PHP och CSS: Få till Lightbox som fungerar som pop-up
Ja, jag är medveten om att rubriken kan vara förvirrande men jag kom inte på något bättre
Har ett litet problem med ett eget CMS-system (just nu bara text) som jag håller på med på fritiden.
Jag vill att när man klickar på en specifik länk så ska speciell information för den komma upp, MEN inte med hjälp av JavaScript.
Lägger lite kod nedan så det är lättare att förklara:
<td>
<p><a href="edit-pages.php?e=<?php echo $row['link']; ?>&a=edittext">Edit text</a></p>
</td>
<td>
<p><a href="edit-pages.php?e=<?php echo $row['link']; ?>&a=changeorder">Change order</a></p>
</td>
<td>
<p><a href="edit-pages.php?e=<?php echo $row['link']; ?>&a=deletepage">Delete page</a></p>
</td>
När man klickar på någon av dessa länkarna så tilldelas variabeln a ett värde. So far so good. Längre ner i koden har jag detta:
<?php
if(isset($_GET['e']) && (isset($_GET['a']))){
if($_GET['a'] == "edittext"){
?>
<?php
}else if($_GET['a'] == "changeorder"){
?>
<?php
}else{
?>
<?php
}
}
?>
Här ska då ligga informationen som ska komma upp för respektive länk.
Enkelt sammanfattat så vill jag använda divar som fungerar som en Lightbox med text, och inte t.ex. window.open för att göra 3 eller fler sidor med varsin funktion, utan istället göra allt från en PHP-fil. Lyckades till en viss del implementera denna koden: http://www.emanueleferonato.com/2007/08/22/create-a-lightbox-... Problemet med den var att jag inte kan kalla javascript:void(0) i href då den redan e upptagen (duurrrrr) så den kom upp i ca 0,1 sekund och försvann sedan.
Förstår om det kan verka klyddigt, fråga mig bara om ni undrar något