Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av MystiX:

Vet inte riktigt vad FB står för. När den nådde 112c kunde halva skogen blinka rött, 1 sekund senare låste det sig.

Frame Buffer, minnet.

Tyvärr låter det som att du fått ett kort med en GPU som klockar dåligt. Kollade du kvalitetsvärdet från GPU-Z?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Frame Buffer, minnet.

Tyvärr låter det som att du fått ett kort med en GPU som klockar dåligt. Kollade du kvalitetsvärdet från GPU-Z?

Det var 81.3%, vilket inte verkar lågt när man ser rätt många i 60-70% spannet. Frågan är varför kortet var stabilt med samma clocks när jag hade fläkten på 70% så att VRM1 och givetvis GPUn höll sig lägre.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av MystiX:

Det var 81.3%, vilket inte verkar lågt när man ser rätt många i 60-70% spannet. Frågan är varför kortet var stabilt med samma clocks när jag hade fläkten på 70% så att VRM1 och givetvis GPUn höll sig lägre.

Det är normalt ja. Spänningsdelen kan inte ge artefakter på det sättet. Om den ger med sig så tvärdör allt och man måste hård-starta-om hela systemet för att GPUn ska få spänning igen, liknande funktion som en autosäkrning. Vilket program/spel är det du testat i och klockade kortet högre när du höjde spänningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

En sak är säker! Kinc vet vad han pratar om. Att du går in och skriver något sådant gör mig riktigt irriterad.
Vad Kinc gör är att förklara för alla så att ni förstår vad det är ni läser i Era temp program.
Han går in i Asus namn, som support och hjälper till för */*//*/*/*.

Visa respekt för ett företag som bryr sig extremt om sin kunder säger jag!

Du har ingen gnutta objektivitet i dig. Du bör alltid vara källkritisk.

De svar folk fått på e-post motsvarar flera gånger inte de svar som Kinc har gett.

Tänk lite innan du postar?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag hade börjat kolla efter andra kort än asus 7970 dcii då jag läste om temperaturproblemen. Efter att ha sett hur aktiv asus/kinc är i forumet så känns dcii helt klart som en kandidat igen. Kul att se att företagen bryr sig! (IceDread har givetvis rätt i att man bör tänka på att kinc jobbar för asus, min poäng är mer att asus har någon som är aktiv på svenska forum).

Permalänk
Medlem

*förvirrad* Vart är HDMI output som det står på bilden?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Antar att du får köra med adapter från DVI -> HDMI.

Permalänk
Medlem

Det låter bra att det inte är något fel på designen. Många verkar ju uppleva rätt kraftigt coil whine på referenskorten, något som inte verkar drabba DC2 korten.

Men jag är fortfarande skeptisk till VRM-kylningen:

Heatpads som endast har kontakt med de tunna flänsarna, inga heatpipes eller dyl. Avledningen torde bli minimal?

Men det är klart med ett Fullcover som det blir i mitt fall är det inga problem

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Legendarisk

*Tråd rensad, tillbaks till ämnet.*

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av anon46732:

Antar att du får köra med adapter från DVI -> HDMI.

Korrekt, mödföljer en DVI till HDMI adapter.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Calle:

Det låter bra att det inte är något fel på designen. Många verkar ju uppleva rätt kraftigt coil whine på referenskorten, något som inte verkar drabba DC2 korten.

Men jag är fortfarande skeptisk till VRM-kylningen:
http://www.overclex.net/wp-content/uploads/2012/03/asus_hd797...

Heatpads som endast har kontakt med de tunna flänsarna, inga heatpipes eller dyl. Avledningen torde bli minimal?

Men det är klart med ett Fullcover som det blir i mitt fall är det inga problem

Heatpaden har kontakt med förstärkningsramen som ser ut såhär på andra sidan:

Permalänk
Medlem

Ni som redan har kortet, hur är trycket mot PCI-porten? Minns att 6970 DC2 var något tung så man kunde se hur det böjdes om man inte hade något stöd under.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det är normalt ja. Spänningsdelen kan inte ge artefakter på det sättet. Om den ger med sig så tvärdör allt och man måste hård-starta-om hela systemet för att GPUn ska få spänning igen, liknande funktion som en autosäkrning. Vilket program/spel är det du testat i och klockade kortet högre när du höjde spänningen?

Efter artefakten så tvärdog det ja, och man behövde starta om. Jag kunde köra kortet i 1175/1575 utan problem i båda 3dmark 11 och Unigine, tror jag fick 1185 att funka också i båda utan problem. Dock gjorde en spänningsökning ingenting, det som inte gick med stock gick inte med maxad spänning heller. Tera var spelet som verkade belasta lite mer, där temperaturerna gick högre tills det låste sig. Det konstiga är att det var stabilt i Tera när jag hade fläkten på 70%, men inte på auto, så det måste väl vara något med temperaturen på någon del som inte gav med sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Ni som redan har kortet, hur är trycket mot PCI-porten? Minns att 6970 DC2 var något tung så man kunde se hur det böjdes om man inte hade något stöd under.

Tyckte inte att jag såg någon böjning men ska dubbelkolla när jag kommer hem sen.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av MystiX:

Efter artefakten så tvärdog det ja, och man behövde starta om. Jag kunde köra kortet i 1175/1575 utan problem i båda 3dmark 11 och Unigine, tror jag fick 1185 att funka också i båda utan problem. Dock gjorde en spänningsökning ingenting, det som inte gick med stock gick inte med maxad spänning heller. Tera var spelet som verkade belasta lite mer, där temperaturerna gick högre tills det låste sig. Det konstiga är att det var stabilt i Tera när jag hade fläkten på 70%, men inte på auto, så det måste väl vara något med temperaturen på någon del som inte gav med sig?

Med tvärdö och hard-reset så menar jag att grafikkortet går in i ett noll-läge där spänningsregulatorn nollar alla spännignar över hela kortet. Då behöver man nolla nätagget genom att använda brytaren eller dra ut kabeln om man saknar brytare på agget. Fungerar det med en omstart genom att hålla in "on-knappen" eller genom reset så är det en vanlig krasch till följd av gpu eller grafikkortsminne kraschat och drivrutinen sedan inte kunnat reinitiera hårdvaran.

Helt klart relaterat till temperaturen som du säger. Vi får hålla tummarna att den besvikande överklockningspotentialen är isolerat till första batchen av gpuer för 7970 DC2, får snart hit sample från parti 2 och kommer uppdatera min egen erfarenhet av överklockning med detta kort här. Vet också att Sweclockers precis fått in ett färskt kort i testlabbet som vi lär få se mer av snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Med tvärdö och hard-reset så menar jag att grafikkortet går in i ett noll-läge där spänningsregulatorn nollar alla spännignar över hela kortet. Då behöver man nolla nätagget genom att använda brytaren eller dra ut kabeln om man saknar brytare på agget. Fungerar det med en omstart genom att hålla in "on-knappen" eller genom reset så är det en vanlig krasch till följd av gpu eller grafikkortsminne kraschat och drivrutinen sedan inte kunnat reinitiera hårdvaran.

Helt klart relaterat till temperaturen som du säger. Vi får hålla tummarna att den besvikande överklockningspotentialen är isolerat till första batchen av gpuer för 7970 DC2, får snart hit sample från parti 2 och kommer uppdatera min egen erfarenhet av överklockning med detta kort här. Vet också att Sweclockers precis fått in ett färskt kort i testlabbet som vi lär få se mer av snart.

Kan man genom att kolla på serieNr eller på något annat sätt få reda på vilken batch/parti kortet kommer från?

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Tyckte inte att jag såg någon böjning men ska dubbelkolla när jag kommer hem sen.

Ok, funderar starkt på en DC2 kort just nu. Priset hos CDON är rätt lockande om inte fel.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Med tvärdö och hard-reset så menar jag att grafikkortet går in i ett noll-läge där spänningsregulatorn nollar alla spännignar över hela kortet. Då behöver man nolla nätagget genom att använda brytaren eller dra ut kabeln om man saknar brytare på agget. Fungerar det med en omstart genom att hålla in "on-knappen" eller genom reset så är det en vanlig krasch till följd av gpu eller grafikkortsminne kraschat och drivrutinen sedan inte kunnat reinitiera hårdvaran.

Helt klart relaterat till temperaturen som du säger. Vi får hålla tummarna att den besvikande överklockningspotentialen är isolerat till första batchen av gpuer för 7970 DC2, får snart hit sample från parti 2 och kommer uppdatera min egen erfarenhet av överklockning med detta kort här. Vet också att Sweclockers precis fått in ett färskt kort i testlabbet som vi lär få se mer av snart.

Låt säga att nästa parti är bättre, hur garanterar man att produkten beställaren får är från det partiet?

Edit:

Vrm problemet tycks vara stort. http://hardforum.com/showpost.php?p=1038467752&postcount=530
Skrivs en hel del om det...
Underligt bara att det inte är konsistent tycker jag...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av IceDread:

Låt säga att nästa parti är bättre, hur garanterar man att produkten beställaren får är från det partiet?

Precis som när man köper CPU och jagar de där extra MHz:n så gäller det att ha turen med sig. Olika grafikkort med exakt samma kylare och kretskort kommer att klocka olika helt enkelt pga av kvaliteten från TSMC (som är halvledartillverkaren i detta fallet varierar). Jag har precis installerat ett tidigt exemplar i maskinen här hemma och har tänkt att ge det vad det tål. Återkommer med skörmdumpar etc senae ikväll eller imorgon beroende på hur sent det blir Min tanke är att jämföra med leveransen som är på g för att skaffa kött på benen i detta ärende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Precis som när man köper CPU och jagar de där extra MHz:n så gäller det att ha turen med sig. Olika grafikkort med exakt samma kylare kommer a tt klocka olika helt enkelt pga av kvaliten från TSMC (som är halvledartillverkaren i detta fallet varierar). Jag har precis installerat ett tidigt exemplar i maskinen här hemma och jar tänkt att ge det vad det tål. Återkommer med skörmdumpar etc senae ikväll eller imorgon beroende på hur sent det blir Min tanke är att jämföra med leveransen som är på g för att skaffa kött på benen i detta ärende.

Det vore helt klart intressant. Detta kort är det ända med fler än 2 mdp portar..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av IceDread:

Det vore helt klart intressant. Detta kort är det ända med fler än 2 mdp portar..

Har gjort tester här nu och har kunnat konstatera även med detta kort att VRM1 inte stämmer med den verkliga tempen. Har även insett att VRM2 inte är ett värde som jag behöver veta heller då det så när som på några få grader står still idle som 100% load.

Auto fläkt: http://kinc.se/7970dc2tauto.jpg

100% fläkt: http://kinc.se/7970dc2t100.jpg

HWiNFO: http://kinc.se/hwinfo.jpg (två render test samtidigt belastar riktigt hårt)

Grundsystemet är X79 och chassit som används ett Corsair 700D med alla fläktar på max.

OBS! Jag anser att mitt chassi har bättre ventilation än genomsnittet då jag använder en 360 radiator med push-pull konfiguration för CPUn i toppen med friska varvtal. Chassit har även en 140mm fläkt som trycker upp luft till grafikkort i mycket optimalt läge. Vill göra er uppmärksamma på att resultat varierar mellan individuella grafikkort, således är resultaten ovan enbart relevanta för just detta exemplar av 7970 DC2 TOP.

Permalänk
Proffsmoddare

You silly clockers! Är det bara jag som vill ha det här kortet för att PCBn är så sjukt prydlig och snygg?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Har gjort tester här nu och har kunnat konstatera även med detta kort att VRM1 inte stämmer med den verkliga tempen. Har även insett att VRM2 inte är ett värde som jag behöver veta heller då det så när som på några få grader står still idle som 100% load.

Auto fläkt: http://kinc.se/7970dc2tauto.jpg

100% fläkt: http://kinc.se/7970dc2t100.jpg

HWiNFO: http://kinc.se/hwinfo.jpg (två render test samtidigt belastar riktigt hårt)

Grundsystemet är X79 och chassit som används ett Corsair 700D med alla fläktar på max.

OBS! Jag anser att mitt chassi har bättre ventilation än genomsnittet då jag använder en 360 radiator med push-pull konfiguration för CPUn i toppen med friska varvtal. Chassit har även en 140mm fläkt som trycker upp luft till grafikkort i mycket optimalt läge. Vill göra er uppmärksamma på att resultat varierar mellan individuella grafikkort, således är resultaten ovan enbart relevanta för just detta exemplar av 7970 DC2 TOP.

En intressant post http://hardforum.com/showpost.php?p=1038470256&postcount=550
Enligt denne så är asus vrm av en annan modell än 7970 ref kortets och ska klara högre värme, vilket också stämmer in på asus support svar att det inte ska vara någon fara, dock borde supporten skickat med spec för vrm så folk får svart på vitt vad som gäller...

Har du eller någon annan postat vrm tillverkarens doc om dessa? Tror det hade kunnat lugna / klara upp situationen. Att asus support skriver att "the vrms does run hot" utan tillräcklig förklaring, ref till vrm spec, gjorde situationen oklar.

Själv vill jag egentligen bara ha en enda gpu, så detta kort hade varit perfekt. Risken är bara att jag införskaffar 3 skärmar och gillar hög upplösning samt bra inställningar.. och därmed behöver ett till kort och eftersom jag har ett ljudkort från asus för 2kkr så vill jag ha plats för det på mobo't också på den nya datorn jag planerar bygga denna eller nästa månad.. Hmm http://www.inet.se/produkt/1902174/asus-rampage-iv-formula-bf... hade kanske fungerat med ljudkortet i mitten om det går att köra crossfire så?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
ASUS Nordic

Supporten har fått dålig information av R&D helt klart. De har tyvärr inte legat med i loopen, jag beklagar detta. Idag ska dock i varje fall alla agenter i norden vara uppdaterade om fler har frågan varför deras VRM temp visas ligga över 100C i hwinfo. Iom att det är olika metoder av spänningsomvandling (DC till DC) kan man inte jämföra rakt av plus det verkliga värdet kan vara så mycket som 30 lägre i verkligheten om man ska se det som celcius.

Jag känner att jag behöver förklara vad VRM i detta fall innebär. VRM är kort för Voltage Regulation Module och är namnet för ett område på kreksortet som ansvarar för att omvandla nätaggets 12V till en spänning som transistorerna i GPUn är överens med. Det är alltså inte en individuell komponent som används. Komponenten man övervakar tempen för är MOSFETS eller MOSdrives om man har kombinerade mosfets och drives. Det är helt enkelt den varmaste komponenten i varje fas.

Fas = Spole/Kondensator (12V) -> Drive -> FET -> Spole/Kondensator (vGPU ~0.8-2V) -> GPU. Vi använder 10 ordentliga faser för att kunna leverera mycket men framförallt ren ström.

Delen av spänningsdelen (eller VRM som vi säger i denna tråden) som är kyld är mosfetsen och det är också dessa som mäts. faktum är att det sitter bara en sensor men denna sitter på den yttersta feten i kretsen som alltid är den varmaste.

Rampage IV Formula, ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 och 2 st 7970 DC2 i CF fungerar kanon, översta kortet kommer gå några grader varmare pga av att en av fläktarna kommer få något lägre lufttillströmning. Men så länge du inte jagar rekordhög överklockning är det inget problem

Permalänk
Skrivet av kinc:

Informationen som supporten initialt har gett är tyvärr felaktig och jag ber om ursäkt för det.

Mjukvaran läser av värdet som sensorn ger, som helt riktigt är information som vi inte behöver bry oss om. Vi lämnar det åt hårdvaran.

Angående GPU-temp så är det egentligen en fråga till AMD då detta värde hämtas direkt från GPU:n, men jag vågar säga att ja, detta värde stämmer mycket väl överens med den faktiskta temperaturen i C Ingen tillverkare har garanti för skador vid överklockning. Dock så finns det mycket sällan bevis för att överklockning faktiskt är orsaken till skadan, så det är helt enkelt upp till en själv vad ens samvete klarar av

Tack, då börjar jag komma upp på banan. En fråga till bara, du skriver att "Mjukvaran läser av värdet som sensorn (antar att du menar sensorn på VRM:en), som helt riktigt är information som vi inte behöver bry oss om. Vi lämnar det åt hårdvaran."

Vad menar du med "Vi lämnar det åt hårdvaran?"

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av DustPuppy:

Tack, då börjar jag komma upp på banan. En fråga till bara, du skriver att "Mjukvaran läser av värdet som sensorn (antar att du menar sensorn på VRM:en), som helt riktigt är information som vi inte behöver bry oss om. Vi lämnar det åt hårdvaran."

Vad menar du med "Vi lämnar det åt hårdvaran?"

Med hårdvaran i detta fallet är det IC-kretsen (CHIL8288) som kontrollererar hela spänningsdelen (VRM). Om temperaturn blir för hög kommer den att nolla spänningen direkt över hela grafikkortet.

Permalänk

Hm, nästa grej med det här kortet...

När jag kör Shogun Total War 2 så börjar fläktarna på grafikkortet ge ifrån sig ett pulserande ljud, vid 33-38% fläktshastighet ungefär. Har hänt någon gång i BF3 också, men Total War drar verkligen fram det på någon minut. Någon annan som har liknande erfarenhet från kortet? Har ingen lust att ställa in fläktarna på kortet på en fast högre hastighet då jag eftersträvar en tyst dator, vilket var anledningen till att jag köpte kortet från början.

Permalänk
Medlem

Stämer det GPU-Z vissar GPU temp?

Öppet chassi, 21 grader i rummet och har en idel temp på 54-55 grader, tycker det är välldigt högt för att vara idel
GPU load 0-1%

I load ligger den runt 78-80 grader, inte så farligt, fläkten går upp till runt 50 % (~2300rpm).

Är ett Top kort, kör det helt orginal.

Jobbiga är att burken hänger sig ca 1 gång per dygn, innan jag bytte kort var burken 100% stabil.
Lust att peta in mitt 5870 igen, fungerade bra iallafall

Ska testa med Asus egna drivisar och se om det gör någon skillnad i stabilitet.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Idel tempen sjönk ca 10 grader med Asus egna drivisar, fast dom klockar ner kortet mer i "2D läget".

Men lika ostabil iallafall...

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

Idel tempen sjönk ca 10 grader med Asus egna drivisar, fast dom klockar ner kortet mer i "2D läget".

Men lika ostabil iallafall...

Känns inte jättebra tycker jag. Sitter kylaren bra fast? Vet att det var problem med dem på 7950-korten.