Permalänk
Medlem

uppdatering

Chassi: Gamla: Cooler Master 690 II Advanced Lite ATX Black
Nya: Corsair Obsidian 650D

Moderkort: Asus P6X58D-E X58 S-1366 ATX

Processor: I7 960 3.2GHZ

Grafik: Asus Geforce GTX 580 DirectCU II 1536MB

Minnen: Corsair 6GB DDR3

Nätagg: Gamla: XFX Core Edition 750w
Nya: Corsair AX 750w Professional

Lagring: Western Digital 1TB

CPU Kylning: Gamla: Noctua NH-U12P SE2
Nya: Corsair H80

Fläktar: Noctua NF-P12-1300 120mm x2

Skärm: Samsung 40" LED Hd tv o BenQ G2420HD

Övrigt: Logitech G110 o Qpad 5k

uppdatering

Permalänk

Tja, vore skit shysst ifall du kunde lägga upp din bakgrunds bild på fuskbugg eller imageshack. Ifall jag får sno den av dig ^^

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

Jäkla fint bygge, du! Speciellt eftersom att det var ditt första (:

Är också intresserad utav wallpaper:D

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

hehe tack

den finns på google under NVIDIA Claw Wallpaper_by_thorgaris

Permalänk
Medlem

själv är jag intresserad av skärmen! vad tycker du ? vad gav du för den ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

sinnessjukt snyggt bygge skulle nästan kunna tro att du har fått hjälp av någon

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

själv är jag intresserad av skärmen! vad tycker du ? vad gav du för den ?

beror lite på vilken av dom du menar ^^ LGn har jag ingen aning den tog ja från min pappas gamla data sen samsungen fick jag rätt så billigt om man jämför med andra gillar båda skärmarna mycket dom ger riktigt bra bild, så inget o klaga på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

sinnessjukt snyggt bygge skulle nästan kunna tro att du har fått hjälp av någon

haha vet du hjälpte mej broder e glad för de, skulle ja gjort utan dej

Permalänk
Skrivet av freppa91:

haha vet du hjälpte mej broder e glad för de, skulle ja gjort utan dej

Battlefield 3 idag

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, gillar noctuas bruna fläktar
Gummibanden kan dock snabbt bli sköra o. gå av, se om inte du hittar nåt stabilare att fästa fläkten med.
Beror ju förståss på kvaliten på banden o temp. i lådan osv.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

5p för tangentbordet!

Permalänk

5p för nätaggregatet

Permalänk

5p för kabeldragningen förrutom noctuafläkten i botten!

Visa signatur

Permalänk

beauty and the beast !!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

beauty and the beast !!

haha din stora beast ;P

Permalänk
Medlem

Vad var anledningen till bytet?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Vad var anledningen till bytet?

ville ha något annat och lillebror ska bygga sin första nu snart så kunde han spara på sina pengar lite och få chassi, nätagg och några fläktar för halva priset av mej

Permalänk

inte snyggt med blå led fläktar i det där diskreta chassit men annars nice!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

inte snyggt med blå led fläktar i det där diskreta chassit men annars nice!

blå och grön och röd passar ingenstans!!! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

fan jag vill ditt moderkort illa;D
fintfint^^

vet du hur du kan få din dator att bli lite mer freppa91-edition?

http://www.sweclockers.com/galleri/8526-gpu-cooler-modbackpla... ^^

gillar dina mods, dom e riktigt snygga mm hade tänkt mej typ sticker bomba mitt nätagg eller något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa91:

gillar dina mods, dom e riktigt snygga mm hade tänkt mej typ sticker bomba mitt nätagg eller något liknande.

tackar, kul att du gillar dem ^^
ang sticker så kan du kolla med Alexzpro, han kan skriva ut stickers billigt^^ du väljer designen och hur stor de ska vara och sen får du det i brevlådan^^ det e plast klistermärke så de håller länge och du kan ta bort när du vill, vilket du inte kan göra med vanliga stickers

sticker bomba tycker jag e barnsligt så det e inte värt att förstöra nätagget för nåt du bara gillar idag... skulle ha varit snyggare om du ber honom att skriva ut ett stort klistermärke och wrapa nätagget och på toppen kan du ha lite fina ord istället för specs och på sidan kan du skriva ditt smeknamn eller eget designat 750w eller nåt liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

tackar, kul att du gillar dem ^^
ang sticker så kan du kolla med Alexzpro, han kan skriva ut stickers billigt^^ du väljer designen och hur stor de ska vara och sen får du det i brevlådan^^ det e plast klistermärke så de håller länge och du kan ta bort när du vill, vilket du inte kan göra med vanliga stickers

sticker bomba tycker jag e barnsligt så det e inte värt att förstöra nätagget för nåt du bara gillar idag... skulle ha varit snyggare om du ber honom att skriva ut ett stort klistermärke och wrapa nätagget och på toppen kan du ha lite fina ord istället för specs och på sidan kan du skriva ditt smeknamn eller eget designat 750w eller nåt liknande

låter bra kanske tar och gör det, vad tror du om kolfiber och egen logga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa91:

låter bra kanske tar och gör det, vad tror du om kolfiber och egen logga?

ja

Permalänk
Medlem

Nice bygge, blev stilrent allt utom blålysande fläktar hehe xD hur blev temps GPU:n

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

Nice bygge, blev stilrent allt utom blålysande fläktar hehe xD hur blev temps GPU:n

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar haha aa vet men syns ju inte med sidan på och dom ger ett lite extra ljus på komponenterna så är dom ju tysta med så jag klagar inte jodå tempen på GPU:n ligger runt 38C. det blev bättre och tystare, koppla bara in adaptern en gång och insåg jag behövde ställa om fläktkurvan vilket jag inte palla så jag kör fläktarna via moderkortet med low noise adaptern + splitter som kom med fläktarna

Permalänk

Satte du fläktarna direkt på DCII kylflänsen eller bytte du den också?

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av törnvall:

Satte du fläktarna direkt på DCII kylflänsen eller bytte du den också?

rakt på DCII kylflänsen med lite ståltråd funkar fint

Permalänk
Skrivet av freppa91:

rakt på DCII kylflänsen med lite ståltråd funkar fint

okej! jag funderar på att byta till en mk-26. har hört mycket gott om dom.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD