Funkar inte med drivrutiner, 560 TI

Permalänk
Medlem

Funkar inte med drivrutiner, 560 TI

Har haft problem med mitt kort ett tag, ni kan läsa http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... där om det.

Nu är det iaf så fort jag installerar drivrutiner så blir datorn svart på skärmen och inget mer händer.. Ibland blir de bluescreen med "nvlddmkm" som fel.

Har kollat Bluescreenview och de står "Caused by dxgkrnl.sys" Någon som vet hur jag fixat detta dxgkrnl.sys? Tacksam för svar"

Permalänk
Skrivet av ncox:

Har haft problem med mitt kort ett tag, ni kan läsa http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... där om det.

Nu är det iaf så fort jag installerar drivrutiner så blir datorn svart på skärmen och inget mer händer.. Ibland blir de bluescreen med "nvlddmkm" som fel.

Har kollat Bluescreenview och de står "Caused by dxgkrnl.sys" Någon som vet hur jag fixat detta dxgkrnl.sys? Tacksam för svar"

I den ordningen jag skulle gjort.

1. Kollat vad det är för BIOS i grafikkortet, samt uppdatera om det går.
2. Kört Driversweaper som tar bort alla gamla drivrutiner som ligger och skräpar. Installera de senaste drivrutinerna.
3. Om ingen av punkt 1-2 fungerar, installera om Windows.
4. Börja funderar på möjlig RMA, då kortet från det att du fick det till nu har krånglat?

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du har tankat ner rätt drivrutin? Du kan ha råkat tanka hem fel sort.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Grafikkortets BIOS, fungerar det inte, höj volten.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Har installerat Driversweaper och provat, Har även höjt volten och de när jag kunde ha igång drivrutinerna en stund. Men nu kommer ja inte ens in med drivrutiner installerade, så blir svårt..
De är rätt drivisar, och jag har även uppdaterar BIOS..

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming