Den högsta överlevda grafikkorts-Tråden

Permalänk
Avstängd

Är det någon som har testat eller slagit 130celcius ?

Permalänk
Avstängd

Räknas GPU'n i mobilen? Min LG G3's GPU gick upp till 120c innan jag shimmade den med en 0,8 kopparplatta nu ligger den på 70c under full belastning

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig vågat köra över 100 någonsin, visste faktiskt inte att det fanns hårdvara som klarade av högre siffror än det... Hade två stycken 5850 kort i crossfire ett tag och minns att jag nästan taget fick stänga av värmen i lägenheten under vintern

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fisken1986:

Räknas GPU'n i mobilen? Min LG G3's GPU gick upp till 120c innan jag shimmade den med en 0,8 kopparplatta nu ligger den på 70c under full belastning

nje, helst grafikkort :), men 120 grader för en telefon gpu är inte illa

Permalänk
Medlem

En polare gick upp i 105c eller något sen så stängs datorn av. Numera kör han inte med det kortet längre, var ett Asus GTX760 f.ö. Hur lyckas man få 130c utan att datorn slocknar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

En polare gick upp i 105c eller något sen så stängs datorn av. Numera kör han inte med det kortet längre, var ett Asus GTX760 f.ö. Hur lyckas man få 130c utan att datorn slocknar?

oo fan, stängde av alla säkerheter i bios och körde på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

oo fan, stängde av alla säkerheter i bios och körde på.

Jaha så det går alltså bara sådär? Ingenting som dom försöker blockera åtkomst till?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Jaha så det går alltså bara sådär? Ingenting som dom försöker blockera åtkomst till?

nope, gjorde inget annat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Jag har aldrig vågat köra över 100 någonsin, visste faktiskt inte att det fanns hårdvara som klarade av högre siffror än det... Hade två stycken 5850 kort i crossfire ett tag och minns att jag nästan taget fick stänga av värmen i lägenheten under vintern

oo fan, haha