt ut mina tidigare standard lösenord (vilka var 6-7st) på alla sidor med tex "CL1^x#@H|J¤BKc%A8iSv" så nu behöver jag bara komma ihåg ett ganska långt komplicerat lösenord till lastpass.
Du kan även ställa in lastpass på att logga in automatiskt på dom sidor du vill vilket är väldigt skönt.
Säkerheten är det inget fel på dom hade ett tillbud i maj där dom misstänker att nån,några kan ha försökt hacka sig in vilket dom var snabba att rapportera om med en bra löpande info om vad som gjorts och vad som krävdes av dig,etc läs mer på blog posten om detta här om du vill veta mer.
Vilket jag kände mig trygg med då jag visste vad dom gjorde hela tiden och att det troligen inte var nåt stort intrång om det ens var nåt då inga rapporter om hackade,övertagna konton har kommit.
Att göra ett långt ganska säkert lösenord som man kan komma ihåg är inte så svårt.
du kan tex börja med det du brukar köra med (lösenord) och ta några stora bokstäver (LösenOrD) sen något,några (|) tecken din bil tex (LösenOrD|VolVo) sen tecken (*) och tex årsmodell (LösenOrD|VolVo*-87) ett tecken ($) sen tex vad du gav för den,hk,kw,topfart,etc (LösenOrD|VolVo244*-87$18,99kr) nåt mer tecken och nåt efter sen har du tex LösenOrD|VolVo244*-87$18,99kr|snabb,som,fan.
Innan du aktiverar det långa halv svåra lösenordet så kan det ju vara bra att öva in genom att skriva det ett antal gånger så att det börjar sätta sig i skallen så du inte glömmer det 2 minuter efter du aktiverat det.
Det tar ju ett tag att hacka.