Vad för virtualiseringslösning bör man använda? Vad använder ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ufoeke:

Tycker ESXi har fungerat riktigt bra kör de på min privata server samt kör de på firman.
De enda som kan vara drygt är att man är tvungen att köra vSphere hela tiden, någorlunda bra klient men tycker
man borde iaf kunna installera vSphere på linux.

På mitt förra jobb där vi körde ESX och ESXi så orkade vi inte med vsphere klienten pga att vi tyckte den var för seg, så vi körde remote desktop till windows servrarna ändå. Funkade mycket bättre.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag gillar FreeBSD för då har man ZFS för lagring. Lite offtopic kanske, sorry isf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ja visst, det kanske går, men varför skulle man vilja det när man ska spela native istället? Det är ungefär som att installera linux med wine för att kunna spela directx-spel när man istället kan köra dom direkt i windows med mycket bättre prestanda.

Slippa reboota? Kör man Linux med Virtualbox för gamla windowsspel kan man nog anta att man inte främst använder datorn för att gejma.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Jag gillar FreeBSD för då har man ZFS för lagring. Lite offtopic kanske, sorry isf.

Jag med, kör FreeBSD med ZFS på filservern. Men med FreeBSD som host finns väl inte så mycket annat än VirtualBox och Jails att välja på när det gäller virtualiseringslösningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Slippa reboota? Kör man Linux med Virtualbox för gamla windowsspel kan man nog anta att man inte främst använder datorn för att gejma.

Visst, är det gamla spel man vill spela så köper jag det. Vill man spela det senaste så tror jag dock inte det är ett alternativ.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580