MeeGo eller Mango, N9 eller Lumia 800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

OCH symbian... Windows Phone har funnits ett bra tag, varför har det systemet inte sållt?

Tror du verkligen att det inte spelar någon roll hur marknadsläget ser ut idag?
Det är MYCKET lättare att behålla en kund jämfört med att fånga upp en kund som redan är inkörd i ett operativ. Undantaget är när kunden blivit dåligt behandlad och därmed är arg och vill byta.
Ett jätteproblem där är att Nokia lyckats med det fantastiska att göra mängder av deras EGNA kunder väldigt arga

Nja jag tror mer att detta åter speglar sig på die hard fans till bla. Symbian.

Som dev. är Wp7 garanterat att föredra då det är mycket lättare och smidigare att skapa appar om man jämför med andra operativ, speciellt då Msoft har sjukt bra dev support och stabil mjukvara att arbeta med.

Människan första intryck till förändring och något nytt är tillbakadragande tills man förstått sig på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Nja jag tror mer att detta åter speglar sig på die hard fans till bla. Symbian.

Som dev. är Wp7 garanterat att föredra då det är mycket lättare och smidigare att skapa appar om man jämför med andra operativ, speciellt då Msoft har sjukt bra dev support och stabil mjukvara att arbeta med.

Möjligen är det ok för de medelmåttiga utvecklare som inte kan något annat än C#, men det är inte där du hittar applikationer med kvalitet.

Personligen föredrar jag 2-3 riktigt bra program än 150 skräpprogram

Med tanke på att Windows Phone har så extremt liten marknad med, då tvivlar jag på att det är speciellt många utvecklare som bemödar sig att jobba på det systemet.
Till och med MeeGo är isåfall bättre även om det har än färre användare. VLC är exempelvis något som finns färdigt för MeeGo då det är en linux telefon, det enda de behöver göra är att anpassa UI't. Den typen av applikationer kommer du inte se förrän möjligtvis i apollo

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Möjligen är det ok för de medelmåttiga utvecklare som inte kan något annat än C#, men det är inte där du hittar applikationer med kvalitet.

Personligen föredrar jag 2-3 riktigt bra program än 150 skräpprogram

Med tanke på att Windows Phone har så extremt liten marknad med, då tvivlar jag på att det är speciellt många utvecklare som bemödar sig att jobba på det systemet.
Till och med MeeGo är isåfall bättre även om det har än färre användare. VLC är exempelvis något som finns färdigt för MeeGo då det är en linux telefon, det enda de behöver göra är att anpassa UI't. Den typen av applikationer kommer du inte se förrän möjligtvis i apollo

Och hur låg nivå vill du ner på då för att få ett riktigt bra program? Det är ju telefoner du vet, vad ska du ner på lågnivå språk och göra då menar du som du inte klarar i c#? Du får ju jämföra lite med vad du ska skapa och vad du ska skapa till, känns ju lite dumt att använda en grävskopa för att plantera en blomma.
Att wp7 har så liten marknad kan inte bero på att det inte är mycket äldre än ca 1,5 år? Att det har en liten marknad just nu håller jag med om men man ska inte vara så snabb att döma och personligen tror jag att du kommer bli bevisad fel när fler utvecklare kommer men det kan man diskutera hur länge som helst men bara tiden kan utvisa hur och vad microsoft/marknaden gör/väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gvil:

Och hur låg nivå vill du ner på då för att få ett riktigt bra program? Det är ju telefoner du vet, vad ska du ner på lågnivå språk och göra då menar du som du inte klarar i c#?

Med tanke på att det är telefoner som inte klarar lika mycket som en dator ställs det högre krav på programmeraren. C# (.NET) är bl.a. skapat för att fler skall kunna göra program, men kvaliteten på de programmen är sämre. Räcker med att titta på vilket språk det är som dominerar STORT bland de applikationer som säljs, alltså vilket språk man använt för att göra dem.

Skrivet av gvil:

Att wp7 har så liten marknad kan inte bero på att det inte är mycket äldre än ca 1,5 år? Att det har en liten marknad just nu håller jag med om men man ska inte vara så snabb att döma och personligen tror jag att du kommer bli bevisad fel när fler utvecklare kommer men det kan man diskutera hur länge som helst men bara tiden kan utvisa hur och vad microsoft/marknaden gör/väljer.

Inget operativ är speciellt gammalt, och betänk att marknadsandelen för WP har gått ner. De sålde en del mobiler i början men sedan har deras marknadsandel minskat

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Med tanke på att det är telefoner som inte klarar lika mycket som en dator ställs det högre krav på programmeraren. C# (.NET) är bl.a. skapat för att fler skall kunna göra program, men kvaliteten på de programmen är sämre. Räcker med att titta på vilket språk det är som dominerar STORT bland de applikationer som säljs, alltså vilket språk man använt för att göra dem.

Inget operativ är speciellt gammalt, och betänk att marknadsandelen för WP har gått ner. De sålde en del mobiler i början men sedan har deras marknadsandel minskat

Med tanke på att alla Wp7 appar lätt ska kunna anpassas till Win8 och vise versa så tror jag inte att det blir problem att få in Appar till Wp7 alls.

C# har vissa nackdelar men du överspelar skillnaden.

Kan du visa några exempel på ett par appar som inte skulle kunna göras i C#?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Kan du visa några exempel på ett par appar som inte skulle kunna göras i C#?

Största problemet blir det för dem som vill ha delad kod mellan iOS, Android, Symbian, Windows Phone, Windows, linux

C++ går på iOS, Windows, iOS, Android, Symbian, Linux (bl.a. MeeGo).
C# och du är i praktiken fast i Windows och Windows phone

Permalänk

Här är det en som skrivit en "blog" från en annan synvinkel än bloggarna som hitills har länkats i denna tråd:
http://pocketnow.com/windows-phone/in-praise-of-windows-phone

Ni kan läsa i kommentarerna på sidan i stället för att sjabbla upp samma saker om igen här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Med tanke på att alla Wp7 appar lätt ska kunna anpassas till Win8 och vise versa så tror jag inte att det blir problem att få in Appar till Wp7 alls.

C# har vissa nackdelar men du överspelar skillnaden.

Kan du visa några exempel på ett par appar som inte skulle kunna göras i C#?

Här beskrivs det bra, Apollo adresserar de problem som finns idag för WP
http://pocketnow.com/windows-phone/exclusive-windows-phone-8-...

Citat:

Windows Phone 8 won't just share a UI with the next-generation desktop and tablet OS, apparently: it will use many of the same components as Windows 8, allowing developers to "reuse -- by far -- most of their code" when porting an app from desktop to phone, according to Belfiore. He specifically mentions the kernel, networking stacks, security, and multimedia support as areas of heavy overlap.

Citat:

The biggest news on the app front is probably the addition of native code support, which will enable more powerful applications as well as ease the porting of code from programs initially developed for iOS or Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Här beskrivs det bra, Apollo adresserar de problem som finns idag för WP
http://pocketnow.com/windows-phone/exclusive-windows-phone-8-...

Det betyder inte att IOS och Android apparna är mer avancerade.
Marknaden kommer antagligen att explodera när den får native code support dock. Förövrigt så har jag inte sett nån app som är "mer avancerad" till tex. IOS (har inte kört Android i någon större utsträckning). Men som sagt de verkar fylla upp alla luckor som de mer avancerade användarna skulle kunna tänkas behöva så vad whinar du om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Det betyder inte att IOS och Android apparna är mer avancerade.
Marknaden kommer antagligen att explodera när den får native code support dock. Förövrigt så har jag inte sett nån app som är "mer avancerad" till tex. IOS (har inte kört Android i någon större utsträckning). Men som sagt de verkar fylla upp alla luckor som de mer avancerade användarna skulle kunna tänkas behöva så vad whinar du om?

Finns det något mer än enklare spel bland dessa appar? Kollade en del och förstår faktiskt inte alls varför det skall vara så extremt viktigt att det finns tusentals appar för en mobil.
Vad jag kan tänka mig finns behov av inom olika områden är sätt att konvertera information, titta på olika format mm. Kanske se ett word dokument, pdf, excel, cad filer, kartor mm. Men man arbetar inte direkt i mobilen med dem.

De system vi håller på med för mobil, där handlar det om webapps som fungerar både i mobilen och på PC

På windows phone marketplace dräller det av enklare spel, till och med när man går i på andra sektioner (där det inte skall vara spel) verkar det komma upp spel med

Permalänk
Medlem

Hade aldrig nog trott att tråden skulle få sådant genomslag!

Beställde en N9a tillsist, men en Lumia 800 dök istället upp på Posten. Visst, den är snygg. Absolut, tom så snygg att folk tar bort telefonerna från bordet. Men allt handlar inte om fåfänga...

Under det blåa skalet hittar vi, vad jag tycker är en framstressad produkt. Med viss risk till att bli nostalgisk minns jag N95an, den tidens värsta telefon. En telefon som dessutom gjorde mig väldigt nöjd. Vad jag vill komma till är att N95an var inte framstressad, utan väl genomtänkt. Lumian saknar idag vitala funktioner som USB-mass storage (Låst till Zune) & möjligheter till tethering (Någonting Nokia lovat åtgärda.). Batteri-buggen finns kvar trots uppdatering, och tre touchknappar som totalförstör den estetiska upplevelsen.

WP är trevligt att använda, enkelt och hyffsat snabbt. Marketplace verkar ha fått upp momentum på senare dagar. Men Androids känsla med "öppenheten" saknas, någonting jag tycker blir till operativsystemets stora tillkortakommande. För mig ska ett operativsystem vara mer än "live-titles", Android & MeeGo har öppenheten, iOS har enkelheten. Visst, WP är "enkelt" men känns fördummande enkelt på något sätt. Skulle gärna vilja ändra ljudnivåerna individuellt exempelvis, någonting WP verkar ha total avsaknad utav. Om jag inte missminner mig så var det någonting just min N95a kunde göra. Finns hundratalet features som man medvetet/omedvetet lämnat ute, så listan kan göras lång; Tangentbordet är man låst till, webbläsaren är man låst till, etc.

I egenskap som early-adopter kan jag erinra mig om att att både Android och iOS var halvt hopplöst under den första perioden, men WP som har funnits i 1 1/2 år har ändå haft god tid på sig.

Har gått från iOS till Android till WP, nu vill jag bara till MeeGo...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Finns det något mer än enklare spel bland dessa appar? Kollade en del och förstår faktiskt inte alls varför det skall vara så extremt viktigt att det finns tusentals appar för en mobil.
Vad jag kan tänka mig finns behov av inom olika områden är sätt att konvertera information, titta på olika format mm. Kanske se ett word dokument, pdf, excel, cad filer, kartor mm. Men man arbetar inte direkt i mobilen med dem.

De system vi håller på med för mobil, där handlar det om webapps som fungerar både i mobilen och på PC

På windows phone marketplace dräller det av enklare spel, till och med när man går i på andra sektioner (där det inte skall vara spel) verkar det komma upp spel med

Det är sant att många appar kan ersättas av en bra mobilanpassad webbplats, men det blir nästan jämt sämre. Apputbud är ett försäljningsargument. Det är ju lättillgängligt innehåll att konsumera i mobilen. Dock tycker jag också att det planar ut efter ett tag. Det kanske finns tio gånger fler appar till iPhone än till WP7 (jag har inte exakt siffrorna i huvudet, men antag att det är så), men det betyder inte att apputbudet är tio gånger bättre. Man behöver exempelvis inte tio appar för samma sak, det räcker med en som är bra.

Annars tycker jag att det är löjligt klk hur du vänder alla WP:s egenskaper till något negativt. Du är uppenbarligen väldigt besviken över Nokias beslut att skrota MeeGo och satsa på WP. Jag kände också lite så till en början, men jag har sedan länge insett att det var det bästa alternativet för Nokia. Det har snart gått ett år, släpp det!

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Annars tycker jag att det är löjligt klk hur du vänder alla WP:s egenskaper till något negativt. Du är uppenbarligen väldigt besviken över Nokias beslut att skrota MeeGo och satsa på WP. Jag kände också lite så till en början, men jag har sedan länge insett att det var det bästa alternativet för Nokia. Det har snart gått ett år, släpp det!

Det stämmer inte att jag är besviken över att de valt och göra WP mobiler, vad jag är besviken över är att de beslutat att fasa ut symbian och skrota meego. Orsaken till besvikelsen där har och göra med att det är något (som alla som känner till kundbeteenden och marknader vet om) leder till katastrof för Nokia. Det är en dödssynd och göra befintliga kunder arga för vilket företag som helst (undantaget är om företaget har +90% av marknaden)

Även de som älskar WP borde vara besvikna över det beslutet för Nokia kan inte vara i närheten så stort med WP mobiler som man varit tidigare, frågan är om Nokia finns om två år

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det stämmer inte att jag är besviken över att de valt och göra WP mobiler, vad jag är besviken över är att de beslutat att fasa ut symbian och skrota meego. Orsaken till besvikelsen där har och göra med att det är något (som alla som känner till kundbeteenden och marknader vet om) leder till katastrof för Nokia. Det är en dödssynd och göra befintliga kunder arga för vilket företag som helst (undantaget är om företaget har +90% av marknaden)

Även de som älskar WP borde vara besvikna över det beslutet för Nokia kan inte vara i närheten så stort med WP mobiler som man varit tidigare, frågan är om Nokia finns om två år

Hur kan du tycka Symbian är något dom ska satsa på när du helatiden påstår att att man inte ska välja WP7 om man lyssnar på kunderna? Symbian är la välidgt hatat operativsystem i Europa och USA i alla fall. Jag gillar det men uppenbarligen inte typ alla andra

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur kan du tycka Symbian är något dom ska satsa på när du helatiden påstår att att man inte ska välja WP7 om man lyssnar på kunderna? Symbian är la välidgt hatat operativsystem i Europa och USA i alla fall. Jag gillar det men uppenbarligen inte typ alla andra

Vad man skall satsa på avgör kunderna, ett företag måste lyssna på sina kunder (läs vad jag skriver)

Symbian är det väldigt många som har, alla vill inte kunna göra precis allt med sin telefon. För många räcker det med att ringa

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vad man skall satsa på avgör kunderna, ett företag måste lyssna på sina kunder (läs vad jag skriver)

Symbian är det väldigt många som har, alla vill inte kunna göra precis allt med sin telefon. För många räcker det med att ringa

Vad saknar symbian egentligen? Att jag tycker de är rätt att fasa ur de är pga för dåligt rykte inget annat. Jag gillar det själv men det kommer finnas kvar ett tag
Men det vore korkat av Nokia att satsa på ännu ett OS där det kommer råda appbrist(troligtvis iaf om inte Samsung hyc mm hade börjat med meego också). Ska man lyssna på kunder så är nog appar relativt viktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men det vore korkat av Nokia att satsa på ännu ett OS där det kommer råda appbrist(troligtvis iaf om inte Samsung hyc mm hade börjat med meego också). Ska man lyssna på kunder så är nog appar relativt viktigt.

Appar är faktiskt inte speciellt viktigt enligt de analyser som finns ute, det finns självklart en grupp som älskar och leka med massa appar men de allra flesta har annat och göra. Kan bara telefonen surfa bra, spela musik, lyssna på radio och givetvis ringa med. Då duger den bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Appar är faktiskt inte speciellt viktigt enligt de analyser som finns ute, det finns självklart en grupp som älskar och leka med massa appar men de allra flesta har annat och göra. Kan bara telefonen surfa bra, spela musik, lyssna på radio och givetvis ringa med. Då duger den bra

Okej kanske beror på ålder men de flesta iPhone ägare ja känner har någon ny app o visa upp hela tiden (jag är själv 19) kan tänka mig att äldre kanske inte bryr sig. Men fortfarande bra med de grundläggande apparna ex banker spotify osv wp7 saknar fortfarande en del sådana men de är på g.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Appar är faktiskt inte speciellt viktigt enligt de analyser som finns ute, det finns självklart en grupp som älskar och leka med massa appar men de allra flesta har annat och göra. Kan bara telefonen surfa bra, spela musik, lyssna på radio och givetvis ringa med. Då duger den bra

Säger vem? Säger du? Har du talat för hela världens befolkning?

Det är precis sådana här uttalanden, utan någon som helst substans, som jag anser är ren skit.

KOM MED RIKTIGA KÄLLOR.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

KOM MED RIKTIGA KÄLLOR.

Säger du som inte visat en enda källa. Dessutom tvivlar jag på att du kommer tro på någon källa om de är de minsta kritiska till WP

Siffror talar ett väldigt tydligt språk, titta på siffrorna för hur det går för Nokia

Stämmer det här: http://www.theregister.co.uk/2012/02/03/nokia_symbian/ då gör de verkligen allt de kan för att rasera bolaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Säger vem? Säger du? Har du talat för hela världens befolkning?

Det är precis sådana här uttalanden, utan någon som helst substans, som jag anser är ren skit.

KOM MED RIKTIGA KÄLLOR.

http://www.wpcentral.com/study-end-apps-not-important-smartph...

Permalänk
Medlem

http://www.research2guidance.com/corporate-app-will-become-as...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Okej.

Permalänk
Medlem

När det gäller företag så är det i huvudsak webbapplikationer som gäller, jobbar själv i området. En bra browser är det viktigaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

När det gäller företag så är det i huvudsak webbapplikationer som gäller, jobbar själv i området. En bra browser är det viktigaste

Och det min vän, det har inte N9. Jag klämde på en (till) idag och gick till www.acidtests.org och startade test 3.

Gissa vad N9:an fick...

Jag kan tillägga att Windows Phone får 95-100/100. Idealt är 100/100.

Den fick 1/100.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Och det min vän, det har inte N9. Jag klämde på en (till) idag och gick till www.acidtests.org och startade test 3.

Gissa vad N9:an fick...

Jag kan tillägga att Windows Phone får 95-100/100. Idealt är 100/100.

Den fick 1/100.

Tror du på det själv

N9 är en linux dator. du kan välja bland en hel del browsrar eftersom det går och kompilera upp C++ (alla browsers är skrivna i C++). En typiskt applikation där WP måste förlita sig på den inbyggda browsern.

Googla lite och du kommer se att det inte är riktigt så som du tror

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Tror du på det själv

N9 är en linux dator. du kan välja bland en hel del browsrar eftersom det går och kompilera upp C++ (alla browsers är skrivna i C++). En typiskt applikation där WP måste förlita sig på den inbyggda browsern.

Googla lite och du kommer se att det inte är riktigt så som du tror

Kan Du inte läsa? Ingen fara, jag kan ta ett kort. Men vänta nu, ska du använda en app? Som inte var så viktiga, sa du?

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Och vadå Linux dator? Va fan spelar det för roll? Open Source kan ju inte ens få en enkel bankdosa att fungera.

Du är helt bortgjord. Totalt.

Det börjar närma sig en rapportering till admins för brott mot regel 1.5 vilket jag med nöje gör.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Kan Du inte läsa? Ingen fara, jag kan ta ett kort. Men vänta nu, ska du använda en app? Som inte var så viktiga, sa du?

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Och vadå Linux dator? Va fan spelar det för roll? Open Source kan ju inte ens få en enkel bankdosa att fungera.

Du är helt bortgjord. Totalt.

Det börjar närma sig en rapportering till admins för brott mot regel 1.5 vilket jag med nöje gör.

Jag förstår inte riktigt. Du påstod att du gjort ett test där du fick 95 av 100 med lumian och WP, men du fick 1 av 100 med N9. Du gör detta och tror att det är så. Då måste nog en datorkunnig person ifrågasätta din förmåga att tänka, de allra flesta hade nog förstått att något gått fel eller så kanske du missade två nollor du vet 100 av 100 på N9

En snabb googling (finns ju flera browsrar och välja på om man kör N9, fennec har jag för mig ger bland de allra högsta poängen)
http://www.youtube.com/watch?v=-yxejzgmA8U
http://www.youtube.com/watch?v=T8OxaaeaXJM

Här visar de fyra olika browsrar
http://mynokiablog.com/2012/01/02/video-nokia-n9-meego-web-br...

Prata med vilken utvecklare som helst som gör webappar, IE är ett helvete. Den har blivit bättre men den ligger fortfarande en bra bit efter

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det 2 gånger till och med för jag tyckte att det inte kunde stämma.

Och jo det var 1/100 sedan frysning just där. PRECIS som jag skrev. Vad är det du inte förstår?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Jag gjorde det 2 gånger till och med för jag tyckte att det inte kunde stämma.

Och jo det var 1/100 sedan frysning just där. PRECIS som jag skrev. Vad är det du inte förstår?

Jag förstår inte att du inte begrep att det var något du inte förstod med testet. Kanske visade den kvoten. du vet en täljare på 100 och en nämnare på 100 ger kvoten 1

Visa gärna testet (vilken adress)

Edit: Missade att du visat länken. Gjorde precis testet med min N900
Den inbyggda browsern fick 97 av 100 (acid3 testet)
Fennec fick 99 av 100 (acid3 testet).

Skulle inte alls förvåna mig om N9 fick 100 av 100