Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Vad gnälliga ni är! Fast det är ju gnälltråd.

Om jag ska gnälla på något så är det att klassen Support är så under powered så det är sjukt. LMG's har inte en chans mot något vapen på något avstånd. Samtliga assault rifles är bättre på längre avstånd än LMG's och dessutom (förståeligt) har dom högst rekyl. Till råga på allt kan man inte låsa upp nåt suppor-vapen i Co-Op, något man kan med alla andra klasser. Sist men inte minst så får man bara 10 poäng för resupply när man får 20 för att heala någon.

Jag kör support och jag får 20 per supply,

Men för tillfället är det att jag inte kan köra co-op, avslutas utan felmeddelande innan jag ens kommit in i spelet

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Cubensis:

Kan det inte vara skott som penetrerar väggen/hörnet?

I vissa fall ja men oftast har det med nätkoden att göra, tycker dock det har blivit mycket bättre än betan.

__________________________________________________________________________________________

Det jag stör mig mest på är unlocks för jets och helikoptrar. Inte att de finns utan att man måste låsa upp flares. Är nästan omöjligt för en utan unlocks att få nya när det finns andra flygplan med missiler i luften eftersom du inte har några flares som skyddar mot missilerna.

Tactical light skulle behöva tonas ner lite, den bländar på lite för långt avstånd just nu. Annars gillar jag hur den fungerar.

Permalänk
Medlem

Rubberbanding! Fyfan ja spyr, blir helt galen av de..Helt ospelbart

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Jag kör support och jag får 20 per supply,

Men för tillfället är det att jag inte kan köra co-op, avslutas utan felmeddelande innan jag ens kommit in i spelet

Om det är någon i din squad som får ammo antar jag?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Om det är någon i din squad som får ammo antar jag?

Yupp, precis, resupply, om vi tänker på samma sak, kasta ammolåda på personer i ditt lag

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

-Tycker kill "delayen" är väldigt irriterande man tror alltid man hinner kasta sig ner eller springa runt ett hörn och sedan dör man :p.
-Sen att man måste Stänga av hela spelet varje gång man bytar server istället för att bara ha ett "ingame" system och sedan battelog sidanav.(Tycker battlelog är en jättebra idé men någonstans i planeringen failade det)
-Partyt i battleloggen är väldigt buggat och funkar typ aldrig utan fler log in log out omgångar. (går att lösa men är irriterande)
-Att squad size är limiterad till 4 spelare. Tycker 6 var mycket bättre fårn bf2 tiden (men är väl en balanseringsfråga antar jag)
-Folk som anvönder RPG's på banor med TK on utan att tänka (men retards kommer alltid att finnas och händer inte så ofta heller)

å andra sidan finns där för många + för att lista och är fortfarande det bästa spelet på väldigt länge.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

- All rubber banding på varenda server. Märks särskilt när man springer över ett fält och hoppar tillbaka nån halvmeter gång på gång.

- Onödigt omständigt att mecka med sina vapenkonfigurationer. Vill du testa det nya siktet? Klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, Back, Back, Back, Back, Back, Deploy. Särskilt nu i början när man låser upp grejer på löpande band. Nån snabbfunktion hade behövts, t.ex. att fråga om man vill equippa senast upplåsta grejen.

- Fattar inte heller varför de inte behöll staplarna för vapnen från BC2, smidigt och överskådligt där så man enkelt visste vad det var för skillnad på vapnen förutom utseendet.

Ändå ett riktigt riktigt skoj spel på det stora hela iaf.

Permalänk
Medlem

Just ja, att DICE gör samma sak som i bc2 att har friendly fire off som default = det blir samma sak på alla servrar. Sjukt dåligt att inte ha det på.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

ta det som hände mig igår sitter inne i banken bakom en flera meter tjock betongvägg och blir ihjälskjuten av en kille med standard sniper. Man springer runt hörn och man ser att man är runt hörnet då sprejar någon som såg en runda hörnet och då dör man. extremt mycket campar, rpg noobs. Spelare som tror dom är john wayne och inte ger någon som helest coverfire åt folk som springer eller defusar. fortsätter det så här så kommer jag nog skita i köra spelet.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Vad gnälliga ni är! Fast det är ju gnälltråd.

Om jag ska gnälla på något så är det att klassen Support är så under powered så det är sjukt. LMG's har inte en chans mot något vapen på något avstånd. Samtliga assault rifles är bättre på längre avstånd än LMG's och dessutom (förståeligt) har dom högst rekyl. Till råga på allt kan man inte låsa upp nåt suppor-vapen i Co-Op, något man kan med alla andra klasser. Sist men inte minst så får man bara 10 poäng för resupply när man får 20 för att heala någon.

LMG's har generellt sett högst skada och high rate of fire och störst kapacitet för ammuntion. Det är BF finns inget uber vapen som äger allt är oftast personlig preferens och positionering som gäller.

NÄr jag kör med mina kompisar i squad brukar vi köra 1 medic 1 support 2 engineers. och brukar sluta på generellt samma score, så finns mycket poäng att hämta du ska inte bara döda

anledningen till att du för mindre poäng för resupply är för att alla har alltid gjort av med någon form av ammo bara att kasta ut :p. Sen får resuuply ribbons väldigt snabbt vilket du inte får för healande utan bara ressande. remember 50 ribbons = 10k exp för det mesta

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

LMG's har generellt sett högst skada och high rate of fire och störst kapacitet för ammuntion. Det är BF finns inget uber vapen som äger allt är oftast personlig preferens och positionering som gäller.

NÄr jag kör med mina kompisar i squad brukar vi köra 1 medic 1 support 2 engineers. och brukar sluta på generellt samma score, så finns mycket poäng att hämta du ska inte bara döda

anledningen till att du för mindre poäng för resupply är för att alla har alltid gjort av med någon form av ammo bara att kasta ut :p. Sen får resuuply ribbons väldigt snabbt vilket du inte får för healande utan bara ressande. remember 50 ribbons = 10k exp för det mesta

Jo absolut, jag får nog säga att LMG's passar mig absolut sämst, dessutom kan dom omöjligen göra mest skada på långt avstånd (sniper rifles borträknat givetvis). Jag har otaliga gånger fått 6-7 hitmarkers i rad utan att fienden i fråga dör. Nej, assault är nog klassen för mig tror jag

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radook:

Att jag är sämre än andra och dör hela tiden är det ända problem jag ser med detta underbara spel.

Då är vi två, härligt.

För min del, som inte alls är en bra spelare men som gärna vill bli bättre och älskar stt spela Bf3 och Bc2, är spelet nästan för detaljerat och stort.
Jag hinner aldrig urskilja var folket är, tittar på kartan ser inga fiendepilar, men likt förbannad så smäller det direkt.
Det är svårt att urskilja fienden bland alla fina detaljer. Men det är väl bara att nöta timmar antar jag.

Kan hålla med om mycket som sagts ovan, men det jag stör mig mest på är dessa förbannade ficklampor, varför finns dem?

Varför kan man inte skapa flera soldater på sitt inlogg som i bc2?

Sen är det ju en massa konstigheter som händer nu i början. I går försvann mina vapen efter ha sprungit ett maratonlopp och letat action så såg jag äntligen en fiende. Nu jävlar tänkte jag. Högerklickade för att få in honom i siktet, då försvann mitt vapen och 1 sek senare sköt han mig, snopet...

Men i grund och botten, och med lite fix från spelskaparnas sida, så ser jag fram emot många timmar roligt spelande.
Och vem vet, en vacker dag tar jag er allihop.
Fram tills dess så hälsa artigt på killen som ligger på mage och tuggar grus, det är nämligen jag...

Game on!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Håller med, tycker att DICE borde lägga upp så RPG's måste låsa på ett fordon så folk inte springer runt och skjuter hejvilt med dom överallt.

Word!

Skrivet av Thewiruz:

Vänta nu..

Om du har ett vapen så använder du det eller hur? Bara använda på fordon *asg*! Sen att banna folk för det är ju ännu värre.Inte för att jag spelar infanteri speciellt mycket men ska du som Assult inte få dela ut ammo för det är fusk?

Jag tänker inte dra några förhastade slutsatser, men av ditt svar att döma så verkar du vara just en sån som springer omkring och leker quake med rpg. Om inte, bra! för det finns inget värre än dessa RPG noobs som bara är ute efter K/D ratio. Man borde ta bort alla RPGs utom Javelin och FIM-92 Stinger, problem solved. Engineeren har ett maskingevär, använd det i close combat ffs! Vill man smälla använd då granat som alla andra...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Fan va folk gnäller orka

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Om jag ska gnälla på något så är det att klassen Support är så under powered så det är sjukt.

Det kan jag verkligen inte hålla med om. Om jag ska vara ärlig är vapnet PKP Pecheneg helt jäkla over powered. Hade 3-5 i K/D på Metro, plockade upp ett supportkit med PKP Pecheneg. Slutade med att jag hade 31-6, eftersom alla dog så fort (hade ett assaultvapen innan a.k.a myggjägare). Men visst är support förmodligen det minst "belönande" att spela som, men den klassen har sjukt starka vapen, M249 t.ex. Sen har de C4 som det bara är att sätta på fordon. För att understryka att support inte är för svaga kan jag säga att varje gång jag hamnar i en spray-n-pray duell med en PKP-support, och jag får in första kulorna, så vinner han i de flesta fallen pga. hög DPS.

On topic, det värsta är som många redan har sagt, att man dör efter att man tagit skydd. Sen förstår jag inte gnället på RPG på "infanteribanor", man måste ju träffa rakt på (iaf på normal, ej hardcore) för att one-shotta någon. I Call of Duty hade en enda noob-tube dödat 5 pers med ett skott som är ihopklumpade, men här får man mata raket efter raket.

Och avslutningsvis, varför försvinner raketer, handgranater, skott och övriga projektiler automatiskt om du dör EFTER att du har avlossat dem? Hade lätt kunnat döda fler tanks bl.a. om det inte vore för att "om du dör så dör ditt skott".

Permalänk
Avstängd

1. buggigt eyefinity.
2. flashlights.
3. alla jäkla saker som ligger i vägen som man måste hoppa över.
4. Noobs som ligger och skjuter utan att avancera och som blockar gångar.
5. Noobs som springer iväg innan de rensat runt en flagga.
6. sega animationer till och från.
7. gummiband.
8. noob admins.
9. dice.
10. ea.
11. etc...
12. hackers som finns på battlelog.
dice kan inte spela sitt eget spel ens, att göra ett spel utan att ha kvalitativ feedback så saker funkar som de ska är det faktiskt inte underligt att bf3 ser ut som det gör i nuläget.

spelet är dock som idé jättebra och funkar och lär bli det bästa i serien så långt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AtreX:

Just out of pure interest.. Har du någonsin övervägt att använda den info om fientlig snipers position som du får dig serverad på silverfat när vederbörande dödat dig..? Du får i typ 8/10 fall reda på exakt vart fi ligger och kan, om du skulle ha lust, plocka fram kanintofflorna och din långa, slöa sked och ge dig ut på dogtag-jakt.. vad är problemet?

Det var inte just av denna anledning, att kunna utvinna motståndarens position, som jag skulle föredra killcams. Det körs ju så mycket cheats, och på killcam kan man ofta se ifall moståndaren skjutit en på "spel-lagligt sätt" eller om de använt något cheat. Inte för att man kan göra så mycket åt det, men förhoppningsvis ska det ju finnas något sätt för serverns moderatorer att kicka såna spelare, eller att DICE ska ta mer ansvar att hålla sånt utanför spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loweb_:

Flashlights, RPG, Campers, att man inte kan se första person på den som dödar en, buggarna osv. Har inte haft några strul med disc, funkat bra*peppar peppar*.

Samma här, blir så jävla förbannad på alla noobs som kör med RPG på små banor utan fordon! Sen är jag inget fan av hur OP mortal är...

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Master of Overkill

det enda jag tycker är lite segt är att du kan inte byta Vapen sikte när du e död så du måste ta på dig tid när du kan spawna och att man kan köra igenom stängsel utan att dom går sönder och köra rakt igenom och Gena sönder.
Dock har spelet alldrig crashat för mig, och folk som undar spelar jag 3 sli inte 4 i BF3 för många som kommenterar de -.-

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Flopper:

1. buggigt eyefinity.
2. flashlights.
3. alla jäkla saker som ligger i vägen som man måste hoppa över.
4. Noobs som ligger och skjuter utan att avancera och som blockar gångar.
5. Noobs som springer iväg innan de rensat runt en flagga.
6. sega animationer till och från.
7. gummiband.
8. noob admins.
9. dice.
10. ea.
11. etc...
12. hackers som finns på battlelog.
dice kan inte spela sitt eget spel ens, att göra ett spel utan att ha kvalitativ feedback så saker funkar som de ska är det faktiskt inte underligt att bf3 ser ut som det gör i nuläget.

spelet är dock som idé jättebra och funkar och lär bli det bästa i serien så långt.

Mit Nvidia suoround funkar skit bra iallafall :/

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag tycker BF3 har varit jävligt ok hittills men det finns ju saker som man stör sig på och som de borde fixa.

Som lagget som blir på en del servrar även om man har bra uppkopplig och prestanda.

Sen det ju den här taktiska ficklampan, den kan ju tydligen blända en i full dags ljus och på mer än 100 meters avstånd, vilket inte är så realistiskt.

Men det som stör mig mest är laserpekaren som man också blir bländad av tydligen. Fattar inte hur de tänkte där, tror de att en soldat har tid att sitta och rikta in sina laserpekare som har en radie av 1 cm eller 2 i ögonen, för du måste ju sikta rakt i ögonen för att det skall funka, inte ens om du är krypskytt så lyser du någon i ögonen med en laserpekare även om du skulle ha tid med det, men det har du inte häller för du måste fokusera på målet inte målets öga. Just den här laserpekaren hör ju häller inte hit, används främst av polis inte militär, dock finns det en annan sort som användas av special styrkorna som använder IR-ljus, för att se den lasern måste du använda ljusförstärkare.

Sen värkar ju laserpekaren vara till för sådana personer som inte kan sikta för fem öre utan bara vet vad auto är och en höft, för det står att den ökar träffsäkerheten från höften i spelet tydligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Mit Nvidia suoround funkar skit bra iallafall :/

funkar bra men kan inte köra native upplösning, för mig spelar det ingen roll då det normalt sett är den jag bruakr använda.
men inte out of the box stuff direkt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Att spelet hade kunnat vara så mycket bättre om de inte gjorde allt för att få ut det innan mw3. Och om de inte hade behövt ta bort så mycket saker för att konsolerna inte klarar det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

"om du dör så dör ditt skott".

Detta har inte jag upplevt, det är ofta jag kastar in en granat någonstans och blir sedan skjuten. Väntar man då typ 1 sec så smäller granaten och förhoppningsvis får jag den jäkeln som döda mig.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

* Står man på ett tak som ex. regn banan, kommer inte ihåg vad den heter, så kan man inte springa över kanten trots att den är typ 10-15 cm.

* Det vita siktet, corsair, eller vad det heter brukar försvinna när man har sprintat. Även när jag har kastat en granat så brukar den vita plutten stanna mitt i siktet

* Tar lång tid att connecta till en server, sen får man oftast connection to the server has timed out.

Sen stör jag mig på folk som ska köra med RPG på TDM, finns inga tanks men ändå måste dom köra RPG för att lyckas döda en.

Visa signatur

CPU: i5-2500K | RAM: 4gb XMS3 1333mhz | Grafikkort: XFX Radeon 5770 | Mobo: MSI P67A c45 | HDD: WD Black 500GB | Chassi: NZXT Lexa S |PSU: XFX XXX Edition 750W

Permalänk
Medlem

värsta med spelet är idioterna som spelar det! antar det ä'r massa noobs som köpt detta nu då det redan ett år sedan började reklameras ut i media och tv , så nu spelar 50% noobs som aldrig sett ett FPS förut (iaf så känner jag det) lagkamrater har inte en susning vad som händer har sett flera gånger folk så å titta på mcomstationen då den är armad och har inte en aning vad det är för alarm som larmar.... slagit sönder mitt Razer Black Widow pga detta jag är inte ens bra i BF men jag kan iaf förstå och inse vad som händer omklring mig..

Ofta när man spelar rush som defender är det inte en endaste engineer alla sitter och snipar från spawn och blir dödad GÅNG på GÅNG av tanks osv men har inget intresse försöka ta ner dem ... sedan verkar alla defenders "defenda" bakom alla mcoms typ 50-100 meter bakom ligger dom och snipar med sina bössor

Gillar inte heller Mortar i vissa fall,. OFTAST inte ett problem men på en liten bana så var det ett halvt lag som bara satt med sina mortars,. en giock typ 20-0 sedan efter 15-3 .. och de tre gånger han dog var då ja bytta klass och mortade hans ass

får man negativ W/L om man ragequitar ??? ja har sänkt min från 1.3 till 0,95 :S vasr nere på 0,7 ett tag

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Och avslutningsvis, varför försvinner raketer, handgranater, skott och övriga projektiler automatiskt om du dör EFTER att du har avlossat dem? Hade lätt kunnat döda fler tanks bl.a. om det inte vore för att "om du dör så dör ditt skott".

Detta brukar hända för mig när jag precis skjuter och man kan se rakten sticka iväg. Tror helt enkelt att det är så att det beror på responstiden till servern. Din dator visar att du skjuter (animationen) och skickar till servern att "jag har skjutit" sedan säger servern: nej du är död och tar bort din raket som du skjöt när du var "död".

Samma fenomen som i Bad Company 2.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Spelet är helt enkelt för roligt, grymt och välgjort och jag har inte så mycket tid att spela det för att jag jobbar :'(.

Permalänk
Medlem

Funkar perfekt för mig. Stöter väldigt sällan på buggar. Jag tycker inte att man ska klaga över att man blir kickad från servrar heller för alla vet ju att det bara är att uppdatera pb. Upplever aldrig laggiga servrar. Spelar dock bara på eu servrar och helst på swecs eller webhallens. Varför spela på servrar långt bort med mycket ping när det finns gott om servrar i europa? Och för er som dör när ni är bakom en vägg så går det faktiskt att skjuta genom väggar här Och det där om rpg håller jag inte alls med om. Det är ju mycket lättare att döda någon med ett rifle. Dessutom är det rätt så lätt att undvika rpgn. Så länge man inte ligger vid ett fönster med en sniper då men gör man det ska man inte klaga över rpgs Störde mig också på campers ett tag i betan men det gick över när jag upptäckte att de som campar inte tar över några punkter. Så man vann ju ändå fast man dog av campers hela tiden.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Nu finns det kösystem!