MeeGo eller Mango, N9 eller Lumia 800.

Permalänk
Medlem

Se någon post som du redan svarat på. Du har FEL. Kvot har inget att göra med det jag skriver om.

Du kommer väl ihåg vad du svarat på va? Vafan håller du på med? Det står klart och tydligt.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Nej. Den fick 1/100. Punkt. Det är möjligt att det bara var just då men att den krashade är ännu sämre. min Samsung Omnia 7 har aldrig failat så brutalt. Inte ens WP7 1.0.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Nej. Den fick 1/100. Punkt. Det är möjligt att det bara var just då men att den krashade är ännu sämre. min Samsung Omnia 7 har aldrig failat så brutalt. Inte ens WP7 1.0.

Jag tror telefonen kände dåliga vibbar, typ: "här är en som hatar mig, jag tänker inte visa vad jag kan"

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Jag tror telefonen kände dåliga vibbar, typ: "här är en som hatar mig, jag tänker inte visa vad jag kan"

när de går använda till meegos fördel förespråkar du att använda alternativa appar men när jag sa att det var bra med många appar så kommer du med påståenden om att det inte alls är så noga. (i grova drag) Kan vi inte bara bestämma att det är positivt med massa appar?
Sen vet jag inte om man kan dömma ut en browser pga ett test.
Och var vänlig och ha översyn med den sena timmen när du ska leta fel på inlägget<3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

när de går använda till meegos fördel förespråkar du att använda alternativa appar men när jag sa att det var bra med många appar så kommer du med påståenden om att det inte alls är så noga. (i grova drag) Kan vi inte bara bestämma att det är positivt med massa appar?

är inte positiv till massa appar, jag är positiv till användbara appar. tror inte folk behöver mer än några extra om man ser till genomsnittspersonen.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Sen vet jag inte om man kan dömma ut en browser pga ett test.

menar du att du också tror att browsern fick 1 av 100? Jag har maemos tidigare version på N900 mobilen, den fick 97 av 100. har man skalat bort i princip allt på den nya? går den ens och surfa med om man bara får 1 av 100

Permalänk
Medlem

Var det en rolig fredagkväll i sandlådan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Läs här: Review: Nokia Lumia 800: Microsoft doesn’t have to buy Nokia, they already did

Apollo är helt nytt, det är windows 8. Windows 8 har anpassats för att kunna köras i mobiler

Precis som windows 7 har en windows phone 7 har windows 8 en windows phone 8. Detta är inte windows 8 för arm-plattformen och har inte speciellt mycket med windows 8 att göra i övrigt.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagle:

Precis som windows 7 har en windows phone 7 har windows 8 en windows phone 8. Detta är inte windows 8 för arm-plattformen och har inte speciellt mycket med windows 8 att göra i övrigt.

Är du med och utvecklar windows 8? Menar du att ni har olika kod för arm och x86 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Är du med och utvecklar windows 8? Menar du att ni har olika kod för arm och x86 ?

Menar att platformen windows 8 och windows phone 8 är iaf inte i dagsläget samma. Precis som de inte var samma för windows 7 och windows phone 7. Vårat team på jobbet har varit utvecklare av delar av windows 8 och visat upp produkter åt microsoft.

Angående acid3 så om det inte ändrats nyligen så är det enbart skitsnack att någon får 100% i det. Alla fuskar för att få det, för att hårdkoda vektorfonter vars funktion är att de inte skall vara hårdkodade... mer fail än så kan man inte få?

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk

Eller så väntar du tills nokia lumia 900 kommer ut...

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

är inte positiv till massa appar, jag är positiv till användbara appar. tror inte folk behöver mer än några extra om man ser till genomsnittspersonen.

menar du att du också tror att browsern fick 1 av 100? Jag har maemos tidigare version på N900 mobilen, den fick 97 av 100. har man skalat bort i princip allt på den nya? går den ens och surfa med om man bara får 1 av 100

varför skulle han ljuga om något sånt? n9an i butiken kanske körde en gamal verision, har du testat n9or innan den stora uppdateringen så vet du hur buggig och laggig den var. Den kan mycket väl misslyckas i ett test men som vanligt är inte bänktest särskillt bra att lita på till 100% kanske var en liten bugg som visade sig i browsern eller själva testet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

http://www.wpcentral.com/lumia-800-windows-phone-stock-sellin... Verkar inte ha några större problem att sälja telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagle:

Menar att platformen windows 8 och windows phone 8 är iaf inte i dagsläget samma. Precis som de inte var samma för windows 7 och windows phone 7. Vårat team på jobbet har varit utvecklare av delar av windows 8 och visat upp produkter åt microsoft.

Tror nog det är någon på ditt jobb som skämtar med dig aprillo Kan garantera att Microsoft försöker få så mycket gemensam kod som möjligt mellan olika processorer. Allt annat är riktigt hål i huvudet.
Att folk på ert företag sitter och utvecklar kärnan i windows 8 stämmer inte, möjligen har ni hårdvara eller annat som behöver drivare.

Skrivet av dagle:

Angående acid3 så om det inte ändrats nyligen så är det enbart skitsnack att någon får 100% i det.

Tror du det finns någon browser som får 1% ?

Skrivet av jOnÄTÄn:

varför skulle han ljuga om något sånt?

En del brukar kalla det för fanboyism

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

En del brukar kalla det för fanboyism

Permalänk
Medlem

Funderar också på ny tele Tror det blir en N9a faktiskt då jag hade en N900 tiidigare med maemo underbart system var det iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

En del brukar kalla det för fanboyism

Vi får se vad din N9 får i testet sedan. Men som sagt kan exemplaret i butiken vara gammal mjukvara var inte skitlänge sen jag kollade på en HTC trophy i butik den hade dom inte uppdaterat till mango ens

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

En del brukar kalla det för fanboyism

Du är skrattretande klk. Du vinklar allt för att det ska stämma in med din egen uppfattning, kommer med halvsanningar och presenterar tyckande och åsikter som fakta. Av dina påståenden märks också att du

Jag kan förstå att du gillar N9:an och MeeGo. Den är trevlig, men för det är den inte det ultimata valet ur alla perspektiv. Man måste vara beredd på att leva i en nisch. Ekosystemet kommer vara beroende av, en kanske entusiastisk, men förhållandevis liten utvecklarbas. Det kan säkert vara roligt för den som själv vill engagera sig och lägga ner mycket tid på att hitta nytt fränt innehåll. Mainstreamappar kommer dock inte att finnas.

WP är kanske inte Android, men det har Microsofts och Nokias resurser bakom sig, det kommer att växa.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Du är skrattretande klk. Du vinklar allt för att det ska stämma in med din egen uppfattning, kommer med halvsanningar och presenterar tyckande och åsikter som fakta. Av dina påståenden märks också att du

Jag kan förstå att du gillar N9:an och MeeGo. Den är trevlig, men för det är den inte det ultimata valet ur alla perspektiv. Man måste vara beredd på att leva i en nisch. Ekosystemet kommer vara beroende av, en kanske entusiastisk, men förhållandevis liten utvecklarbas. Det kan säkert vara roligt för den som själv vill engagera sig och lägga ner mycket tid på att hitta nytt fränt innehåll. Mainstreamappar kommer dock inte att finnas.

WP är kanske inte Android, men det har Microsofts och Nokias resurser bakom sig, det kommer att växa.

Ett problem med fanboys är att minsta lilla kritik får en mycket känslomässig reaktion som gör att man inte läser rätt.

Min kritik mot Nokia har inget och göra med att Nokia säljer WP mobiler

Permalänk

Lumian verkar sälja bra i Norden i alla fall, lär väl båda gott för lokala appar.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Ett problem med fanboys är att minsta lilla kritik får en mycket känslomässig reaktion som gör att man inte läser rätt.

Min kritik mot Nokia har inget och göra med att Nokia säljer WP mobiler

Men din mycket onyanserade kritik mot WP har kanske att göra med att du är lite fanboy till MeeGo?

Jag själv är väl lite WP-fan nu när jag har hoppat på den plattformen.
Men samtidigt kan jag se att det finns saker som inte är bra med WP. Här är två saker som jag är lite besviken över, men det är ändå inga deal breakers.
- iOS-liknande "fuskmultitasking" (funkar väl, men personligen hade jag gärna haft mer kraftfull multitasking även om man då får se till att stänga program själv.)
- Ingen USB mass storage

När det gäller MeeGo så tycker jag att du blundar för alla nackdelar eller snackar bort dem med långa citat.
- Det stora problemet med MeeGo är att det inte kommer bli något levande ekosystem. Visst kommer det att utvecklas en del innehåll för MeeGo, men jag tror inte att det kommer att vara till så stor glädje för Svenssons som vill ha ungefär samma innehåll vänner och bekanta. För den normale användaren är det bortkastat att lägga ner tid, energi och pengar i ett dött system. MeeGo är, enligt mig, bara intressant för "nördar" som vill vara en del av något annorlunda och kan uppskatta öppenheten.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Men din mycket onyanserade kritik mot WP har kanske att göra med att du är lite fanboy till MeeGo?

Jag själv är väl lite WP-fan nu när jag har hoppat på den plattformen.
Men samtidigt kan jag se att det finns saker som inte är bra med WP. Här är två saker som jag är lite besviken över, men det är ändå inga deal breakers.
- iOS-liknande "fuskmultitasking" (funkar väl, men personligen hade jag gärna haft mer kraftfull multitasking även om man då får se till att stänga program själv.)
- Ingen USB mass storage

När det gäller MeeGo så tycker jag att du blundar för alla nackdelar eller snackar bort dem med långa citat.
- Det stora problemet med MeeGo är att det inte kommer bli något levande ekosystem. Visst kommer det att utvecklas en del innehåll för MeeGo, men jag tror inte att det kommer att vara till så stor glädje för Svenssons som vill ha ungefär samma innehåll vänner och bekanta. För den normale användaren är det bortkastat att lägga ner tid, energi och pengar i ett dött system. MeeGo är, enligt mig, bara intressant för "nördar" som vill vara en del av något annorlunda och kan uppskatta öppenheten.

Du har köpt Nokias (eller skall jag säga Stephen Elops marknadssnack rakt av). Jag har gått igenom operativen (ej för iphone) och sett det från en utvecklares ögon. Då får man liksom svart på vitt.

WP är det minsta ekosystemet av dem alla, framförallt på grund av att det är väldigt få som har systemet och man måste koda i .NET (går inte och porta kod annat än att man skriver om den i helt nytt språk).
MeeGo är linux och till det kan man skriva C++. Varför tror du alla plattformsoberoende browsrar finns för MeeGo men INTE till WP.

Låt kunderna avgöra vilka mobiler som säljer, att låta egna produkter tävla mot varandra är så mycket hål i huvudet så det liknar inget. Det leder endast till att kunder går till andra märken

Skrivet av Anonymous FTW:

Lumian verkar sälja bra i Norden i alla fall, lär väl båda gott för lokala appar.

Var är siffrorna? Är det så konstigt att chefen för Windows Mobile försöker pusha?
Vad jag vet så har reklamen för lumia varit gigantiskt i finland, ett land där Nokia aldrig gör reklam för sina mobiler. Läser man på bloggar mm där personer från Finland uttalar sig är de vansinniga på stephen elop med tanke på hur mycket Nokia betyder för landet.
Han kör hela bolaget rakt ner i soptunnan.

Exempel: http://www.winrumors.com/nokia-employees-still-worried-that-e...

Citat:

Nokia employee, David Weinehallm left the company in April and claims that it’s difficult to know where Elop’s loyalties lie. The claims are echoed by other anonymous employees that GlobalPost spoke to. One programmer suspects “Microsoft will wait for Nokia’s share price to fall a bit more, and then it will buy them out.”

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas att man begraver Symbian, efterssom min upplevelse med Motorola A1000 och Sony Ericsson P1i var nog det sämsta jag någonsin har haft i smartphone väg. Fåtal program till ekosystemet och det som fanns fungerade dåligt. Det jag tycker klk missar med en populär plattform är att det blir många som vill utveckla program till vilket bör medföra mångfald. Utvecklarna skall ju tävla om användarnas gunst och behöver införa bättre och fler funktioner.

Att Nokia har valt Mango och sedan försökt döda en plattform som MeeGo måste vara ett strategiskt val. Någon på Nokia gillar inte MeeGo eftersom om man tittar på Samsung tex. Så håller de på att utveckla telefoner både till Android och deras egna operativsystem Bada. Att lägga alla ägg i en korg ser jag inte som en fördel eftersom Nokia blir väldigt beroende av hur Microsoft utvecklar WP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag hoppas att man begraver Symbian, efterssom min upplevelse med Motorola A1000 och Sony Ericsson P1i var nog det sämsta jag någonsin har haft i smartphone väg. Fåtal program till ekosystemet och det som fanns fungerade dåligt. Det jag tycker klk missar med en populär plattform är att det blir många som vill utveckla program till vilket bör medföra mångfald. Utvecklarna skall ju tävla om användarnas gunst och behöver införa bättre och fler funktioner.

WP är ingen populär plattform, WP är exempelvis inget mot symbian

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Du är skrattretande klk. Du vinklar allt för att det ska stämma in med din egen uppfattning, kommer med halvsanningar och presenterar tyckande och åsikter som fakta. Av dina påståenden märks också att du.

Inte bara halvsanningar, direkta lögner också. As said, den här tråden kommer att fortsätta så länge någon argumenterar med klk, eller tills en moderator låser den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Inte bara halvsanningar, direkta lögner också. As said, den här tråden kommer att fortsätta så länge någon argumenterar med klk, eller tills en moderator låser den.

Fråga: Tycker du det är bra att Nokia lägger ner Symbian och MeeGo? Och om du tycker det, tror du de som haft dessa telefoner väljer Nokia nästa gång de köper mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Fråga: Tycker du det är bra att Nokia lägger ner Symbian och MeeGo? Och om du tycker det, tror du de som haft dessa telefoner väljer Nokia nästa gång de köper mobil?

Symbian var döende och försäljiningen rasade (redan långt före Nokias WP-beslut). En gammal platform som inte mera gick att uppdatera för dagens krav. Har själv en N8, men tycker att köra ner Symbian var helt rätt. Det hade inte en framtid på längre sikt.

Om Meego är det svårare att säga. Troligtvis visste de något som vi inte vet. Meego skulle ju bli så stort och en massa företag var med och backade upp det. Var är det idag? Inte var ju Meego bara bundet till Nokia.

Om Nokias beslut att gå för WP var rätt eller fel är allt för tidigt att säga. Det var ett långsiktigt strategiskt beslut som ska börja ge resultat om några år. På kort sikt skulle det ha förtås lönat sig att ännu ge konstgjord andning åt Symbian, men skulle inte ha burit i många år.

Samtidigt ska man inte glömma att Nokia inte lever på Symbian. 70-80% av mobilerna de säljer är featurphones som kör s30/s40. Och där lär ju Nokia utveckla en egen uppföljare, Meltemi. Det är inte bara Lumia-serien som Nokia ska leva på under de förjande åren. Om Lumia inte säljer så är det Ascha-serien som håller Nokia flytande.

Så att i framtiden ha två OS, ett eget Linux-baserat för stora volymer featurephones, och ett Windows-baserat för smartphones, behöver inte vara helt fel. Så svar på din fråga: ja, har kört Symbian i 5-6 år, och min nästa mobil är en WP-nokia.

ps. man ska inte skylla Elop för Nokias beslut att köra ner Symbian/Meego och gå för WP. En VD gör inte strategiska beslut. De görs av styrelsen. VD:n verkställer sedan styrelsens beslut. Så beslutet att Nokia ska gå för WP har gjorts av Nokias styrelse med finländaren Jorma Ollila i spetsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Symbian var döende och försäljiningen rasade (redan långt före Nokias WP-beslut). En gammal platform som inte mera gick att uppdatera för dagens krav. Har själv en N8, men tycker att köra ner Symbian var helt rätt. Det hade inte en framtid på längre sikt.

Och så väljer man att satsa allt på ett operativsystem som minskat MER än Symbian. Var är logiken i det?
WP är ett pyttesystem jämfört med symbian, när de visas statistik brukar man inte ens ta med WP för de är så få användare

Symbian som egentligen inte är gjort för smartphones har ju faktiskt mer funktionalitet jämfört med vad WP har idag

Permalänk
Medlem

Nu har du fel igen klk. DU är den störste fanboi'en på detta forum. Du ljuger, pratar strunt kan oftast inte ens kolla igenom dina egna källor i de få fall det kommer någon som inte är en blog.

Att säga att WP7 minskar är som att säga att meego minskar. Fattar du inte det så borde du bannas.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Nu har du fel igen klk. DU är den störste fanboi'en på detta forum. Du ljuger, pratar strunt kan oftast inte ens kolla igenom dina egna källor i de få fall det kommer någon som inte är en blog.

Att säga att WP7 minskar är som att säga att meego minskar. Fattar du inte det så borde du bannas.

Gartner: Windows Phone market share crashes

Permalänk
Medlem

Där är Windows Mobile inräknat, och det är ett operativ som minskar.

Windows Phone ökar.