Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Okej, typsnittet ska jag kolla på. Namnet dka jag tänka på. satte dit headern där för att ha något att arbeta med. Jag blev skälv ganska nöjd med namnet och jeadern men ska fundera.

Håller med snubben över;)

(satte just 11 sidan och kommentar #300)

Permalänk

Nu så vill jag ta tag i detta projektet men jag har alldeles för liten kunskap. Har gjort designen nu på nytt och är nöjd. Men vet inte hur jag ska ta mig vidare. Någon snäll själv som vill hjälpa mig med detta? Eller ge mig en bra start. Tipsa om bra guider eller något?
( www.orienteraren.se/nyhemsida )

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Nu så vill jag ta tag i detta projektet men jag har alldeles för liten kunskap. Har gjort designen nu på nytt och är nöjd. Men vet inte hur jag ska ta mig vidare. Någon snäll själv som vill hjälpa mig med detta? Eller ge mig en bra start. Tipsa om bra guider eller något?
( www.orienteraren.se/nyhemsida )

Hej
Kul att se att din tråd vaknat till liv!

Jag finner, liksom tidigare, din idé väldigt intressant. Däremot kan jag nog inte hjälpa dig särskilt mycket. Dels besitter jag inte så avancerade kunskaper som skulle behövas, eller har särskilt mycket tid för tillfället (kommer visserligen ändras).

Som tidigare diskuterats i tråden, krävs det ju väldigt mycket jobb: Mycket data att samla in, hålla den uppdaterad, samt kunskaper i webutveckling.

Ang. designen; ledsen att behöva säga det, men den ser fortfarande rätt... oproffsig ut. Den verkar heller inte fungera särskilt bra på min burk (1024x600, xubuntu, Chromium 18.0.1). Så fort jag får tid över hjälper jag gärna till med design, och kanske se vad jag kan göra för att kicka igång projektet. Och, som jag tidigare(?) skrivit i tråden, så är ju inte designen det viktigaste att börja med (imo).

Kommer tillbaka om jag kommit på något nytt som inte redan tagits upp i tråden!

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Skrivet av Xburk:

Hej
Kul att se att din tråd vaknat till liv!

Jag finner, liksom tidigare, din idé väldigt intressant. Däremot kan jag nog inte hjälpa dig särskilt mycket. Dels besitter jag inte så avancerade kunskaper som skulle behövas, eller har särskilt mycket tid för tillfället (kommer visserligen ändras).

Som tidigare diskuterats i tråden, krävs det ju väldigt mycket jobb: Mycket data att samla in, hålla den uppdaterad, samt kunskaper i webutveckling.

Ang. designen; ledsen att behöva säga det, men den ser fortfarande rätt... oproffsig ut. Den verkar heller inte fungera särskilt bra på min burk (1024x600, xubuntu, Chromium 18.0.1). Så fort jag får tid över hjälper jag gärna till med design, och kanske se vad jag kan göra för att kicka igång projektet. Och, som jag tidigare(?) skrivit i tråden, så är ju inte designen det viktigaste att börja med (imo).

Kommer tillbaka om jag kommit på något nytt som inte redan tagits upp i tråden!

Just nu är det bara design jag klarar av. Ska nu försöka lära mig MySQL och php så jag kan försöka ge mig på det andra

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Just nu är det bara design jag klarar av. Ska nu försöka lära mig MySQL och php så jag kan försöka ge mig på det andra

Hej igen!

Sry att jag glömde svara sist. Det jag menade med att hjälpa dig att kicka igång projektet behöver nödvändigtvis inte vara designen. Snarare hjälpa till med hur man kan lägga upp strukturen på back-end, eller kanske mer vad man behöver lära sig för att kunna bygga back-end-systemet (då menar jag inte "ett serverside-språk och databashantering", utan mer exakt). Men som jag skrivit tidigare är väl mina kunskaper långt ifrån tillräckliga för ett sånt här projekt, men jag gör gärna vad jag kan för att hjälpa till. Jag tycker ju att det är ett väldigt roligt och intressant projekt

EDIT: Kanske ska tillägga att jag förmodligen kommer få en hel del tid över snart. Kommer antagligen plugga 75% i höst, och när jag inte är kvar på mitt heltidsjobb samt färdig med lite skitjobb a la hjälpa bekanta med hemsidor kommer jag börja koda för skojs skull igen

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Kan nu meddela att projektet är igång igen! Försöker lära mig MySQL på vägen. Kommer gå trögt i början men kommer gå snabbare efter hand som jag lär mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan själv inte så mycket om MySQL, och min php är inte så bra den heller, men html5, css och js klarar jag bra, och har vanligtvis rätt avskalade designer. Ska ta och köpa mig webbhotell idag, så min sida kommer förhoppningsvis upp under dagen om du vill se hur jag designat (det är bara en första, halvbra design, och kanske inte jätterelevant för din sorts sida, men det kanske finns något aspekt du gillar, och då är det bara att säga till). Jag hjälper gärna till med design om det behövs!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Kan själv inte så mycket om MySQL, och min php är inte så bra den heller, men html5, css och js klarar jag bra, och har vanligtvis rätt avskalade designer. Ska ta och köpa mig webbhotell idag, så min sida kommer förhoppningsvis upp under dagen om du vill se hur jag designat (det är bara en första, halvbra design, och kanske inte jätterelevant för din sorts sida, men det kanske finns något aspekt du gillar, och då är det bara att säga till. Jag hjälper gärna till med design om det behövs!

Kollar gärna in den och får inspiration Så skriv här eller skicka ett pm sen med länk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollar gärna in den och får inspiration Så skriv här eller skicka ett pm sen med länk

Min sida är nu uppe på leosjoberg.com, dock är det mycket som inte fungerar. Sen kommer det inom en månad ett mörkt mer grafiskt tilltalande js-baserat tema som kan vara av intresse att kolla på också. Ska även försöka mig på lite mer php i framtiden och försöka övergå till en CMS så småningom (behöver php då dessa teman ofta har väldigt mycket php). Men det där är iaf sidan för tillfället!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Min sida är nu uppe på leosjoberg.com, dock är det mycket som inte fungerar. Sen kommer det inom en månad ett mörkt mer grafiskt tilltalande js-baserat tema som kan vara av intresse att kolla på också. Ska även försöka mig på lite mer php i framtiden och försöka övergå till en CMS så småningom (behöver php då dessa teman ofta har väldigt mycket php). Men det där är iaf sidan för tillfället!

Väldigt snygg hemsida tycker jag Startsidan lite annorlunda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg hemsida tycker jag Startsidan lite annorlunda

Nu är f.ö startsidan samt kontaktformuläret fixade så att det flyter på bra! Jo, vill visa en del bra bilder på förstasidan för att fånga intresset!

Visa signatur

Permalänk

Nu har jag kommit en bra bit på hemsidan och har lov i en vecka så kommer hinna göra mycket. Så nu undrar jag om det finns några som skulle vilja testa sidan och säga vad dem tycker. Det som jag vill ha respons på är funktionen och upplägget. Inte designen som jag knappt fixat med Skriv här om ni vill hjälpa mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag kommit en bra bit på hemsidan och har lov i en vecka så kommer hinna göra mycket. Så nu undrar jag om det finns några som skulle vilja testa sidan och säga vad dem tycker. Det som jag vill ha respons på är funktionen och upplägget. Inte designen som jag knappt fixat med Skriv här om ni vill hjälpa mig

Lägg till länken till hemsidan också. Så att man slipper leta efter den då länken i första inlägget inte fungerar.

Edit: såg precis att länk fanns några inlägg upp

Permalänk
Skrivet av knuspaflex:

Lägg till länken till hemsidan också. Så att man slipper leta efter den då länken i första inlägget inte fungerar.

Edit: såg precis att länk fanns några inlägg upp

Msn får länken om man säger att man vill testa suden och så förklarar jag då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Msn får länken om man säger att man vill testa suden och så förklarar jag då

Rita upp ett diagram för hur din databas ska se ut.
Just nu känns det som inläggen är helt osorterade.

Valde mATX och kunde välja Prodigy chassi.

Förstår att det är ett arbete under gång, men jag hjälper gärna till om du kan visa upp ett diagram/flödesschema

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Rita upp ett diagram för hur din databas ska se ut.
Just nu känns det som inläggen är helt osorterade.

Valde mATX och kunde välja Prodigy chassi.

Förstår att det är ett arbete under gång, men jag hjälper gärna till om du kan visa upp ett diagram/flödesschema

Vad menar du med diagram? Och vill ha några som testar åt mig hela tiden istället för någon då och någan annan sen
Problemet är nu fixat

Visa signatur

Permalänk

Hemsidan börjar arta sig och jag är väldigt nöjd över hur den har blivit. Men vill veta vad ni tycker om den och vad jag ska ändra på för att den ska bli så bra som möjligt!
Adressen är: www.orienteraren.se/nyhemsida
Frågor jag vill ha svar på är:
Vilka produkter tycker ni fattas?
Var behövs det fler?
Eller något som behövs ändras?

Tackar i förväg för den hjälp jag får

Visa signatur

Permalänk

Hemsidan börjar arta sig och jag är väldigt nöjd över hur den har blivit. Men vill veta vad ni tycker om den och vad jag ska ändra på för att den ska bli så bra som möjligt!
Adressen är: www.orienteraren.se/nyhemsida
Frågor jag vill ha svar på är:
Vilka produkter tycker ni fattas?
Var behövs det fler?
Eller något som behövs ändras?

Tackar i förväg för den hjälp jag får

Kan man få inloggningen till någon test-användare?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Kan man få inloggningen till någon test-användare?

Jadå
Fixade en nu.
Anv: test
Lösen: test

En testperson

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jadå
Fixade en nu.

En testperson

Ohh, xD funkar jue redigt bra, men det skulle va ännu bättre om priserna stod med på sidan när man är klar

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Skrivet av Gforcegtx550:

Ohh, xD funkar jue redigt bra, men det skulle va ännu bättre om priserna stod med på sidan när man är klar

Jag vet. Men vet inte hur bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat läsa alla idéer i denna tråd, men något som är värt att tänka på är att du "varnar" att följande komponenter väljs bort om man tar t ex följande mobo eller chassi.

En annan sak är att du även måste tänka på vilken maxlängd det finns för grafikkort i vissa chassin.

Lycka till, ser bra ut än så länge!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

Nu har jag inte orkat läsa alla idéer i denna tråd, men något som är värt att tänka på är att du "varnar" att följande komponenter väljs bort om man tar t ex följande mobo eller chassi.

En annan sak är att du även måste tänka på vilken maxlängd det finns för grafikkort i vissa chassin.

Lycka till, ser bra ut än så länge!

Tror det blir alldeles för rörigt om man ska skriva ut det. Och det med grafikkort har jag med Har så att man kan välja om man ska ha fler hårddiskar eller längre grafikkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror det blir alldeles för rörigt om man ska skriva ut det. Och det med grafikkort har jag med Har så att man kan välja om man ska ha fler hårddiskar eller längre grafikkort

Såg det med grafikkorten, men det var lite oklart tycker jag. Varför finns då 7950 med i "bättre grafikkort" men inte i "fler hårddiskar"? Vad jag vet är t ex 7970 lika stort men det finns i båda listorna.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

Såg det med grafikkorten, men det var lite oklart tycker jag. Varför finns då 7950 med i "bättre grafikkort" men inte i "fler hårddiskar"? Vad jag vet är t ex 7970 lika stort men det finns i båda listorna.

Tror det problemet ligger i att alla testar med den inloggningen och då fungerar det inte om folk folk gör det samtidigt Så gör egen inloggning och testa så kommer det funka för alla

Visa signatur

Permalänk

vad är bäst?

Att man väljer hårddiskar och ssd innan grafikkort eller som det är nu.

Visa signatur

Permalänk

Jadå
Fixade en nu.

En testperson

Tycker att designen, som tidigare sagts, ser lite oproffsig ut. Ett tips är att använda front-end framworks, typ Bootstrap.
Annars så tycker jag att det ser helt okej ut

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tycker att designen, som tidigare sagts, ser lite oproffsig ut. Ett tips är att använda front-end framworks, typ Bootstrap.
Annars så tycker jag att det ser helt okej ut

Bryr mig inte om designen så mycket för tillfället då det inte är det viktiga på denna hemsidan Har haft fullt upp med det som inte suns

Visa signatur

Permalänk

Det var ingen som klagade på det men om man hade satt ihop dator och sen skulle testa det igen så ändrades inte formfaktorn. Men detta är nu löst Ser att några har registrerat sig och vill veta vad ni tycker

Och kommer nog rensa medlemmarna när jag lägger upp hemsidan på egen domän

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antar att tanken är att det ska fungera som ett svenskt PC Part Picker?

Visa signatur