Verifying DMI pool data, jobbigaste problemet någonsin!

Permalänk
Medlem

Verifying DMI pool data, jobbigaste problemet någonsin!

Tja! Jag har ett lite jobbigt problem som jag inte kan hitta en lösning till, tänkte att ni säkert kan hjälpa mig här.
Min stationära dator fungerade utmärkt, fast en dag så satte jag på den så fastnade den på texten där det laddas.
Den fastnade på, Verifying DMI pool data....
Jag har försökt göra ganska mycket och har inte kommit fram till något som fungerar.
Finns det någon här som har haft det här problemet som nu kan hjälpa mig?
Antingen så löser jag det här problemet eller i värsta fall formaterar hårddisken. Då undrar jag ifall man på något sätt kan spara undan filerna som finns på hårddisken? Använder Windows 7 ifall det spelar någon roll.
Ungefär så här ser det ut:

Permalänk
Medlem

Kan du komma in i BIOS?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Kan du komma in i BIOS?

Ja det kan jag.

Permalänk
Medlem

Ingen som förstår felet eller vet hur man kan lösa det här?

Permalänk
Medlem

Alltså detta är ett ganska svårt problem att lösa utan att installera om windows.
Det du kan göra är att reseta bios, inte för att jag tror att det hjälper.

Annars kan du trycka in din windows skiva, gå in i BIOS och boota med skivan för
att få upp en eventuell reparation av operativsystemet. Problemet är ju egentligen att den inte
vill boota.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Alltså detta är ett ganska svårt problem att lösa utan att installera om windows.
Det du kan göra är att reseta bios, inte för att jag tror att det hjälper.

Annars kan du trycka in din windows skiva, gå in i BIOS och boota med skivan för
att få upp en eventuell reparation av operativsystemet. Problemet är ju egentligen att den inte
vill boota.

Precis :/ Jag kan installera om windows, men då vill jag helst kunna lägga undan några filer. Går det på något sätt isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadhim:

Precis :/ Jag kan installera om windows, men då vill jag helst kunna lägga undan några filer. Går det på något sätt isåfall?

Du kan ladda ner en linux live cd, tex. ifrån www.ubuntu.com och bootar du upp det (du behöver inte installera detta alltså.) och där efter kan du ha tillgång till hårddiskarna. Fast ska du bränna dem på cd/dvd, så behöver du 2 st optiska enheter.

Efter du har gjort detta så kan du bara starta om datorn och installera om systemet bara. Hoppas något av detta hjälper dig.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Hade samma problem en gång på min stationära, det var så att på sista tiden så hade fläkten krånglat och gått igång ca 10 minuter efter start (den går igång direkt på de flesta datorer), men en dag så startade jag datorn och gick ner för att äta frukost, sen när jag kommer upp så har inte fläkten gått igång alls och datorn funkar inte. Min första tanke var att grafikkort/moderkort etc hade blivit för varmt och på så sätt gått sönder. Men jag bytte grafikkort och moderkort till de jag hade i en annan stationär (inte de bästa korten, men de fungerade i den andra datorn iallafall), men det var inte det som var felet då det fortfarande kom upp Verifying DMI pool data. Så jag dammsög datorn (med utblås) utan resultat, jag försökte ominstallera men när jag satt i skivan så kom jag aldrig till "Press any key to boot from CD" så det var helt åt helvete. Sen köpte jag nytt nätaggregat, och då funkade den utmärkt. Det som hade hänt var alltså att när fläkten inte fungerade så hade det samlats massa damm, vilket hade resulterat i att nätaggregatet "exploderat".

Köpte också en ny fläkt till datorn för att inte samma problem skulle uppstå igen.
Hoppas det löser sig för dig också! Mvh/ fruheSs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadhim:

Precis :/ Jag kan installera om windows, .........

Hej!
Har själv "samma" problem...
MEN, jag har även prövat att byta HDD och att ominstallera Windows (på befintlig och nya HDD) men det går inte...

Skrivet av XpreS:

Alltså detta är ett ganska svårt problem att lösa utan att installera om windows.
Det du kan göra är att reseta bios, inte för att jag tror att det hjälper.

Annars kan du trycka in din windows skiva, gå in i BIOS och boota med skivan för
att få upp en eventuell reparation av operativsystemet. Problemet är ju egentligen att den inte
vill boota.

Se ovan kommentar... Kan alltså inte få den att ominstallera Windows.

Tacksam för ideér

Mvh hemmaDVD

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemmadvd:

Hej!
Har själv "samma" problem...
MEN, jag har även prövat att byta HDD och att ominstallera Windows (på befintlig och nya HDD) men det går inte...

Se ovan kommentar... Kan alltså inte få den att ominstallera Windows.

Tacksam för ideér

Mvh hemmaDVD

Problem löst... DVD-spelaren hette lite konstigt så jag missade den i BIOS

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |