Sjukt less på BF3 efter uppgradering

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sloghunt:

Jag skulle bara vilja ställa frågan hur du får plats med 3-way SLI med DirectCU II kort!?

vatten...

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

vatten...

XD så kan man ju också se på det... Börjar bli lite trött nu då man suttit och försökt lära syrran binära tal i 2 timmar ^^

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Avstängd

skéten beta.

Permalänk

tänkte tvärlåna tråden, har även ja lagg köpte ett gf570 och har nån irriterande lagg bugg eller nått konstig då och då i spelet. De är som nån skjuter fast över hela skärmen och vara bara en halv s kanske nån som vet ?

Permalänk

Samma här, köpte ett GTX580 och trodde att det skulle rulla på fint i 1920x1080 med allt på high/ultra. Kör allt på ultra och utan AA samt AF, har la kring 70-80 fps men kan droppa ända ner till 40 ibland :/

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Konstigt jag kör med 2st 5870 i 1000/1300vattenkylda och en 920 i 4Ghz samt 6gb ram, ligger på över 100fps i ultra men inte med all kantutjämning maxad.

Permalänk
Medlem

3-way SLI Asus GTX 580 DCII, ja då har man fullt i burken

Permalänk
Skrivet av kurdpopcorn:

Det är du.

För det första så är det BETAAAAAA!
Det stödjer inte tri-fi eller SLI, man kan heller inte köra på ultra, utan medium. Medium är exakt likadant som High och Ultra.
För det andra är det BETA.
Det kommer optimeras rejält antagligen, det är mycket buggar och sån skit.
För det tredje, BETA!
Du ska inte ha något problem alls med att maxa BF3 efter release, även i den upplösningen.

TACKOCHHEJ

Vadå, stödjer det inte SLI? Inte undra på att mina fps inte stämmer så bra

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Ska man maxa behövs rejält med vram. Kollade senaste matchen och var uppe i 1200MB.
Alltså inte RAM för alla nybörjare utan grafikkortsminnet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Men ni som maxar VRAM, vad kör ni för upplösningar?

Permalänk
Avstängd

I vilket fall, hur lycka man klämma in tre stycken direct cu kort. Tycker att mitt ensamma 570 direct cu kort tar mycket plats, det tar ju 3 pci slots. # sådana bör ju nästan var en teoretisk omöjlighet att få in.

Borttaget citat från raderat inlägg
Permalänk
Skrivet av Montalva:

vatten...

Är det inte lite onödigt att köpa med direct cu då Iof har de väl mer påkostade komponenter... men ändå.

Sen tycker jag ts får lite skylla sig sj eftersom mycket ögongodis i hög upplösn käkar videominne.

En kedja är inte starkare än dess svagaste länk bättre lycka nästa gång!

DOCK skall sägas att när jag kör medium settings och 1080p med min rigg så bråkar den ibland (vissa matcher) om att jag har för lite minne.

Så kan ju vara betabugg med.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

vi kan ju byta system. du får min i3 och 560ti som funkar bra på high settings så tar jag din skit

Permalänk
Medlem

En vän nämnde att man inte kan sätta allt på ultra i betan ändå, det går att klicka i ultra men det kommer inte att se annorlunda ut än high. Vet inte hur välinformerad han var angående det däremot.

Som tidigare nämnts, work in progress amigo. Det blir nog bra till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Du borde nästan få pengarna tillbaka av DICE om det INTE flyter på som det ska vid release ^^.

Menar du då att alla människor ska få tillbaka pengar från crytek för crysis som fortfarande inte går att maxa på en idag maxad rigg?

ehenkeee; lägga ut bilder i galleriet på din rigg?

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

En vän nämnde att man inte kan sätta allt på ultra i betan ändå, det går att klicka i ultra men det kommer inte att se annorlunda ut än high. Vet inte hur välinformerad han var angående det däremot.

Som tidigare nämnts, work in progress amigo. Det blir nog bra till slut.

Det kan mycket väl stämma. Kommer ihåg att det i Alphan gick att välja mellan low, medium och high men att det ändå bara var low man körde i.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som en helt sinnessjuk siffra att lägga på en dator men vi har väl alla olika prioriteringar. Antingen har du helt enkelt väldigt mycket pengar eller så ja... Hoppas du får lira ditt pangpang på maxinställningar i alla fall.

Permalänk
Medlem

Det kallas inte BETA utan anledning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Det kan mycket väl stämma. Kommer ihåg att det i Alphan gick att välja mellan low, medium och high men att det ändå bara var low man körde i.

stämmer inte har flera test bevisat

Permalänk
Medlem

Du skulle ha satsat på en i7 2600K i stället för en 990X då den lämpar sig bättre för spel, men du kanske hade 990X sen tidigare? Sen vet jag inte om ett tredje GTX580 gör mer skada än nytta, så du kan ju testa att koppla bort ett av grafikkorten och se om det blir bättre. Du ska dessutom även komma ihåg att både spelet och drivrutinerna är i beta-stadiet och lär garanterat bli bättre framöver.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

bara i mitt huvud som smör inte flyter så bra?

Skönt att höra att fler har samma problem dock, känns ju som DICE kanske fixar det om en sådär 4-5 mån efter release som de brukar.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Hjälpsam

2.6GB vram med 3 skärmar.
http://www.overclock.net/video-game-news/1127195-vr-zone-bf3-...
Den skarpa versionen av Bf3 bör som sagt fungera bättre, den skall tex finnas i 64 bitar, då kan TS få full glädje av sina 12GB ram.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalaMAD:

Menar du då att alla människor ska få tillbaka pengar från crytek för crysis som fortfarande inte går att maxa på en idag maxad rigg?

ehenkeee; lägga ut bilder i galleriet på din rigg?

Du tar inlägget alldeles för allvarligt, inte bokstavligt talat att han borde få tillbaka pengarna men tänk dig i TS situation där han har spenderat upp mot 40-50k på en dator och den inte presterar efter det? Mer menat som ett skämt just på grund utav detta, en otrolig summa pengar och ändå fungerar det inte som det ska. (Oavsett om det är BETA eller inte)

Men förhoppningsvis så kommer det att prestera ypperligt vid release, tycker dock att betan är ruskigt kul redan nu och kan inte tänka mig annat än att det slutgiltiga spelet kommer att flyta på ännu bättre och vara så mycket roligare!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Som många andra säger. Till 99% är det inte era datorer som är för slöa. Utan det är BETAN som buggar sönder och ger er fps-lagg. Med all säkerhet kommer ni med en vettig rigg att kunna spela BF3 när det släpps som full release!

Permalänk
Avstängd

Lider fan med dig också jag kör 5850 X2 CF med en jätte klockad AMD phenom2 X4 970 på 4.3 Ghz med 8 GB corsair vengeance minnen och har fps drops lite hit å dit

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Inte säkert alls att det fungerar perfekt vid release. Kanske efter en månad med några patcher.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

This is a mutha fucking beta
DET ÄR DÅLIGT OPTIMERAT
Testa att bara köra ett grafikkort kommer troligen flytta på bättre

Permalänk
Medlem

Alla ni som sitter och gnäller över felen, gör ni något åt det? T.ex. buggrapporterar eller kräver att det ska släppas som open source så communityn kan fixa té 'et själv? Det är väl det som är vitsen med en beta.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Det är inget att oroa dig för :), det är endast Beta drivrutinerna som buggar, och eventuellt beta verisionen utav BF3, inom snartid kommer detta att fxas när spelet lannseras, det är just av denna anledning jag aldrig kör betaverisioner, väntar hellre på orginalet och njuter av ett problemfritt spel!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Schnitz:

Alla ni som sitter och gnäller över felen, gör ni något åt det? T.ex. buggrapporterar eller kräver att det ska släppas som open source så communityn kan fixa té 'et själv? Det är väl det som är vitsen med en beta.

Bra fråga, men jag har läst att DICE redan har färdig buggrättad kod klar, det verkar som att denna Beta, närmast var ett test av deras servers och lite av ett Demo för nyfikna användare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |