Analytiker: AMD på väg att bli irrelevant på processormarknaden

Permalänk
Melding Plague

Analytiker: AMD på väg att bli irrelevant på processormarknaden

Efter det svala mottagandet av FX-serien "Bulldozer" varnar analytiker för att AMD är på väg att hamna i en rävsax och tappa betydelse på processormarknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men sant

Permalänk
Medlem

Dessvärre så sant

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Neeeeeeej kom igen nu för fan!

Jobbajobbajobba! Ge oss i alla fall 2nd generationen bulldozer så ni har något son står sig!

Först ATI, sen AMD. Fanboy funkar inte för mig (Ja, jag vet att "ATI" går bra som fan för nu, syftar på varumärket)

(ÄVEN medveten om att jag kör Intel-rigg, väntade på bulldozer...*cry*)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tråkigt Och det verkar inte som att llano har fått den uppmärksamhet den faktiskt borde ha.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det går bra för AMD i framtiden..

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Whaaat det kan inte stämma, det tror jag fan inte på förrens det händer

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Fan va tråkigt

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Proffsmoddare

De återstår ju att se. Men AMD ligger ju bra till på server sidan med Opteron osv. Och AMD LLano tror jag faktiskt kan slå ganska bra.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Det enda rätta känns ju som att AMD ligger i som tusan och pumpar ut en halvfärdig version av Piledriver, men som ändå fungerar mycket bättre än Bulldozer... allt detta innan Intel fått ut SB-E. Alternativt att dom gör en dunder succé av Piledriver och kör över allt annat, dock så är nog inte det så trovärdigt

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swebbe:

Whaaat det kan inte stämma, det tror jag fan inte på förrens det händer

80% mot AMD's 20%, Bulldozer skulle bli räddningen....right..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Snart kan intel göra sätta vilka priser som helst för dom har nästan ingen alls konkurrens

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Musikälskare

Tycker själv inte om AMD men detta är inte bra alls... Behövs konkurrens på marknaden

Men tror inte de är så farligt, de kommer igen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Trista är väl om de ger upp prestandaklassen vid eventuell omprioritering.

Permalänk
Medlem

Hopp.. Så var det med det. Om han har rätt kommer man snart inte kunna köpa en PC-processor under 15 000Kr.

Verkligen jättekul att AMD håller på att gå under, speciellt för alla som har fri tillgång till pappas plånbok när de vill köpa ny hårdvara.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Analytiker ska man aldrig lita på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Analytiker ska man aldrig lita på.

Han den där Moore va väl en slags analytiker? Dessutom, många saker pekar åt det han säger...sorgligt, men sant

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

AMD introducerar: conFusion

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Vad dillar dom om ? AMD och intels största marknad är nog på den bärbara sidan , och uppsvinget AMD har fått genom E och A serien är inte litet , så vem som har prestanda kronan är mindre viktig , eftrsom det är mellan klassen som säljer .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Njaaa... nu tar han nog i lite den där analytikern. Kolla bara på de första Phenom processorerna(9550? eller?) - Var också dukitgt långsamma, det fixade dom ändå rätt så bra med nya versioner av Phenom. Jag hoppas på det bästa...

EDIT: Kanske skulle sympatiköpa en bulldozer bara för att hjälpa till lite:P

Permalänk
Skrivet av flashen:

Tycker själv inte om AMD men detta är inte bra alls... Behövs konkurrens på marknaden

Men tror inte de är så farligt, de kommer igen

Det är som en ond cirkel, intel tjänar mer och mer pengar och kommer snabbare fram i forskning. Amd får mindre och mindre och sackar efter. så att komma igen kräver ett mirakel, eller att de upptäcker något helt revolutionerande inom processormarknaden. Något som spöar intel i ett par år, det skulle gynna oss alla!

Tycker AMD är ett bra företag, ser inget fel med det förutom att det går så fasiken långsamt i utveckling. Men antar att det är pengarna som stoppar det...

Permalänk
Moderator
Moderator

Lite väl förhastat skulle jag nog säga, ett felsteg ja, men inte så hopplöst att det inte kan övervinnas. Hoppas på det i alla fall.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

80% mot AMD's 20%, Bulldozer skulle bli räddningen....right..

Sånt kan vända, de har ju fortfarande prisvärda lösningar.

EDIT:
Fan man kanske ska ta o investera i en Bulldozerer bara för att hjälpa dom lite på traven alltså

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk

Har svårt att tro att AMD försvinner, de har klarat hundår tidigare och kommer förmodligen göra det igen. Däremot kommer de säker få ett rätt tufft 2012 tills de släppt Piledriver. Förhoppningsvis har de då hunnit rätta till Bulldozer, Men missar de även då vette hundan om de blir kvar på desktop-marknaden.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Jaha, inte så att det vore en enorm överraskning om det händer.

Permalänk
Medlem

uffhhhh sorgligt att detta nog är sant

Permalänk
Avstängd

Jag är intel fanboy, not gonna lie.
Och jag skrattade lite åt failet med bulldozer, men det var framförallt för alla amd fanboys satt och skrev att alla tester är fake, och att alla var dumma i huvudet som trodde på testerna osv.

Faktum är att, fanboy eller inte. Total Intel dominans tjänar vi INTE på.
Det finns absolut 0 fördelar med något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Har svårt att tro att AMD försvinner, de har klarat hundår tidigare och kommer förmodligen göra det igen. Däremot kommer de säker få ett rätt tufft 2012 tills de släppt Piledriver. Förhoppningsvis har de då hunnit rätta till Bulldozer, Men missar de även då vette hundan om de blir kvar på desktop-marknaden.

Finns inte en chans att AMD kommer komma ikapp med piledriver. Kanske lyckas dom närma sig lite sandybridge men då har intel ivy bridge ute sen länge.
Som jag skrev tidigare, jag tror AMD är nya VIA på x86 marknaden om ~6år. Oavsett om dom skulle göra en motsvarande design som intels processorer kommer Intel ha långt försprång på tillverkningstekniken.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

HAHA! jag är 26 år och jag har följt AMD sen hela mitt liv och jag tycker inte dom har gjort någon större hit än vad intel har gjort, Tyvärr om ni inte tycker om min åsikt men så tycker jag. visst är det tråkigt men va fan dom får skylla sig själva rent ut sagt...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

80% mot AMD's 20%, Bulldozer skulle bli räddningen....right..

20% av den totala marknaden är ändå jääävligt måna cpu:er