Permalänk
Hedersmedlem

Ändra ditt Origin-ID!

Som många av er känner till så kommer man inte kunna skapa flera "soldiers" i BF3, och heller inte välja ett eget namn, utan namnet kommer bli samma som ditt Origin/EA-ID.

Någon har dock upptäckt att man kan ändra sitt namn i spelet "Scrabble" till iOS och Android, och har skapat ett litet program till Windows som använder Android-API:n för att skicka data till servern, vilket möjliggör att enkelt ändra namn direkt i Windows! Källkoden finns tillgänglig för att man ska kunna vara säker på att ens lösenord inte åker på vift. Jag har själv testat programmet, och det fungerar utmärkt. Jag har dock INTE granskat källkoden.

Nyhet på Battlefieldo

Reddit - ursprung - här finns källkoden att ladda ner.

Edit: EA kommer fixa ett "officiellt" sätt att byta namn.

Permalänk
Medlem
Citat:

[–]duckfighter
I checked the compiled version out in .NET Reflector, and it is the same as the sourcecode.

Jag lägger mig också i listan att denna mjukvara har gjort namnbyte.
Väldigt bra att det finns sådan funktion som inte EA lyckas fixa eh... :?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag använde den och det funkade! Vill dock ändra mitt lösenord. hur gör man det? Hittar inte det i Origin.

EDIT: Hittade, loggade in på EA's sida.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Jag lägger mig också i listan att denna mjukvara har gjort namnbyte.
Väldigt bra att det finns sådan funktion som inte EA lyckas fixa eh... :?

Tror att de vill att man ska hålla sig till ett namn? Eller max 1 namnbyte skulle vara bra... När folk byter namn hela tiden blir det inte kul, man vill ju veta vilka man kör mot, t.ex. om man råkar hamna på samma server som nån spelare flera gånger under ett par dagar så ska det ju bli lite mer personligt än om man dödar random namn hela tiden.

Permalänk

Någon som kikat igenom koden / kört viruscan på detta? ^^

Permalänk
Skrivet av Shinespark:

Någon som kikat igenom koden / kört viruscan på detta? ^^

Skulle förmodligen inte gå att leta virus i programmet då det inte krävs en keylogger/rat för att stjäla informationen du skriver in i programmet. Räcker med att han kodar så att programmet skickar det du skriver in till honom. Därför får man kolla vart informationen man skriver in skickas vilket ska vara EA

Man bör i alla fall byta lösenord efter användning

Permalänk
Medlem

till synergy.eamobile.com skickas datan. hittar inge fuffens i koden utan den ser ren ut.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

TACK för detta! Hatade mitt nick i betan

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

"it's ok check the source code, it only sends data to https://synergy.eamobile.com/” which is legit."

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Som många av er känner till så kommer man inte kunna skapa flera "soldiers" i BF3, och heller inte välja ett eget namn, utan namnet kommer bli samma som ditt Origin/EA-ID.

Källa på detta? Du har inte kunnat ändra ditt Origin/EA-ID sen BF2 men man har alltid kunnat skapa flera soldater. Från vad jag har sett av Battlelog ser det ut att vara stöd för flera soldater eftersom den sa "Active Soldier" om statsen med din huvudsoldat som början på en lista...

Skulle aldrig använda ett program som detta.

Permalänk
Medlem

Awesome program! Ska ladda ner det när jag kommer hem! Skapade nämligen ett helt nytt acc för att mitt namn sög..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av murklor:

Källa på detta? Du har inte kunnat ändra ditt Origin/EA-ID sen BF2 men man har alltid kunnat skapa flera soldater. Från vad jag har sett av Battlelog ser det ut att vara stöd för flera soldater eftersom den sa "Active Soldier" om statsen med din huvudsoldat som början på en lista...

Skulle aldrig använda ett program som detta.

Nope, enbart 1 Soldier, Tyvär.

Källa: www.bf3blog.com/2011/10/still-only-one-battlefield-3-soldier-...

Varför skulle du aldrig använda programmet?
De är flera som har läst källkoden och den skickar datan direkt till EA.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Mailade EA för några veckor sen ang. detta med namn i spelet.

Fråga:
"Hej, har läst om att ens origin kontonamn kommer vara just det namn man får i spelet, vet inte om det stämmer-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvh"

Svar:
"Hej,

Tack för att du kontaktat EA Support idag angående BF3.

Det du beskriver gäller enbart under betan, när spelet släpps "på riktigt" så kommer du själv att få välja gamertag.

Jag hoppas du funnit informationen användbar. Om den inte var till hjälp eller om du har en annan förfrågan, tveka inte att kontakta oss igen via ditt konto på http://electronicarts.se

Vi på Electronic Arts Support önskar dig en trevlig spelupplevelse.

M.v.h Fredrik

Electronic Arts Tekniska Support"

Permalänk

Jag testade, fungerade riktigt smidigt. Än en gång misslyckas EA med en så banal funktion som att byta namn. Med lite vett lägger de till programmet i Origin. ^^

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Varför skulle du aldrig använda programmet?
De är flera som har läst källkoden och den skickar datan direkt till EA.

Det är ju inte källkoden som är problemet... Snarare hur EA reagerar om dom upptäcker att man pillat med det. Bannat Origin konto är rätt sannolikt.

Permalänk
Keeper of Traditions

Citerar deras Live-Support:

Citat:

Sourabh: Unfortunately, at this time we do not support the changing of the Master ID. Changing the EA ID can cause account/server ID corruption issues, which could prevent you from playing some of the games you are currently active in.

Sourabh: I am sorry for this as we are not changing EA ID as there can cause account/server ID corruption issues. And there are some , on which players are not able to play the game online after changing EA ID

Känner mig därför inte helt säker på att jag vågar använda ett tredjepartsprogram för att mixtra med deras data...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Funkade för mig. Men jag skiter i om det blir bannat eftersom jag bara hade betan på det. I värsta fall får jag göra ett nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Funkade för mig. Men jag skiter i om det blir bannat eftersom jag bara hade betan på det. I värsta fall får jag göra ett nytt.

... Vad spelar det för roll då? Då kommer du ju ändå inte ha BF3 på det Origin konto du bytt namn på?

Permalänk
Skrivet av murklor:

... Vad spelar det för roll då? Då kommer du ju ändå inte ha BF3 på det Origin konto du bytt namn på?

Blir han bannad så byter han. Blir han inte bannad så byter han inte och kör de med namnbytet.
Dock förstår jag inte varför EA skulle Banna för det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Hedersmedlem

EA tillåter ju uppenbarligen namnbyte genom det här mobilspelet, och det här programmet använder ju samma API som Android-versionen av detta spel, så EA borde rimligtvis inte kunna se om man har använt detta lilla programmet eller Android-appen.

Permalänk

Förstår inte paniken att kladda med detta över en beta, bara att ta det lugnt och invänta spelet. Och som det stod i fudge_79's mail så kommer inte detta "problemet" att finnas i det riktiga spelet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Förstår inte paniken att kladda med detta över en beta, bara att ta det lugnt och invänta spelet. Och som det stod i fudge_79's mail så kommer inte detta "problemet" att finnas i det riktiga spelet.

EA:s supportfolk verkar inte ha koll på någonting. Det finns lika många svar på vanliga frågor som det finns anställda. Vissa har fått sina namn ändrade, vissa har fått beskedet att det inte går att ordna, och vissa får beskedet att man kommer kunna skapa en soldier med eget namn.

Permalänk
Skrivet av widL:

EA:s supportfolk verkar inte ha koll på någonting. Det finns lika många svar på vanliga frågor som det finns anställda. Vissa har fått sina namn ändrade, vissa har fått beskedet att det inte går att ordna, och vissa får beskedet att man kommer kunna skapa en soldier med eget namn.

Visst, de där support avdelningarna brukar hålla en nivå av total förvirring. Men jag förstår fortfarande inte paniken angående inställningar på ett spel som ej är släppt ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

EA tillåter ju uppenbarligen namnbyte genom det här mobilspelet, och det här programmet använder ju samma API som Android-versionen av detta spel, så EA borde rimligtvis inte kunna se om man har använt detta lilla programmet eller Android-appen.

precis ingen fara EA vet om detta nu och dom kommer fixa så det blir tillgängligt för alla, blir liksom lite pinsamt när dom först säger att man inte kan byta och sen dyker det upp såna här enkla lösningar.

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/30/5713912.page#174940...

Permalänk
Medlem

Japp det funkar

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Fungerar utmärkt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av putana:

precis ingen fara EA vet om detta nu och dom kommer fixa så det blir tillgängligt för alla, blir liksom lite pinsamt när dom först säger att man inte kan byta och sen dyker det upp såna här enkla lösningar.

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/30/5713912.page#174940...

Bra, då var det bekräftat att de kommer lösa det från officiellt håll. Då slipper alla som är nervösa att använda detta verktyget (jag förstår varför ni är nervösa!). Tack för länken!

Permalänk
Skrivet av katanaa:

till synergy.eamobile.com skickas datan. hittar inge fuffens i koden utan den ser ren ut.

Tack för att du tog dig tid.

Skrivet av WolfOfVengeance:

Visst, de där support avdelningarna brukar hålla en nivå av total förvirring. Men jag förstår fortfarande inte paniken angående inställningar på ett spel som ej är släppt ännu

Nu är det så att i alla fall jag läste på betans forum (i en officiel post) att man skulle få samma namn vid release som man hadde i betan. Mitt EA kontor råkar vara rätt gammalt och något jag gjorde för att lite snabbt testa nått spel, så skrev inte något namn jag trivs med. Det är inte som om jag orkar hålla koll på sjutti-fjorton olika email-konton för varje spel jag vill spela, så detta känns angeläget.

Permalänk
Medlem

själv har jag mitt för och efternamn som origin id så jag har rätt att byta då. vad ska jag hitta på för superfräckt namn då?... stora problem i i-landet sverige.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Funkar inte för mig, får bara "couldnt login" när jag försöker ändra. Någon som kan skicka mig en länk där jag kan ladda ner programmet så jag vet att jag gör rätt?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301