Permalänk
Medlem

Samsung T27A750 120hz med hdmi/adapter?

Tja swec! Jag var ute på komplett och hittade "Samsung 27" LCD Syncmaster T27A750" skärmen på deras "fyndsida". Alltså skärmen med TV-tuner. Det var grymt bra pris imo så jag slog till direkt för jag såg inga prestanda skillnader jämfört med skärmen utan TV-tuner stod 120hz på båda osv. Men när jag fick hem den använda demo skärmen(som var i grymt bra skick såg inte ens använd ut) och kopplade i den såg jag att det bara fanns två stycken hdmi uttag. Det ena kallade dom hdmi och det andra hdmi/dvi. Så till själva frågan, kan jag på något sätt få ut 120hz med min dator då mitt GTX 580 endast har två stycken dvi och en mini-hdmi. Vet att det finns hdmi kablar som stödjer "högre hz" tex: http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&refid=50&lev=&product=30...

Skulle bli sjukt besviken om jag nu inte kan få ut 120hz för det var därför jag köpte just den skärmen, det och storleken.
Eller är det bara att skicka tillbaka den?

Tack på förhand / den ångestfyllde skärmköparen.

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz