Permalänk

Bästa Smartphone?

Sitter på en gammal Nokia och om jag kan krångla mig ur abonnemanget är jag jävligt sugen på detta erbjudande:
http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/Fast-pris/?epslanguage=
Som jag har förstått det ingår alltså surf, ringning, mms, sms, mobil och hela skiten. Alltså 349kr/månad fast pris? Om jag inte missat nåt finstilt.
Om jag nu kör på detta erbjudandet, vilken mobil är då "bäst"? Jag gillar iPhones i sig, men hatar iTunes, att man inte kan köra flera program samtidigt (t.ex. spotify + browser etc) och all annan låst skit. Galaxyn ser trevlig ut på bild, men hur är den egentligen?

Permalänk
Medlem

jag skulle tagit galaxyn utan tvekan

(Eller väntat på galaxy s3 som kommer så småningom)

Permalänk

Det går att köra spotify och browser samtidigt på iPhone numera.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

galaxy s2.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Jag har en lumia 800 och kan verkligen rekommendera den!
WP7 är ett mycket bra OS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Sitter på en gammal Nokia och om jag kan krångla mig ur abonnemanget är jag jävligt sugen på detta erbjudande:
http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/Fast-pris/?epslanguage=
Som jag har förstått det ingår alltså surf, ringning, mms, sms, mobil och hela skiten. Alltså 349kr/månad fast pris? Om jag inte missat nåt finstilt.
Om jag nu kör på detta erbjudandet, vilken mobil är då "bäst"? Jag gillar iPhones i sig, men hatar iTunes, att man inte kan köra flera program samtidigt (t.ex. spotify + browser etc) och all annan låst skit. Galaxyn ser trevlig ut på bild, men hur är den egentligen?

Notera att du kan välja mellan alla telefoner på tre.se, t.ex galaxy note.

jag skulle kört på Note, men är den för stor kör på s2 eller Xperia S.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Avstängd

Vänta på Galaxy S3 lär komma i vår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Det går att köra spotify och browser samtidigt på iPhone numera.

Och det har man kunnat sedan 1 år och 8 månader tillbaka. Inget att hurra över, men det är tillräckligt med tid för att t.o.m. haters ska kunna ha fått reda på det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Hade valt Galaxy Nexus (Eller One X om du orkar vänta på den)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Sometime:

Vänta på Galaxy S3 lär komma i vår

Erbjudandet är begränsat och räcker max en månad till.

Skrivet av Piece of Cake:

Och det har man kunnat sedan 1 år och 8 månader tillbaka. Inget att hurra över, men det är tillräckligt med tid för att t.o.m. haters ska kunna ha fått reda på det.

Jag är ingen hater av Apple, men ogillar iTunes och att deras produkter har en tendens att vara överdrivet dyra för sin prestanda. Däremot gillar jag deras kvalité och användarvänlighet etc. Det med browsern visste jag inte, har bara en gammal iPod touch så antog att det inte hade ändrats.

Ni som säger Galaxy S2, varför? Vad gör den bättre än iPhone/Xperia? Står att den har dual core, märkbart snabbare än t.ex. iPhone?
Vad kör Galaxy för operativsystem och hur ser det ut med program/"appar" till detta OS?
För/nackdelar?

Permalänk

Galaxyn har android. Finns dock lite problem på vissa androids med lagg, frysningar, dålig respons på knapparna. Dock har inte alla det. Vet att xperia s kritiserats i tester för att ha det. Galaxy s2 är bra men börjar bli gammal....

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Skrivet av kalleidol:

Galaxyn har android. Finns dock lite problem på vissa androids med lagg, frysningar, dålig respons på knapparna. Dock har inte alla det. Vet att xperia s kritiserats i tester för att ha det. Galaxy s2 är bra men börjar bli gammal....

Aa ok, googlade lite och verkar mycket riktigt som att Galaxy s3 kommer i April, risken är ju dock att det är timat så att erbjudandet inte gäller nya generationen som kommer då / slutar innan. Vanligt "surf" för 299kr finns säkert kvar, men blir nog dyrare i slutändan. Men känns ju fel att köpa en utgående version. Fan, kanske borde ringa 3 imorgon och se hur det ser ut om man vill vänta på S3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Galaxyn har android. Finns dock lite problem på vissa androids med lagg, frysningar, dålig respons på knapparna. Dock har inte alla det. Vet att xperia s kritiserats i tester för att ha det. Galaxy s2 är bra men börjar bli gammal....

Även om S2 funnits länge så är den fortfarande kvar i toppen.

Permalänk
Avstängd

Finns nog inget bättre än htcs nya mobil just nu så köp den som BiffenL länkade

Permalänk
Inaktiv

Nokia Lumia 800 eller HTC One X.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus eller One X om du vill ha Android

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Erbjudandet är begränsat och räcker max en månad till.

S III kommer ut i april någon gång säger en kompis som jobbar hos android Så nog kan du slå till på den också !

Förväntas vara 2x snabbare än S II och ha quadcore och tegra 3

Permalänk
Medlem

Välj först vilket os som passar det du tänkt göra med telefonen/som tilltalar dig. Sedan funderar du på vilken storlek som kan vara lagom för att sist välja en telefon. Jag har en Windows telefon och kan rekommendera det. Inget krångel och fifflande, det flyter på smooth och är lättanvänt.

Permalänk

Nokia Lumia 800, WP7 är mycket bra enligt mig. Flyter på riktigt bra och lättanvänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Erbjudandet är begränsat och räcker max en månad till.

Det lär komma nya erbjudande.

Har du inte listat ut vilket operativsystem som Galaxy-mobilerna kör så ska du nog satsa på ett OS där det inte kräver en massa moddande för att få det att fungera perfekt. Jag har själv en Galaxy-telefon som jag inte använder eftersom jag inte anser att telefonfunktionerna fungerar tillräckligt bra..

Jag är inte något Iphone-fan (har aldrig ägt en iPhone, använder en klassisk Ericssonlur just nu). Men det känns som att både microsoft och Apple lägger ner mer pengar, tid och kraft bakom sina operativsystem än google!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

HTC one X pga att den har Tegra 3! och hög upplösning på skärmen!

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LarssoN:

S III kommer ut i april någon gång säger en kompis som jobbar hos android Så nog kan du slå till på den också !

Förväntas vara 2x snabbare än S II och ha quadcore och tegra 3

Vilken best SIII'an kommer att bli!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Jag är inte något Iphone-fan (har aldrig ägt en iPhone, använder en klassisk Ericssonlur just nu). Men det känns som att både microsoft och Apple lägger ner mer pengar, tid och kraft bakom sina operativsystem än google!

Jag vet inte, hade en 3gs förut som ios krascha titt som tätt på. Samt att helt plötsligt gick det inte att ringa till mig (syntes inget på skärmen som skvallra om tillståndet). Då fick man stänga av luren o tar ur simkortet några min för att kunna ta emot samtal igen.
Så även solen har sina fläckar...

Skrivet av SideWinder86:

Vilken best SIII'an kommer att bli!

Med tanke på hur kvick en s2 är så kommer programmen starta innan man ens tryckt på skärmen!
Nejdå, det ska bli jäkligt intressant att se vad de snickrat ihop.

Permalänk

Lumia 800!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Vilken best SIII'an kommer att bli!

haha jo Kanske värt att man själv väntar på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leestander:

HTC one X pga att den har Tegra 3! och hög upplösning på skärmen!

Länk på info om vart det står att det är tegra 3 på den?

EDIT hittat info om det nu.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Tele2s erbjudande (345sek/månad) är inte så illa pinkat heller.
Lumia, Razr eller valfri Galaxy (Ace/SII/Nexus) kan man ju rekommendera.

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv i funderingar kring att byta lur. Just nu är siktet inställt på Samsung Galaxy S2 då den är AWSOME!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

I 3total står det 10GB Surf är det per månad eller är det totalt på 24 månader?