MeeGo eller Mango, N9 eller Lumia 800.

Permalänk
Medlem

WP7 började från NOLL. Precis samma som Meego. I så fall gå också Meego minus. Det är som att säga att meego går minus för att symbian gör det.

Jag röstar för rapportering för brott mot regel 1.5.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Där är Windows Mobile inräknat, och det är ett operativ som minskar.
Windows Phone ökar.

Windows XP minskar också, Windows 7 ökar

Skrivet av mrvision:

WP7 började från NOLL. Precis samma som Meego. I så fall gå också Meego minus. Det är som att säga att meego går minus för att symbian gör det.

Varken WP7 eller MeeGo Harmattan började från 0. WP7 bygger på tidigare versioner och det viktiga är att man kan överföra program och filer så smidigt som möjligt. Samma sak med MeeGo Harmattan, det bygger på linux och det viktiga är att man enkelt kan installera programmen och använda tidigare data.

Att börja helt från 0 tror jag är möjligt först om något eller några år, då bör man kunna sälja om mobilen bara stödjer html5.

Har för mig att det arbetas på en Android anpassning för MeeGo Harmattan, att det snart kommer bli möjligt och köra Android appar i N9. Android är som bekant också linux med ett vm på toppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Varken WP7 eller MeeGo Harmattan började från 0. WP7 bygger på tidigare versioner och det viktiga är att man kan överföra program och filer så smidigt som möjligt. Samma sak med MeeGo Harmattan, det bygger på linux och det viktiga är att man enkelt kan installera programmen och använda tidigare data.

Att börja helt från 0 tror jag är möjligt först om något eller några år, då bör man kunna sälja om mobilen bara stödjer html5.

Har för mig att det arbetas på en Android anpassning för MeeGo Harmattan, att det snart kommer bli möjligt och köra Android appar i N9. Android är som bekant också linux med ett vm på toppen

WP7 bygger väl ändå inte på Windows Mobile? Det var när det kom i slutet av 2010 ett helt nytt OS. Sluta framföra din okunskap som sanning.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Och så väljer man att satsa allt på ett operativsystem som minskat MER än Symbian. Var är logiken i det?

WP har aldrig minskat, för marknadsandelen har ju inte ens börjat stiga ännu. Allt du länkat till visar bara att Microsofts marknadsandel minskat. Med andra ord Windows Mobiles (som är helt annat än Windows Phone. WP har ingen bakåtkompabilitet med WM.)

Skrivet av klk:

WP är ett pyttesystem jämfört med symbian, när de visas statistik brukar man inte ens ta med WP för de är så få användare

Sant. Men WP är på väg upp, Symbian ner. Men visst håller jag med om att Nokia tog en stor risk. Om det var rätt beslut vet vi om ett par år kanske. (t.ex BlackBerry håller envist fast vid sitte operativsystem. De är dödsdömda. Nokia har ännu en möjlighet.)

Skrivet av klk:

Symbian som egentligen inte är gjort för smartphones har ju faktiskt mer funktionalitet jämfört med vad WP har idag

Sant även det. Har en N8, och Symbian kan ju en massa. Men när funktionerna är så oanvändarvänliga att man inte vill/orkar använda dem, så har man ingen nytta av dem. N8 är absolut ingen dålig Mobil, men efter en tid med WP så är det ingen återvändo, fast jag saknar en hel del funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Windows XP minskar också, Windows 7 ökar

Ja, vad har det med saken att göra?

Den kan inte säga att Windows Phone minskar utifrån statistik där Windows Mobile är inräknat.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Jag hoppas att man begraver Symbian, efterssom min upplevelse med Motorola A1000 och Sony Ericsson P1i var nog det sämsta jag någonsin har haft i smartphone väg. Fåtal program till ekosystemet och det som fanns fungerade dåligt. Det jag tycker klk missar med en populär plattform är att det blir många som vill utveckla program till vilket bör medföra mångfald. Utvecklarna skall ju tävla om användarnas gunst och behöver införa bättre och fler funktioner.

Att Nokia har valt Mango och sedan försökt döda en plattform som MeeGo måste vara ett strategiskt val. Någon på Nokia gillar inte MeeGo eftersom om man tittar på Samsung tex. Så håller de på att utveckla telefoner både till Android och deras egna operativsystem Bada. Att lägga alla ägg i en korg ser jag inte som en fördel eftersom Nokia blir väldigt beroende av hur Microsoft utvecklar WP.

Jag hade en också en av de där tidiga Motorola smartpones med Symbian jag kan säga att upplevelsen av den är inte i närheten av det man får av en Symbian^3 mobil med Belle uppdateringen, det är som natt och dag så det går inte att dra Symbianslutsatser för idag utifrån de gamla enheterna, utvecklingen har verkligen inte stannat.

Som det är idag så har Nokia sitt Symbian, Marmattan (MeeGo) och WP7. Sen har Nokia sitt S40 system som är en direkt konkurrent till Samsungs Bada. Så Nokia har verkligen inte "allt i en korg". Sen glömde du att Samsung också har WP7.

Nokia håller troligtvis på att utveckla ett "MeeGo light" vid namn Meltemi som ska ersätta dagens S40 mobiler från Nokia.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Josafo:

Symbian var döende och försäljiningen rasade (redan långt före Nokias WP-beslut).

ps. man ska inte skylla Elop för Nokias beslut att köra ner Symbian/Meego och gå för WP. En VD gör inte strategiska beslut. De görs av styrelsen. VD:n verkställer sedan styrelsens beslut. Så beslutet att Nokia ska gå för WP har gjorts av Nokias styrelse med finländaren Jorma Ollila i spetsen.

Beslutet om WP7 kom februari 2011. Kan inte se något "ras" för Symbian "långt före" direkt:

Vad gäller beslutet att gå för WP7 så kom det från styrelsen först kvällen före det skulle utannonseras av Elop, då dagen som kom att kallas "den svarta fredagen" i februari 2011. Så WP7 var verkligen inte självklart. Det är Elop själv som senare sade att ha fick beslutet då på torsdag kväll.

Skrivet av klk:

Symbian som egentligen inte är gjort för smartphones

Det är ganska ovidkommande, Android var inte för pekskärmsmobiler från början det heller.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Det är ganska ovidkommande, Android var inte för pekskärmsmobiler från början det heller.

Android är linux med ett vm på. Tvivlar på att det går och köra det på mobiler med mycket klen hårdvara. Resan blir mycket smidigare iom att man bygger på något som utvecklats under flera år och har stöd för mängder av hårdvara

Skrivet av Anonymous FTW:

Vad gäller beslutet att gå för WP7 så kom det från styrelsen först kvällen före det skulle utannonseras av Elop, då dagen som kom att kallas "den svarta fredagen" i februari 2011. Så WP7 var verkligen inte självklart. Det är Elop själv som senare sade att ha fick beslutet då på torsdag kväll.

Precis! Det är flera insatta personer som beskriver att raset kommit i och med att Nokia hoppat i säng med Microsoft. Svårt och få bevis men Nokia har fått sälja sig mycket billigt för att få avtal med mobiloperatörer i USA och det säger nog en del. Frågan är om den ens går med vinst på de mobilerna

Nokia blir medvetet satt åt sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Precis! Det är flera insatta personer som beskriver att raset kommit i och med att Nokia hoppat i säng med Microsoft. Svårt och få bevis men Nokia har fått sälja sig mycket billigt för att få avtal med mobiloperatörer i USA och det säger nog en del. Frågan är om den ens går med vinst på de mobilerna

Nokia blir medvetet satt åt sidan

Jag vet inte varför jag svarar dig egentligen. Du har ju redan haft ett år på dig att förstå detta.

Tror du att Nokia sätter sina egna intressen åt sidan? Att Elop är en infiltratör från MS?
Detta är bara korkade konspirationsteorier.

Nokia skulle säkert gärna ha satsat på MeeGo. Potentiellt skulle de kunna tjäna mer pengar om de slapp dela med MS. Man skulle också kunna särskilja sig mer med unik mjukvara. MeeGo är ett bra OS och Nokia skulle kunna göra bra lurar med MeeGo.

...men kunderna vill ha en helhetslösning. Det är inte bara hårdvara och OS som konkurrerar med varandra utan ekosystem. Har man inte ett eller är en del av ett starkt ekosystem så kommer man att marginaliseras. Nokia gjorde bedömningen att man inte själva skulle klara av att skapa ett konkurrenskraftigt ekosystem. Microsoft hade samtidigt problem att få fart på WP och därmed blev det en naturlig partner.

Nokia hade också kunnat valt Android, men då hade man bara varit en i mängden av tillverkare. Tack vare Microsofts lite utsatta situation på mobilsidan så fick man en bättre deal.

Hade Nokia kört vidare på egen hand med MeeGo så hade de troligen snart varit i samma dåliga sits som RIM (som redan har påpekats i tråden).

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

...men kunderna vill ha en helhetslösning.

Vilka kunder? Har du några siffror som visar att kunderna efterfrågar WP mobiler?

Skrivet av nilsrock:

Det är inte bara hårdvara och OS som konkurrerar med varandra utan ekosystem. Nokia gjorde bedömningen att man inte själva skulle klara av att skapa ett konkurrenskraftigt ekosystem.

Vilket ekosystem är starkast bland 93% av världens befolkning? Ovi (Nokias ekosystem).
Jag förstår inte vad du menar eftersom det du säger inte stämmer med verkligheten. Ok, jag kan iofs förstå om man tror att världen består av usa, andriod och ios. USA har dock bara lite drygt 4% av alla jordens människor, dessutom är WP obefintligt i USA

Skrivet av nilsrock:

Nokia hade också kunnat valt Android, men då hade man bara varit en i mängden av tillverkare.

Snart kan man köra andriod appar i N9, dalvik vm håller på och portas

Permalänk
Skrivet av klk:

Vilka kunder? Har du några siffror som visar att kunderna efterfrågar WP mobiler?

Vilket ekosystem är starkast bland 93% av världens befolkning? Ovi (Nokias ekosystem).
Jag förstår inte vad du menar eftersom det du säger inte stämmer med verkligheten. Ok, jag kan iofs förstå om man tror att världen består av usa, andriod och ios. USA har dock bara lite drygt 4% av alla jordens människor, dessutom är WP obefintligt i USA

Snart kan man köra andriod appar i N9, dalvik vm håller på och portas

Tror snarare han syftar på ekosystemet med Windows och Xbox som Microsoft håller på att bygga upp. Andra företag gör samma grej Google och Apple för att nämna några. Canonical bakom Ubuntu ser ut att göra samma sak.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tror snarare han syftar på ekosystemet med Windows och Xbox som Microsoft håller på att bygga upp. Andra företag gör samma grej Google och Apple för att nämna några. Canonical bakom Ubuntu ser ut att göra samma sak.

Vad är det för skillnad om man jämför med exempelvis Ovi store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vilka kunder? Har du några siffror som visar att kunderna efterfrågar WP mobiler?

Vilket ekosystem är starkast bland 93% av världens befolkning? Ovi (Nokias ekosystem).
Jag förstår inte vad du menar eftersom det du säger inte stämmer med verkligheten. Ok, jag kan iofs förstå om man tror att världen består av usa, andriod och ios. USA har dock bara lite drygt 4% av alla jordens människor, dessutom är WP obefintligt i USA

Snart kan man köra andriod appar i N9, dalvik vm håller på och portas

De enda framgångsrika ekosystem som finns är Apples och Android. Nokia har sålt och säljer fortfarande mycket mobiltelefoner, men de har aldrig lyckas skapa ett konkurrenskraftigt ekosystem. Att du tror att Nokia Ovi är det starkaste bland 93% av världens befolkning visar vilken fantasivärld du lever i.

Visst är det så att USA:s betydelse kanske överdrivs ibland. Jag menar om det räckte att vara stor där så skulle fler ha Blackberry.

Men om Nokia hade en så stark position som du menar, tror du inte att de skulle ha gjort större vinster och haft en starkare aktiekurs de senaste åren då?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vilka kunder? Har du några siffror som visar att kunderna efterfrågar WP mobiler?

Vadå? Frågar DU efter källor? Du får visa siffror på att det INTE är så.

Vilket ekosystem är starkast bland 93% av världens befolkning? Ovi (Nokias ekosystem). Säger du ja. KÄLLA.
Jag förstår inte vad du menar eftersom det du säger inte stämmer med verkligheten. Ok, jag kan iofs förstå om man tror att världen består av usa, andriod och ios. USA har dock bara lite drygt 4% av alla jordens människor, dessutom är WP obefintligt i USA

Snart kan man köra andriod appar i N9, dalvik vm håller på och portas

från din länk...

Stupid people who ran Nokia into ground, are cursing Elop for taking the hard decisions that are necessary for Nokia to survive....

Regarding Elop being "Mole" : Those who own Nokia decided to give the job to man who worked in Microsoft, they knew what they were doing. IT IS THEIR DECISION, they care about their investment and either they liked Elop's strategy or they WANT TO BE BAILED OUT by Microsoft.

Elop's predecessors wasted precious time and money on Symbian to make it comparable to iOS which was built from ground up, they should have used that time and money on Maemo - Meego - Tizen but instead they treated Maemo as side project for a long time and made MANY unnecessary changes (mistakes).

They started with Debian-GTK-apt/dpkg.. they should have continued to work on that (coming from LONG time arch-KDE-pacman user). BTW, WTF is the point of full fledged "Package" manager that are used for dependence resolution etc, on Mobile device ? A simple app package download-(un)installer should be enough.

But no, they bought Trolltech, and decided to use Qtopia instead of what they had already built..
Yet, they still continued with many GTK along with some QT-Qtopia ?

Did they stop with that ? NO.

They roped in Intel and merged Intel's project into Maemo, and Meego was born, and with it, Debian was gone, so was dpkg/apt and I think that was replaced with yum/rpm with probably fedora as base (not sure).

Then I remember reading that they bought in Novell's Opensuse's "One Click Install". Seriously, have anyone tried it on Desktop ? It is slow as hell (Suse's package manager SUCK).

One would expect that these are one too many mistakes anyone can make, but GENIUSES at Nokia hadn't stopped yet. They later decided to use Btrfs as file system, and Wayland as display server (replacing X i guess). Neither are ready RIGHT NOW, and though wayland does makes sense(though it further delays the project) but Btrfs makes NO SENSE. Btrfs is relevant for corporations like Dropbox for example.. what is the benefit of using it on Mobile devices ?

And this is just the OS part, on SDK front both Nokia(Qt Quick/Mobility) and Intel went different ways.. I wonder either managed to get SDK ready..

By the time Elop joined, Geniuses had plundered most of the money on project that has been a perpetual Work-In-Progress.. not just underlying OS - SDK but also the name itself (Maemo-Meego.. now Tizen).

Even a fraction of the above mentioned mistakes are enough to kill any project.. Elop saw what is very obvious, that Maemo-Meego-Tizen stood no chance against Apple's iOS, Microsoft's WP7 and Google Android.

He realized that Nokia does not have the cash that Apple(~70 Billion) - Microsoft (~60 Billion) - Google (don't know) have. So he did what was right, killed Obsolete Symbian and Perpetual-WIP Maemo-Meego-Tizen.

Microsoft offered them Nokia money that Google didn't. What do these jokers expect him to have done ? Not accept money ?

Han vet mer än dig med dina bloggkällor.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

De enda framgångsrika ekosystem som finns är Apples och Android. Nokia har sålt och säljer fortfarande mycket mobiltelefoner, men de har aldrig lyckas skapa ett konkurrenskraftigt ekosystem. Att du tror att Nokia Ovi är det starkaste bland 93% av världens befolkning visar vilken fantasivärld du lever i.

Vilken marknad har flest människor av USA, Kina och Indien, hur mycket folk finns det där? Sov du på geografilektionerna?
Finns en hel del andra länder i asien som har väldigt mycket folk.
Enda marknaden Nokia är riktigt svaga på är USA, alla andra är de starka på och oftast störst.

Skrivet av nilsrock:

Men om Nokia hade en så stark position som du menar, tror du inte att de skulle ha gjort större vinster och haft en starkare aktiekurs de senaste åren då?

Nokia har gjort enorma vinster, de har varit kända för det och deras kassa är otroligt välfylld. Annars hade de varit stenkörda nu när Elop fått fria händer. Att ett företag tappar något från att gjort dessa gigantiska vinster på en så konkurrensutsatt marknad som mobiltelefoner är tror inte jag någon tycker är konstigt.

mrvision: Vad skulle du säga om Tizen (efterföljaren till MeeGo) blir en succe för samsung och Nokia går i putten?

Samsung skall väl börja leverera mobiler för Tizen innan sommaren

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll? Du byter ämne, troll.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Vad spelar det för roll? Du byter ämne, troll.

va? vad menar du att jag byter ämne från? du gör väl inget annat än att kalla mig för mindre trevliga saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vilka kunder? Har du några siffror som visar att kunderna efterfrågar WP mobiler?

Bara för att det ska bli intressant att se hur du kommer att bortförklara detta. Gå in på Tres hemsida (http://www.tre.se/), klicka på mobiltelefoner och sortera på populäritet. I skrivande stund så är Nokia Lumia 800 3s 3dje mest säljande telefon och Nokia N9 ligger på plats 21 och 22. Uppenbarligen så säljer ju Lumia 800 bättre än N9.

Permalänk
Medlem

Uppdatering på N9's browser. Först så gick det till 65/100 på acidtests sedan 100/100 (Bravo) för att sedan krasha.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

va? vad menar du att jag byter ämne från? du gör väl inget annat än att kalla mig för mindre trevliga saker

Du är ju ett troll, och vad har Samsung och tizan med den här tråden att göra.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Beslutet om WP7 kom februari 2011. Kan inte se något "ras" för Symbian "långt före" direkt:

Inte i antalet levererade mobiler, men i % av levererade smartphones gick Symbian ner stort under 2009-2010. Det var då som Android och iPhone "exploderade", medan Symbians tillväxt var betydligt mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Bara för att det ska bli intressant att se hur du kommer att bortförklara detta. Gå in på Tres hemsida (http://www.tre.se/), klicka på mobiltelefoner och sortera på populäritet. I skrivande stund så är Nokia Lumia 800 3s 3dje mest säljande telefon och Nokia N9 ligger på plats 21 och 22. Uppenbarligen så säljer ju Lumia 800 bättre än N9.

Är popularitet samma sak som försäljning?
N9'an är svindyr på TRE, man kan få den för 2000 mindre på andra ställen
Läste på annan sida att Nokia skulle öka på produktionen av N9 igen och att den skall ut på flera marknader (det kan självklart vara så att någon bara skrev det men personen verkade insatt).

Min kritik är ändå inte mot att Nokia säljer WP, kritiken är mot att de tar så konstiga beslut att företaget gör enorma förluster. Trist när vi haft två av de största tillverkarna av mobiler här i norden och att de tappat snabbt

Skrivet av Josafo:

Inte i antalet levererade mobiler, men i % av levererade smartphones gick Symbian ner stort under 2009-2010. Det var då som Android och iPhone "exploderade", medan Symbians tillväxt var betydligt mindre.

Smartphones är inte en marknad för symbian

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Är popularitet samma sak som försäljning?
N9'an är svindyr på TRE, man kan få den för 2000 mindre på andra ställen
Läste på annan sida att Nokia skulle öka på produktionen av N9 igen och att den skall ut på flera marknader (det kan självklart vara så att någon bara skrev det men personen verkade insatt).

Min kritik är ändå inte mot att Nokia säljer WP, kritiken är mot att de tar så konstiga beslut att företaget gör enorma förluster. Trist när vi haft två av de största tillverkarna av mobiler här i norden och att de tappat snabbt

Läs post 247 så fattar du varför.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Läs post 247 så fattar du varför.

Kan du förklara? Den texten där visar mest på problemet med att få de som arbetar på Nokia att bli inspirerade. Angående Nokias resultat så finns det siffror

Permalänk
Medlem

Läs post 247 så fattar du varför.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Är popularitet samma sak som försäljning?
N9'an är svindyr på TRE, man kan få den för 2000 mindre på andra ställen
Läste på annan sida att Nokia skulle öka på produktionen av N9 igen och att den skall ut på flera marknader (det kan självklart vara så att någon bara skrev det men personen verkade insatt).

Min kritik är ändå inte mot att Nokia säljer WP, kritiken är mot att de tar så konstiga beslut att företaget gör enorma förluster. Trist när vi haft två av de största tillverkarna av mobiler här i norden och att de tappat snabbt

Du kanske borde ansöka som nya ekonomi/försäljnings chef hos Nokia?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Jag gjorde det 2 gånger till och med för jag tyckte att det inte kunde stämma.

Och jo det var 1/100 sedan frysning just där. PRECIS som jag skrev. Vad är det du inte förstår?

Nu har jag testat på min N9 som jag fick idag. 100 av 100.

Finns det någon annan här med en N9 kan de säkert bekräfta resultatet. Det är från den inbyggda browsern på N9

Permalänk
Medlem

2999kr för N9. Jag blev smått intresserad....vad tror ni?

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

2999kr för N9. Jag blev smått intresserad....vad tror ni?
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Kanonpris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

2999kr för N9. Jag blev smått intresserad....vad tror ni?

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Wow 3000 spänn det var riktigt prisvärt