Steam problem - Steam store!

Permalänk
Medlem

Steam problem - Steam store!

Hej, jag är ny med det här med digitalt köp men jag tyckte det var på tiden att köpa där ifrån nu!

Jag tänkte köpa ett spel "Åt mig själv" och jag får upp en ruta där jag ska skriva in Kreditkortsnummer och säkerhetskod!

Sen när jag ska slutföra det så klickar jag på nästa och Godkänner avtalet.

MEN!!!! SÅ KOMMER DET HÄR UPP

" Ditt köp har inte slutförts. Dina kreditkortuppgifter har nekats av din bank.

Observera att banken i vissa fall kan "reservera" summan på ditt konto, men den kommer inte att debiteras. När du har rättat alla fel i informationen nedan kan du prova att genomföra köpet igen. "

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Troligen spärrat från internetköp. Vissa banker kräver numera att man redigeras till deras sida där du stoppar i ditt kort i en kortläsare och får ut en kod som verifierar att du vill betala. Själv kör jag paypal vilket funkar perfekt utan den verifieringen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv

Som sagt, kolla att kortet inte är spärrat för internetköp/köp utomland.
Har du Verified by Visa/motsvarande, så kommer du få upp den rutan "i Steam".

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Har du Verified by Visa/motsvarande, så kommer du få upp den rutan "i Steam".

Nope, inte på steam.

Pröva några gånger, det kan strula ibland, annars kan du ju betala med Paypal eller Moneybookers.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag har kunnat köpt från Webhallen, Inet, Discshop, men det är bara steam som inte vill fungera.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Nope, inte på steam.

Fick det senast, men annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Hur verifierar jag?

Visa signatur

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sebastian R:

Hur verifierar jag?

Google.
http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/saker...

Men med tanke på att du kan handla på andra sidor så lär inte det vara problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag har kunnat köpt från Webhallen, Inet, Discshop, men det är bara steam som inte vill fungera.

Det där är ju svenska sidor, Steam har väll sitt i USA vad jag vet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

haft liknande problem på vissa sajter, t ex Nordicbet. Mitt kort funkar på de flesta ställen men har aldrig fungerat på Nordicbet. Ingen vet vad som var felet heller, när jag kontaktade min bank

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Mitt personliga tips är att köpa Paysafekort. Kan köpas på pressbyrån, 7 eleven, osv. Fungerar helt perfekt utan problem från bank! Har köpt alla Fallout new vegas dlc på detta sätt