Köpa konsertbiljetter från Blocket

Permalänk

Köpa konsertbiljetter från Blocket

Hej,

Jag ska köpa ett par konsertbiljetter av en snubbe på blocket, nu säger han att han kan ge mig PIN-kod samt bokningsnummer så att jag kan gå till ett TicnetOmbud och hämta ut biljetterna och sedan betala.

Min fråga är om dessa koder går att återanvända? Alltså kan han som säljer gå in på ett ombud om några dagar och hämta ut samma biljetter?
Vill bara vara på den säkra sidan så att jag inte blir lurad

Visste inte vart jag skulle placera tråden, men jag tror att det blev rätt nu iaf.

Tack på föhand!

Permalänk
Medlem

Låter helt livsfarligt

Permalänk
Skrivet av raggelito:

Hej,

Jag ska köpa ett par konsertbiljetter av en snubbe på blocket, nu säger han att han kan ge mig PIN-kod samt bokningsnummer så att jag kan gå till ett TicnetOmbud och hämta ut biljetterna och sedan betala.

Min fråga är om dessa koder går att återanvända? Alltså kan han som säljer gå in på ett ombud om några dagar och hämta ut samma biljetter?

Visste inte vart jag skulle placera tråden, men jag tror att det blev rätt nu iaf.

Tack på föhand!

Förutsatt att du kan hämta ut biljetterna innan du betalat så låter det ju inte som det borde vara några som helst problem. Annars är det nog säkrast att kolla direkt med ticnet hur detta funkar.

Permalänk
Medlem

Skulle bara köpa något från blocket om jag träffade snubben som säljer grejer,aldrig över telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av raggelito:

Hej,

Tack på föhand!

Har man hämtat ut biljetterna kan man inte hämta ut dem igen, nej. Så får du ta ut dem först och därefter betala bör det vara lugnt. Då får man dessutom kvitto utskrivet.
Vet att det finns flera onlinesidor som köper biljetter från ticnet och därefter säljer de till ett högre pris, så det är ju tillåtet. Däremot vet jag inte vad det står i deras villkor gällande att hämta ut andras biljetter, antagligen inget, men det jag vill säga är att det inte skadar att kolla upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Låter helt livsfarligt

Livsfarligt var väl att ta i Men pengarna går ju alltid att bli lurad på

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har bara köpt biljetter mellan fyra ögon. Har dock gått bra de gånger. De har dock köpt så de får biljetter från ombudet och inte sådana som man skriver ut själv.

Permalänk
Medlem

OM han erbjuder dig Pinkod och bokningsnummer så är det "legit". Det går bara att hämta ut en gång.

Dock skulle jag inte betala något förrens du har hämtat ut biljetterna.

Om det är via tickster så finns "tickster resale" och det är att de gamla biljetterna makuleras och man får en ny biljett i sitt eget namn.

Men var väldigt försiktig, för nuförtiden när det säljs mycket biljetter som man får ladda ner och skriva ut själv, då finns ingen gräns för hur många man kan skriva ut.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Hämtade ut biljetterna utan problem!

Permalänk
Medlem

så länge det inte är biljetter via e-post så kan man bara hämta ut dem 1 gång. så då är det säkert.

Visa signatur

Vatten kyler bäst